Po dlouhé roky zůstávalo dění na čínských serverech World of Warcraft pro většinu západních hráčů velkou záhadou. Ačkoli oficiální tiskové zprávy opakovaně uváděly, že až 50 % všech hráčů pochází z asijského regionu, konkrétní data z Číny byla prakticky nedostupná – až dosud.
Manuální nahrávání? To už neplatí
Dříve byla čínská data na Raider.IO dostupná pouze díky ručnímu nahrávání od několika tisíc registrovaných uživatelů. To znamenalo, že například v aktuální sezóně bylo zaznamenáno pouhých 324 000 dungeonů, zatímco globální číslo přesahovalo 22 milionů.
Data z čínských serverů
Přesto leaderboard obsahoval vysoký počet postav: více než 353 000, což je hodně s ohledem na to, že většina běhů byla nahraná jen s jedním výskytem konkrétní postavy. Skutečný počet aktivit tak zůstával neznámý – až do 15. července.
Největší aktualizace v historii Raider.IO
Všechno se změnilo, když se poprvé otevřel přístup k API čínských serverů. Během prvních šesti hodin přibylo na žebříček 75 000 nových dungeonů, brzy poté se tempo zvýšilo na 300 000 za hodinu, a následně se stabilizovalo mezi 200 000 až 250 000 za hodinu. Tak rychlý příval dat dosud platforma Raider.IO nezažila.
Tato obrovská vlna nových údajů zároveň způsobila značné technické problémy – stránka měla problémy s aktualizací a ostatní regiony (NA, EU, Korea, Taiwan) v té době zaznamenaly jen minimum nových záznamů.
Od 18. července se tempo stabilizovalo na přibližně 10 000 nových záznamů za hodinu. Zajímavé je, že čínská data zatím nevykazují klasický denní cyklus aktivity, jaký známe z jiných regionů.
A jaká jsou aktuální čísla?
Přesné statistiky ještě chybí, ale na základě předchozích let a činnosti čínských hráčů na taiwanských serverech lze odhadovat, že na konci sezóny se leaderboard z čínských serverů dostane na 1,7 až 1,9 milionu postav a 12–15 milionů dokončených dungeonů v rámci Mythic+!
Statistika před aktualizací Raider.IO
Statistika po 115 hodinách
Proč je to důležité?
Konečně máme komplexní přehled o jedné z největších a nejaktivnějších komunit ve WoW. Tato data nejen že obohatí celosvětovou konkurenci v Mythic+ soutěžích, ale také umožní hráčům z ostatních regionů pochopit, co přesně se na čínských realmech děje a jak hráči za velkým čínským firewallem hrají oblíbenou hru.