Nedokončené nápady: Player / Guild House

od | 11. srpna 2023 | Nedokončené nápady | Žádné komentáře

Upo­zor­ně­ní: Ten­to člá­nek je sta­rý 15 měsí­ců. Infor­ma­ce v něm uve­de­né mohou být zastaralé.

Do dal­ších nedo­kon­če­ných nápa­dů jsem se roz­ho­dl při­dat něco, co dis­ku­tu­jí hrá­či i Bliz­zard již hroz­ně dlou­ho. V urči­té for­mě se do hry dostal v data­dis­ku War­lords of Dra­e­nor, avšak hrá­či celý sys­tém spí­še kri­ti­zo­va­li, než aby jej opě­vo­va­li. Řeč není o ničem jiném než o Pla­yer, resp. Guild housech.

O mož­nos­ti Pla­yer Housin­gu se mlu­vi­lo již od začát­ku vývo­je hry. Spe­ci­ál­ní domy, oblast nebo vymo­že­nos­ti měli hrá­čům umož­nit vlast­nit ve hře nemo­vi­tos­ti a pozem­ky, do kte­rých by se moh­li dostat pomo­cí spe­ci­ál­ních por­tá­lů, hearths­to­nů či kou­zel. Domy a pozem­ky měly být kon­fi­gu­ro­va­tel­né, hrá­či měli mít mož­nost si je vyzdo­bit dle svých před­stav a v guil­dov­ních síd­lech měly být uká­zá­ny tro­fe­je z bos­sů či PvP. Housing měl také nabí­zet dal­ší bonu­sy, jako napří­klad gene­ro­vá­ní mate­ri­á­lů, zrych­lo­vá­ní vytvá­ře­ní před­mě­tů v pro­fe­sích ane­bo napří­klad zahra­du, ve kte­ré měli mít mož­nost hrá­či zís­ká­vat suro­vi­ny do alchymie.

Jak šel čas

Už při spuš­tě­ní hry, tedy v roce 2004 se o hráč­ských pří­byt­cích čile dis­ku­to­va­lo a komu­nit­ní mana­žer­ka Cay­di­em zmi­ňo­va­la, že jde o něco, co bude Bliz­zard do hry roz­hod­ně přidat.

2004-12-14 Cay­di­em: “Housing is a huge fea­tu­re with a lot of dedi­ca­ted time nee­ded. Whi­le we defi­ni­te­ly want to do housing, and it is some­thing ‘on the list’, it’s not a ‘soon after rele­a­se’ fea­tu­re. It’s more of an ‘on the hori­zon’ feature. :)”

O dva roky nato se ozval i Tigo­le (Jeff Kap­lan), kte­rý zmí­nil, že se housing do The Bur­ning Crusa­de data­dis­ku sice nedo­sta­ne, ale vývo­já­ři dou­fa­jí, že jej jed­nou budou moci představit.

Původ­ně napsal Tigo­le (Ori­gi­nál­ní pří­spě­vek)
Tigo­le: “You­’­ve posted some really cool ide­as on Guild Halls.
Pla­yer and guild housing is some­thing we’­ve alwa­ys been inte­res­ted in pur­suing. Whi­le we won’t be inclu­ding tho­se fea­tu­res in the Bur­ning Crusa­de, that does­n’t mean we’­ve aban­do­ned our hope to inclu­de housing in the game some­ti­me in the future.”

Za dal­ší dva roky se Tom Chil­ton na fóru zmí­nil, že jde o věc, kte­rou sice dis­ku­tu­jí od samot­né­ho spuš­tě­ní hry, avšak vývo­já­ři na housin­gu nepra­cu­jí, pro­to­že jde o kom­plex­ní a veli­ce těž­ký úkol.

Is the­re a fea­tu­re in ano­ther MMO that you admi­re and would like to see in WoW?
Tom Chil­ton: “Sure! Right now, for exam­ple, we don’t have a housing sys­tem. Other MMOs have it and it’s a sys­tem that we’­ve tal­ked about sin­ce befo­re the launch of the ori­gi­nal WoW. We’­ve tal­ked about housing and how we’d do it and how it might work for at least five years.”

Is it some­thing you­’re acti­ve­ly wor­king on?
Tom Chil­ton: “No, we’re not wor­king on right now, but it’s incre­di­bly com­plex to do right and we’re not sure yet if it’s going to be the right thing for WoW in the long run. It has major impli­cati­ons for the game itself and aga­in I would­n’t go out of my way and say never but it’s not on the imme­di­a­te­ly of things to do.”

Po čtyřech letech, tedy v roce 2012 se k tomu napo­sle­dy vyjá­d­řil evrop­ský komu­nit­ní mana­žer Takra­lus, kte­rý zmí­nil, že vývo­já­ři celý nápad odlo­ži­li k ledu, pro­to­že nechtě­li, aby se hrá­či ve hře cíti­li osa­mo­ce­ní. Dle jeho slov by z měst zmi­ze­lo mno­ho lidí a mno­ha hrá­čům již tak vadí Loo­king for Dun­ge­on nebo léta­jí­cí mounti.

Původ­ně napsal Takra­lus (Ori­gi­nál­ní pří­spě­vek)
Takra­lus: “I’m afraid the­re’s no upda­te sin­ce the last time we spo­ke about it. We know it’s a fea­tu­re that some pla­yers would be inte­res­ted in, but con­si­der the fact that pla­yers are sad to see the world out­si­de the city is qui­e­ter sin­ce the intro­ducti­on of things like the LFD tool and fly­ing mounts etc. I’m specu­la­ting here, but pla­yer housing may take yet more peo­ple out of the world, and even cities.
Plus the­re’s also the con­ti­nu­ous wei­ghing-up we have to do when it comes to deve­lo­p­ment time. I ima­gi­ne it would be a huge task, taking the devs away from cre­a­ting new encoun­ters and other features.”

Rok na to byl na Blizz­Co­nu ozná­men War­lords of Dra­e­nor data­disk a v něm funk­ce Garrions…

Proč chtěl Blizzard housing přidat?

Nápad to byl vlast­ně napros­to doko­na­lý. Hrá­či by moh­li pomo­cí domů zís­kat mno­hem vět­ší skla­do­va­cí pro­stor pro před­mě­ty, hra by pod­po­ři­la mno­hem více role-pla­y­ing aspekt a v rám­ci guild by moh­lo jít o mís­to, ve kte­rém by se moh­li setká­vat hrá­či stej­né guil­dy. Ve hře by se moh­lo obje­vit mno­hem více pro­fe­sí, kte­ré by se moh­ly zamě­řo­vat na vylep­šo­vá­ní pří­byt­ků a šlo by urči­tým způ­so­bem i o mož­nost kon­t­ro­ly počtu gol­dů ve hře.

Proč to nakonec nevyšlo?

Bliz­zard si veli­ce rych­le uvě­do­mil, že jde o oprav­du vel­ký pro­jekt, pro kte­rý by potře­bo­val mno­ho lid­ské síly, kte­rou chtěl v minu­los­ti sou­stře­dit někam jinam. Záro­veň se vývo­já­ři chtě­li vyhnout zby­teč­né­mu zdvo­jo­vá­ní skla­dů, bank a dal­ších mož­nos­tí. Pro tyto věci mohou hrá­či vyu­ží­vat pri­már­ně hlav­ní měs­ta, kte­rá by se díky housin­gu sta­la mrt­vou zónou, ve kte­ré by se obje­vo­va­la jen hrst­ka hráčů.

Nebo to nakonec vyšlo?

Na Blizz­Co­nu 2013 byl ozná­men data­disk War­lords of Dra­e­nor, ve kte­rém se koneč­ně obje­vil housing. Bliz­zard do hry koneč­ně při­dal něco, po čem hrá­či dlou­hou dobu vola­li. Garri­so­ny byly sice hod­ně fajn, avšak roz­hod­ně neob­sa­ho­va­ly vše, co si hrá­či před­sta­vo­va­li. Bliz­zar­du bylo vyčí­tá­no mno­ho – nesku­teč­ně repe­ti­tiv­ní a nud­né ovlá­dá­ní followerů, nemož­nost úprav budov, nesmy­sl­né budo­vá­ní nepo­třeb­ných budov až po nud­né den­ní úko­ly. Není tak asi divu, že po skon­če­ní WoD se do Garri­so­nů dosta­li hrá­či spí­še jen omylem.

Fakta a zajímavosti

  • Housing se obje­vo­val na sezna­mu kaž­dé­ho data­dis­ku, avšak vždy byl odsu­nut z důvo­du obtíž­nos­ti a jiných priorit.
  • Vývoj zón začal již v roce 2003. Prv­ní zónu umís­ti­li vývo­já­ři dale­ko za Silithus.
  • V prv­ní unik­lé ver­zi hry (WoW 0.5.3) se dá do zóny dostat.
  • Ve Stor­mwin­du byl do Catacly­s­mu u vod­ní­ho kaná­lu vel­ký zamří­žo­va­ný prů­chod, ve kte­rém je por­tál. Jed­ná se o původ­ní vchod do player/guild housingu.
  • Hra obsa­ho­va­la něko­lik mode­lů domů, kte­ré měly být sou­čás­tí housingu.
  • Do hry bylo při­dá­no i kouz­lo Cre­a­te Hou­se (TEST) pod ID 6757, kte­ré mělo slou­žit k vytvo­ře­ní domu. Na Wowhe­a­du ho ovšem již nenaleznete.
  • V Mists of Pan­da­ria se obje­vil prv­ní náznak pla­yer housin­gu. Hrá­či měli k dis­po­zi­ci pole, na kte­rém moh­li pěs­to­vat nej­růz­něj­ší suroviny.

Galerie

 

Zdroj: https://wowpedia.fandom.com/wiki/Player_housing

Diskuze

Odebírat diskuzi
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Zvažte podporu webu

Tento web žije pouze díky štědrým přispěvatelům. Pokud se vám mé články líbí, zvažte, prosím, i vy podporu v ceně jedné kávy. Děkuji!

Ceny WoW Tokenů

Retail WoW: 363,931 gold

Classic Cataclysm: 30,081 gold

Mythic+ Affixy

Xal'atath's Bargain: Voidbound
Xal'atath's Bargain: Voidbound
Tyrannical
Tyrannical
Fortified
Fortified
Challenger's Peril
Challenger's Peril
Xal'atath's Guile
Xal'atath's Guile

Reset Raidů

Classic WoW

  • 40-Man Raidy: 5 dnů a 0 hodin
  • 20-Man Raidy: 22 hodin
  • Onyxia’s Lair: 3 dny a 23 hodin

Season of Discovery

  • 40-Man Raidy: 4 dny a 23 hodin
  • Progress raidy: 1 den a 23 hodin

Cataclysm

  • Raidy: 4 dny a 19 hodin

Retail

  • Raidy: 4 dny a 19 hodin

Darkmoon Faire

Další Darkmoon Faire začíná již
1. prosince 2024 (za 1 dní a 15 hodin)

Více o Darkmoon Faire zjistíte zde.