WotLK Classic — Tier 8 sety zůstanou na item levelu 232

od | 04. ledna 2023 | Wrath of the Lich King Classic | 1 komentář

Upo­zor­ně­ní: Ten­to člá­nek je sta­rý 23 měsí­ců. Infor­ma­ce v něm uve­de­né mohou být zastaralé.

Hro­ma­da Wrath of the Lich King Clas­sic hrá­čů již netr­pě­li­vě vyhlí­ží pří­chod veli­ce oblí­be­né­ho rai­du Uldu­ar. Bliz­zard ješ­tě před vydá­ním řešil, co se bude dít s Tier 8 setem. Hrá­či jsou rela­tiv­ně spo­ko­je­ní se zvý­še­ním item leve­lu z 226 na 232, avšak někte­rým se to zdá­lo málo a chtě­li ješ­tě vyš­ší item level.

Důvo­dem k vyvo­lá­ní celé dis­ku­ze o výši item leve­lu byl fakt, že simu­la­ce, kte­ré se sou­stře­dí na DPS vyhod­no­ti­ly, že nasa­ze­ní rele­vant­ních před­mě­tů s item leve­lem 252, kte­rý jde zís­kat z Hard Módů Uldu­ar bos­sů, bude mno­hem výhod­něj­ší než si držet set bonus. Ač se s tím­to dá více­mé­ně sou­hla­sit, vývo­já­ři mají na celou situ­a­ci tro­chu jiný pohled. V odpo­vě­di na ofi­ci­ál­ním dis­kuz­ním fóru zazně­ly dva důvo­dy (a dle mého rele­vant­ní), proč zůsta­nou Tier 8 sety na item leve­lu 232:

  • Hard Módy v Uldu­a­ru jsou rela­tiv­ně těž­ké, a ne kaž­dá guil­da bude schop­ná je zabít hned. Někte­rým guil­dám to potr­vá dlouho.
  • Uldu­ar nemá u Hard Módů loot table u bos­sů s tím, že po zabi­tí bos­se na těž­ší obtíž­nost, dosta­ne celý raid jeden jedi­ný před­mět s item leve­lem 252.

To zna­me­ná, že vyba­vit celý raid Best In Slot před­mě­ty s item leve­lem 252 bude trvat přes 33 týd­nů, a to pou­ze za před­po­kla­du, že raid dosta­ne přes­ně ty před­mě­ty, kte­ré potře­bu­je a nikdy se tam neob­je­ví žád­ný dupli­cit­ní nebo nepo­třeb­ný předmět.

Oče­ká­vá se tak, že hrá­či budou vylep­šo­vat svůj gear postup­ně, stej­ně jako tomu bylo v původ­ním WotLK – prv­ně tedy půjdou na item level 232 a poté budou postup­ně měnit před­mě­ty za ty lep­ší a vzácnější.

Původ­ně napsal Bliz­zard (Ori­gi­nál­ní pří­spě­vek)
Hi Eve­ry­o­ne,

We tal­ked about this a fair amount befo­re the holi­da­ys and sort of went back and forth about what to do with Tier Sets, and in the end, we’ve deci­ded that it will not see any further adjust­ments past the nor­mal 6 item level bump. The­re were defi­ni­te­ly pro­po­nents of buf­fing it further on our team inter­nally and we’d like to sha­re some of the rea­so­ning why we are lea­ving it the way it is. For sim­pli­ci­ty I am only going to make refe­ren­ce to 25-pla­yer item levels for the rema­in­der of this post.

When dis­cus­sing this inter­nally, one thing we kept coming back to was that, for most guilds, the jump from 232 to 252 will not be quick and most groups can expect to be wea­ring a lot of 232 gear for most of the time that Uldu­ar is current con­tent. The rea­son for this is twofold;

  1. The hard modes are actu­ally fai­r­ly hard and clea­ring all of them week 1 is not a given for all guilds. Some will clear them all quick­ly, most will not.
  2. Uldu­ar is not ite­mi­zed like ToC and ICC hero­ic are, e.g. the­re is not a full hard mode loot table for eve­ry boss, and when you com­ple­te a hard mode kill, you will only recie­ve a sin­gle extra pie­ce of ilvl 252 loot from most bosses.

This means that if you are loo­king at your BiS list and plan on get­ting a full set of 252 gear, and if you assu­me eve­ry other per­son in your 25 pla­yer raid wants the same, you’ll be loo­king at over 33 weeks of full clea­ring all hard modes to fully gear your raid out in 252. This is also assu­ming zero “was­te” in terms of disen­chan­ting dupli­ca­te or unwan­ted items.

I think some folks have been loo­king at the 252 gear and fixa­ting on that as they are thin­king of the­ir BiS lists. In rea­li­ty however, some of tho­se 252 pie­ces will be “cha­se” items you may be seeking for many weeks or mon­ths and may never get based on RNG or loot com­pe­ti­ti­on. And really, that’s fine. That’s a very “clas­sic” model and gea­ring up first in 232 and then slowly repla­cing tho­se pie­ces with the rare but high­ly desi­ra­ble 252 gear should give the gear pro­gres­si­on in Uldu­ar a long and satis­fy­ing arc. This is how this wor­ked in the ori­gi­nal Uldu­ar as well, the only dif­fe­ren­ce being that hard mode items were per­ha­ps not as com­pel­ling con­si­de­ring the­ir modest power gain over nor­mal, espe­ci­ally when com­pa­red to the very sig­ni­fi­cant incre­a­se in challen­ge for Hard Mode bosses.

So, could we have bum­ped tier to keep it rele­vant lon­ger? Yes, but ulti­ma­te­ly, we are incre­a­sing pla­yer power sig­ni­fi­cant­ly as it is, and we feel like we are in a really nice pla­ce when you com­bi­ne the pre-nerf boss dif­ficul­ty with the ilvl bumps we have now. Hard modes will be really, really, hard for many guilds coming into uldu­ar in most­ly full 213 gear but will get ste­a­di­ly easier as 232 gear is gathe­red. If we inject too much more power past that 6 ilvl nor­mal jump or add addi­ti­o­nal drops to hard modes as some pla­yers have sug­ges­ted, it could cut the legs off of that Hard Mode pro­gres­si­on much fas­ter than we’d like.

Time will tell how it actu­ally pla­ys out, but for now, the team is very hap­py with the dif­ficul­ty vs. reward within Uldu­ar in gene­ral. It’s like­ly your tier set gear isn’t your ulti­ma­te BiS for the pha­se, but it may still last you many weeks or mon­ths whi­le you work towards tho­se hard mode items and are wai­ting your turn to get them. We think that will feel pret­ty good and pro­vi­de a gre­at sen­se of pro­gres­si­on within the pha­se as you take tho­se ste­ps­to­ne upgrades.

I hope that hel­ps cla­ri­fy our thou­ghts on this. Sor­ry for the len­gth of this post and thank you for taking the time to read it. In pre­vi­ous com­mu­ni­cati­ons we sta­ted we’d like to spend more time expla­i­ning the “why” behind cer­ta­in deci­si­ons, and as we’ve seen a lot of deba­te about this issue, we felt this was a good topic to chi­me in on. We really appre­ci­a­te the feedback we’ve got­ten for Uldu­ar so far and are super exci­ted to see it go live in the not-too-distant future.

Thanks to eve­ry­o­ne who joi­ned us on PTR for Uldu­ar tes­ting and we hope eve­ry­o­ne had a gre­at holiday!

 

Mys­lí­te si, že by bylo potře­ba zvý­šit item level Tier 8 před­mě­tů nebo se vám líbí vysvět­le­ní Bliz­zar­du a sou­hla­sí­te s tím, že by gea­ro­vá­ní mělo být postup­né a urči­tým způ­so­bem i odměňující?

 

Zdroj:

Diskuze

Odebírat diskuzi
Upozornit na
guest
1 Komentář
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Lariaz

O tom­to webu som sa dozve­del len dnes, ale som rad ze na roz­diel od pad­nu­te­ho wow­fa­nu su tu pra­vi­del­ne clan­ky. Tak drzim pal­ce a aj ked uz wow nehram tam sem raz za cas sko­cim kuk­nut o co v hre prichadzam

Zvažte podporu webu

Tento web žije pouze díky štědrým přispěvatelům. Pokud se vám mé články líbí, zvažte, prosím, i vy podporu v ceně jedné kávy. Děkuji!

Ceny WoW Tokenů

Retail WoW: 379,209 gold

Classic Cataclysm: 32,006 gold

Mythic+ Affixy

Xal'atath's Bargain: Oblivion
Xal'atath's Bargain: Oblivion
Tyrannical
Tyrannical
Fortified
Fortified
Challenger's Peril
Challenger's Peril
Xal'atath's Guile
Xal'atath's Guile

Reset Raidů

Classic WoW

  • 40-Man Raidy: 5 dnů a 0 hodin
  • 20-Man Raidy: 22 hodin
  • Onyxia’s Lair: 2 dny a 23 hodin

Season of Discovery

  • 40-Man Raidy: 4 dny a 23 hodin
  • Progress raidy: 1 den a 23 hodin

Cataclysm

  • Raidy: 4 dny a 19 hodin

Retail

  • Raidy: 4 dny a 19 hodin

Darkmoon Faire

Další Darkmoon Faire začíná již
4. ledna 2025 (za 15 dní a 14 hodin)

Více o Darkmoon Faire zjistíte zde.