Dlouhou dobu se v komunitě hráčů řeší, zda není již čas na posun ve World of Warcraft a není pravý čas na představení nějakého nástupce současné hry. Často se skloňuje World of Warcraft 2, od kterého si mnoho fanoušků hry slibuje vylepšenou grafiku, jiné systémy a nejspíše i jiný příběh.
Lidem se snažím často v diskusích vysvětlit, že World of Warcraft je v současnosti tak obsáhlá hra, která za téměř 20 let nasbírala tolik obsahu, že by bylo pro Blizzard extrémně náročné dodat alespoň z části tak zaplněnou hru. Vzpomeňme si například, jak vypadalo spuštění Classic WoW, ve kterém byla dostupná dlouhou dobu jen první fáze s Molten Core bez battlegroundů a solidního PvP systému. Nebo na jiné hry, které měly být „100 % WoW Killer“, ale potom se přišlo na to, že mohou mít skvělé expení, ale nemají solidní a propracovaný end-game.
Vydat dnes obsáhlé MMORPG, ve kterém bude vše, co chtějí hráči a co bylo již například v předchozí verzi hry, je naprosto utopická představa. A ví to vlastně i Blizzard. Společnost vytváří hromadu obsahu a rozšiřuje tím základní hru. Jasně vidíme, že probíhá posun v hratelnosti, obsahu nebo například grafice a fyzice ve hře.
John Hight v rozhovoru pro Digital Trends zmínil, že The Worldsoul Saga rozhodně není konec World of Warcraft, ale konec velké kapitoly. Po skončení The Worldsoul Saga bude tým i nadále pracovat na dalších rozšířeních, které se ovšem budou soustředit na jiné příběhy.