Brian Birmingham končí v Blizzardu. Byl vyhozen za kritizování interní směrnice

od | 24. ledna 2023 | Blizzard | Žádné komentáře

Bliz­zar­du se posled­ní dva roky daři­lo hasit požár, kte­rý vzni­kl po žalo­bě za sexu­ál­ní obtě­žo­vá­ní na pra­co­viš­ti a po mno­ha změ­nách ve vedou­cích funk­cích to vypa­da­lo, že se blýská na lep­ší časy. Kon­cem roku ovšem byla spo­leč­nost nuce­na ozná­mit konec posky­to­vá­ní slu­žeb hrá­čům v Číně a vče­ra vypla­va­la na povrh kauza, kte­rá se opět týká zaměstnanců.

Ang­lic­ký Blo­om­berg zve­řej­nil infor­ma­ce o tom, že jed­na z hlav­ních postav Clas­sic WoW, Bri­an Bir­mingham, šéf vývo­já­řů, vstu­pu­je do stáv­ky. Důvo­dem byl nesou­hlas s inter­ní směr­ni­cí, kte­rá nuti­la mana­že­ry spo­leč­nos­ti záměr­ně dávat špat­ná hod­no­ce­ní někte­rým zaměst­nan­cům. Firem­ní směr­ni­ce naři­zo­va­la, aby bylo špat­né hod­no­ce­ní udě­le­no ale­spoň 5 % čle­nů kaž­dé­ho týmu.

Dlou­hou dobu moh­la být tato směr­ni­ce obchá­ze­na, avšak letos to již mož­né neby­lo. Pokud zaměst­na­nec dosta­ne špat­né hod­no­ce­ní, sni­žu­je se podíl na vyplá­ce­ní ze zis­ků fir­my a záro­veň mu nemů­že být při­dá­no a nemů­že být pový­šen. V pod­sta­tě jde o stop­ku, kte­rou musí zaměst­na­nec buď pře­tr­pět nebo ode­jít. On i ostat­ní mana­že­ři se sna­ži­li celou věc vyře­šit tím, že dají špat­né hod­no­ce­ní sami sobě, avšak vyš­ší manage­ment fir­my ten­to postup zakázal.

Bri­an v e‑mailu, kte­rý adre­so­val své­mu týmu zmí­nil, že je z této směr­ni­ce frustro­ván a nehod­lá v tako­vé spo­leč­nos­ti nadá­le pra­co­vat. Výkon­né vede­ní dle jeho slov směr­ni­ci odů­vod­ni­lo tím, že je potře­ba upo­za­dit ty, kte­ří mají hor­ší výsled­ky, aby zby­tek týmu mohl i nadá­le růst. Záro­veň byl požá­dán, aby o této směr­ni­ci se svým týmem nemluvil.

V pra­xi to zna­me­na­lo, že mezi sebou zaměst­nan­ci nezdra­vě sou­pe­ři­li, pod­ko­pá­va­li prá­ci jiných a sna­ži­li se najít týmy s niž­ší výkon­nos­tí, aby se k nim moh­li při­dat a mít vždy skvě­lé hod­no­ce­ní. To mnoh­dy způ­so­bo­va­lo frustra­ci, roze­pře a sni­žo­va­lo to kre­a­ti­vi­tu týmů.

Na Twit­te­ru se Bri­an Bir­mingham zmí­nil, že směr­ni­ce byla nej­spí­še vytvo­ře­na v mateř­ské spo­leč­nos­ti Acti­vi­si­on Bliz­zard a manage­ment Bliz­zar­du v sou­čas­né době může pou­ze při­hlí­žet. Nezbý­vá tak dou­fat, že se v Bliz­zard bude sna­žit inter­ní směr­ni­ce zlep­šit a lépe moti­vo­vat své zaměst­nan­ce k loa­ja­li­tě a lep­ším výsledkům.

Líbil se vám článek? Zvažte, prosím, jestli nechcete podpořit další růst webu jednorázovým nebo pravidelným měsíčním příspěvkem. Mnohokrát vám děkuji!

Zdroj:

Diskuze

Odebírat diskuzi
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments