Jeden z nejslavnějších tanků a zakladatel historicky nejslavnější World of Warcraft guildy. Hráči, kteří sledovali od Vanilla WoW až po Wrath of the Lich King, si určitě budou pamatovat guildy Nihilum a Ensidia.
Začátky
Švéd Thomas Bengtsson založil organizaci Nihilum ještě před World of Warcraftem. Byla velice aktivní v jiných MMORPG hrách jako například Lineage nebo Runescape. Největší slávy se ovšem dočkala guilda právě ve World of warcraft.
Kungen hrál taurena warriora na realmu Magtheridon, na kterém následně vznikla i guilda Nihilum. Guilda dosáhla prvního velkého úspěchu v The Temple of Ahn’qiraj, kde jako první na světě dokázala porazit C’thuna. Ve Vanilla WoW dokázala guilda s Kungenem ve vedení porazit i Kel’thuzada jako první na světě. Jejich krasojízda tak začala a čekalo se, jak dopadnou v The Burning Crusade.
Thomas si z Vanilla WoW odnesl hned několik legendárních předmětů, včetně Thunderfury, Blessed Blade of the Windseeker, Sulfuras, Hand of Ragnaros a samozřejmě i titul Scarab Lord s mountem Black Qiraji Resonating Crystal.
Kungen v The Burning Crusade
Kungen dokázal dovést guildu k mnoha úspěchům v The Burning Crusade. Na drtivé většině bossů v Tier 4, Tier 5 a Tier 6 raidech si guilda ukořistila světové prvenství. The Black Temple si dokonce guilda ukořistila jen pro sebe. Problém přišel až s příchodem Sunwell Plateau, ve které se guildě nedařilo.
Z mnoho článků, které stále na internetu jsou dostupné díky Methodu, se dá zjistit, že problém guildy byl hlavně v přemýšlení několika hráčů. Dle Staryma, který dodnes píše pro Icy-Veins (a původně pro Manaflask), byl problém hlavně v tom, že někteří hráči měli obrovské ego a nechtěli mezi sebe pouštět jen tak někoho. Kungen také dle všeho nezvládl vedení guildy a raidu v The Sunwell Plateau. Guildě chybělo několik schopných lidí a chybělo pevné vedení.
Z TBC si ovšem odnesl hned několik pěkných věcí, včetně Thori’dal, the Stars’ Fury a jedné Warglaive of Azzinoth.
Ensidia
Po rozpadu Nihilum Kungen zkusil své štěstí v Ensidii. Guilda na Tarren Mill vznikla spojením několika členů Nihilum a Curse (původně SK Gaming). Guildě se první Tier ve WotLK dařilo, dokázala ukořistit World First ve všech třech prvních raidech, avšak následně se guilda propadala na nižší příčky. Vyvrcholením datadisku bylo zablokování 25 hráčů po úmyslném zneužití chyby u Lich Kinga na 25 man normal obtížnosti. Právě díky této situaci odešlo mnoho důležitých členů a Ensidia měla co dělat, aby se udržela na předních příčkách.
Buzzkill také v několika svých článcích na Manaflask zmínil, že Kungenovi chyběli ke konci datadisku vůdčí schopnosti, protože po mnoha prohraných závodech vzdal své snahy a současně byla v Ensidii velice špatná atmosféra. Dle Buzze šlo hlavně o to, že guilda nebyla původně vytvořena několika kamarády a dlouholetými spoluhráči, ale dvěma nejlepšími guildami na světě.
Odchody a návraty
Kungen několikrát opustil hru a po řadě neúspěšných pokusů znovu obnovit slávu a dobrá světová umístění svých guild, se z Kungena stal spíše občasný hráč, který v předchozí expanzi dokázal utankovat mythic dungeony kolem dvacáté úrovně. Teď se dle Twitteru soustředí spíše na hraní Diabla IV.
Zajímavosti
- Slovo Kungen ve švédštině znamená král.
- Kungen dostal dokonce vlastní kartičku v Trading Card Game. Kungen the Thunderer karta byla přidána do Wrath Gate rozšíření.
- Thomas si vyzkoušel i profesionální hraní Hearthstone. Jeho výsledky ovšem nebyly nijak oslnivé.
Kungena znal tehdy skoro každý, pamatuju si z tý doby že většinou každý tank jel tehdy talenty ctrl‑c ctrl‑v podle Kungena, respektive tehdy se v podstatě na raidování hodně kopírovali talenty od lidí z Nihilum/Ensidie, to byl tehdy takový základ pro lidi, co brali raidování trochu vážněji. Teď s odstupem času, v porovnání s class/talent designem na DF, je celkem úsměvný, když si vzpomenu, že někdy na začátku Wotlk, když jsem chtěl do jedný raidovací guildy, tak jeden z požadavků byl, že musím mít mage talenty naklikaný podle nejlepšího buildu od mágů z Ensidie 🙂
Souhlas. Tehdy to bylo v mnoha guildách naprosto modla. Vtipné bylo, že si lidi z Ensidie/Nihilum dávali záměrně špatné talenty, které se jim propisovali na Armory, aby už tehdy trollili ostatní. 😀
O to víc je pak úsměvný taky to, jak byl tehdy zažitý trend tvrdit po cata a dalších datadiscích, že talent tree od vanilly po Wotlk byl nejlepší v tom že dával volnost naklikat si talenty podle sebe a ostatní talentový systém po tomhle byl o ničem. Upřímně tohle jsem nikdy moc nepochopil, jak se tenhle v podstatě blud mohl tak uchytit, lidi to buď tehdy nehráli a nebo měli krátkou paměť, jelikož asi každý, kdo tehdy hrál tak nejspíš věděl to výše zmíněné — talenty zejména na raidování se zkrátka ve velkým kopírovali podle top guild, jelikož měli matematicky vychytaný nejlepší buildy pro danou classu 🙂 samozřejmě bylo tam tehdy hodně těch talent pointů a mohli jste si v podstatě volně naklikat co kdo chtěl, ale k čemu vám to bylo když jste pak netočili pořádný dps… a jestli si pamatuji dobře, tak k tomu změněnýmu talent stromu od Cata tehdy Blizzard řekl, že ho v podstatě osekali a zjednodušili, protože si byly taky vědomi toho, že lidi hodně jedou talenty jak přes kopírák od top guild a chtěli se od tohohle tím změněným talent stromem nějakým způsobem odchýlit