Chystaný návrat pracovníků do kanceláří s sebou přináší zásadní problém, o kterém před víkendem promluvil jeden z producentů World of Warcraft na Twitteru. Adam “Glaxigrav” otevřeně promluvil o tom, že tým ztrácí mnoho zkušených lidí a vedení přistoupilo k vytvoření krizových map.
Celá věc začala vlastně téměř nevinně. Glaxigrav si na Twitteru postěžoval, že tento týden ztratil dalšího schopného člověka, který pracoval na Dragonflight. Zmínil, že Blizzard naprosto zbytečně ztrácí talentované lidi, protože někdo s potřebnou mocí neposlouchá herní producenty, kteří se starají o jejich hry.
Being loud about it because I’ve lost yet *another* person this week.
Blizzard is losing amazing talent because someone in power doesn’t listen to the game directors who make his products. DE&I also means diversity of thought, especially when it’s backed by data and financials.
— Adam 💙 #ABetterABK (@Glaxigrav) April 18, 2023
Krátce poté se Glaxigrav na Twitteru také podělil o to, že herní týmy vytváří krizové mapy a zkoumají, co mohou nebo nemohou nadále vyvíjet a vydat. Podle mluvčího Blizzardu, není ovšem situace tak vážná a netýká se přímo World of Warcraftu. Zároveň v odpovědi pro IGN dodal, že: „rozhodování o prioritách a zajišťování kvality jsou každodenní součástí vývoje her“.
Ke kritice návratu do kanceláři se přidala i Senior Game Designera Allison Steele. Ta na Twitteru zmínila, že nucený návrat stál tým mnoho schopných lidí a v průběhu dalších měsíců očekává další ztráty. Dle jejich slov je toto rozhodnutí krátkozraké a poškodí naprosto zbytečně společnost a hráče, kteří si zaslouží mnohem vyšší kvalitu her.
forced rto has cost us some amazing people and will continue to cost us more in the coming months.
it is a terrible, shortsighted, self-destructive policy that is only weakening our ability to deliver the kind of game we want to make and our players deserve. https://t.co/1M94XLJGY2
— Allison Steele, GameObject (@SteeleGame) April 19, 2023
Bydlení v Irvine? Nesmyslně drahé
Jedním z důvodů, proč se vývojářům moc nechce zpět do kanceláří v Irvine, jsou ceny nemovitostí. Kalifornie je velice drahý stát, a to hlavně z důvodu cen a následných daní. Měsíční nájmy v Irvine se pohybují od $1850, což může mnoho zaměstnancům způsobit značné problémy. Hlavně těm, kteří jsou na juniorních pozicích nebo na pozicích, na kterých není jinak zázračný plat.
Průměrný hrubý roční plat programátora se pohybuje kolem $137 000. Při této částce se následně musí programátor potýkat s více než 30 % daní z příjmu, placením zdravotního pojištění a dalších maličkostí. Bohužel část příjmů v Blizzardu je vyplácena pomocí bonusů. Dle webu Glassdoor.com je to u programátorů více než 21 %. U Senior Systems Engineerů je bonus dokonce až 38 % jejich roční mzdy. Bonusová složka je samozřejmě nenároková a letos bude mnohem nižší, alespoň dle dostupných informací. Zároveň se do bonusové složky započítává i odměna v podobě akcií, která často dělá až 10 %.
Již mnoho let po internetu kolují informace od zaměstnanců Blizzardu, že musí bydlet ve sdíleném bydlení, aby se v Kalifornii nějak normálně uživili. Není tak překvapením, že mnoho z nich z Irvine v průběhu Covid-19 odešlo a přestěhovali se do levnějších států v USA.