Přiznám se, že k lidem, kteří dokázali obejít všechna opatření Blizzardu, jsem vždy vzhlížel. Autoři pokročilejších botů dokázali v historii World of Warcraft neuvěřitelné věci. Všechno postupně utichlo s příchodem Shadowlands a předposledním patchem, kdy Blizzard vydal novou aktualizaci Wardenu. Mnoho programů, které umožňovali botovat, si s novinkami nedokázalo poradit. To se ovšem změnilo…
Warden je v podstatě anti-cheat maličkost, která běží za celým World of Warcraftem a zkoumá, zda neděláte ve hře něco nekalého. Dokáže detekovat, zda se nepřesouváte moc rychle po mapě, zda nejste náhodou v nějaké textuře, prostě jestli neděláte něco nekalého. Dlouhodobě byl Warden velice přesný a dokázalo ho přelstít jen několik programů, včetně legendárního Honorbuddy.
Osobně jsem Honorbuddyho dlouhodobě používal. Byl v podstatě nedetekovatelný a s vlastním profilem pohybů byl vlastně „neviditelný“. To ovšem skončilo s příchodem Legion, kdy firma vyvíjející software skončila soudní porážkou proti Blizzardu. Mezitím ovšem… no, o tom někdy příště.
Teď je to spíše o novém systému, který funguje. Kupodivu funguje. Mezi Shadowlands a Dragonflight byla relativně dlouhá mezera, kdy boterská komunita čekala na smysluplného nástupce v boterské komunitě. Nedávno se dočkala. Nový systém slibuje mnohem více, než tomu bylo doposud. Je to pozoruhodné, ale zároveň extrémně děsivé, protože to ukazuje, jak je boterská komunita zapálená a mnohem dál než vývojáři hry.
Nový systém slibuje hned několik důležitých věcí, na které se kdokoli, kdo o botování uvažuje, kouká – neuvěřitelně lehká automatizace, plně integrované API možností hry, včetně těch, které jsou zamčené a hlavně… takzvaný Warden bypass (název je trochu jiný, ale z důvodu bezpečnosti jej neuvádím). Jde v podstatě o funkci, která odhalí, že Warden začíná dělat něco neobvyklého u účtu hráče. Funkce odpojí „hráče“ ze hry a nadále sleduje fungování Wardena. Jakmile zjistí, že Warden se vrátil do normálu a nedetekuje žádné divné chování, automaticky přihlásí „hráče“ zpět do hry.
V současné době se licence prodávají za 10, resp. 20 dolarů za jeden aktivní účet. K unlockeru, který zpřístupní možnost botování, potřebuje hráč také profil. Ten stojí do 25 do 35 dolarů. V podstatě jde o investici 55 dolarů měsíčně za účet bez započtení měsíčních nákladů a nákladů za pořízení Dragonflight. Za první měsíc se může nezkušený boter dostat na 100 dolarů a to ještě nezačal ani expit na 70. úroveň.
Článek nechce ukázat až tak na to, že je možné botovat, ale spíše na to, že komunita, která se kolem botování točí, našla další způsob, jak všechny herní ochrany obejít a nadále pěkně farmit květiny, rudy, ryby a samozřejmě i goldy. Když to vezmu kolem a kolem, stačí prodat něco málo přes 3 miliony goldů na realmu, na kterém hraji, a mám „investici“ zpátky. A to je špatně… protože 3 miliony goldů dokážu sehnat dneska z farmerní za necelý týden. A teď si představte, že mám těch účtu 10, jedu je automatizovaně a měsíčně vydělávám 160 milionů goldů.
Dejte mi na Discord nebo do komentářů vědět, zda se podobným tématům věnovat. Osobně jsem na podobných věcech „propálíl“ z vědeckých důvodů dost peněz. 😀