Blizzard zvažuje zásadní změnu v Mists of Pandaria Classic. Podle Senior Game Produtora Toma Ellise by se evropské servery mohly sloučit do jednoho PvE mega-serveru, zatímco PvP realmy míří do minulosti. Ellis zároveň vysvětlil, proč se všechny PvP realmy v historii WoW postupně stávaly jednostrannými.
Plán pro Evropu
Všechny evropské realmy by se mohly sloučit do jednoho velkého PvE mega-serveru. Hráči by získali volné transfery postav a původní realmy by se uzavřely pro nové postavy. Francouzské, německé a ruské servery by byly sloučeny každý do jednoho, jejich další konsolidace se zvažuje podle reakcí komunity.
Podobný proces už Blizzard použil na Season of Discovery a Anniversary serveru, kde funguje pouze jeden PvE nebo PvP realm na region.
Proč PvP realmy nefungují
Ellis popsal, proč PvP servery dlouhodobě selhávají:
- Na začátku mohou být vyvážené (např. 45–55 %), ale i malá převaha jedné frakce znamená časté prohry druhé strany.
- Silné guildy menší frakce časem odchází na servery, kde mají převahu, což způsobuje exodus ztrácející frakce.
- To dále naruší rovnováhu a server se postupně změní na mono-frakční pseudo-PvE realm.
Tento proces se opakoval už v době Vanilla a TBC a urychlily ho úkoly a farmení na kontestovaných místech. Do konce TBC už většina PvP serverů byla jednostranná.
Warmode a řešení
Podobný problém nastal i při zavedení Warmode – Alliance byla v menšině, což vedlo k jejímu masivnímu odlivu. Nakonec Blizzard zavedl systém, kdy se shards vyvažují 50/50 a přebytek hráčů jde na jedno-frakční instance.
Zkušenosti z Warmode a ze Season of Discovery proto vedly k testování vynucené frakční rovnováhy na PvP serverech. Podle Ellise systém funguje dobře a pravděpodobně se stane standardem u všech Classic PvP realmů.
Co to znamená pro MoP Classic
Pokud se plán potvrdí, většina hráčů v Evropě se ocitne na jediném PvE serveru. World PvP, jak jsme ho znali v prvních letech WoW, by tím prakticky zmizelo. Pro část komunity je to přirozený vývoj, pro jiné ztráta identity Classicu.