Máme za sebou poslední důležitou přednášku o novinkách ve World of Warcraft: The War Within. Panelem provázel Ion Hazzikostas a dozvěděli jsme se hned několik důležitých a zajímavých novinek.
Delves, vykopávky Azerothu…
Nový herní mód Delves, neboli vykopávky, bude dostupný pro jednoho až pět hráčů. Půjde o nový pilíř end-game obsahu., ve kterém budou hráči postupovat.
Blizzard se hodně poučil od předchozích systémů jako byl například Torghast nebo Island Expendice, takže Vykopávky budou naprosto dobrovolné. Cílem Vykopávek bude co nejplynulejší rozšíření existujícího světa a rozhodně se nemají podobat dungeonům.
Dočkají se aktualizací, protože budou navázány na zrovna probíhající sezónu. V každé sezóně se dočkáme nového NPC, který nás bude Vykopávkami provázet. V první sezóně to bude Brann Bronzeboard.
NPC ve Vykopávkách nebudou hrát pouze podpůrnou a vyplňující roli. Hráči si je budou moci vylepšovat pomocí lepších předmětů a například i zvolení si, jestli bude NPC tank, DPS, healer nebo zda bude řešit něco jiného.
Při vydání hry bude k dispozici 12 Vykopávek. V každé zóně tři. Možná se ale objeví i nějaký ten skrytý obsah, který budou muset hráči najít.
Na konci každé Vykopávky si mohou hráči vyzvednout odměnu. Někdy se stane, že k otevření bedny budete potřebovat klíč. Ten půjde najít buď v průběhu Vykopávky nebo někde mimo ni ve světě.
S tímto obsahem souvisí také to, že Blizzard odstranil PvP řádek z Great Vault a přidal do něj právě obsah ze světa, do kterého se Vykopávky řadí. Takže za řešení obsahu ve světě budete moci získat gear.
Mezi jednu ze zveřejněných odměn patří plně upravitelný létající mount. K získávání předmětů pro jeho úpravu, získáte samozřejmě ve Vykopávkách.
Warbands
Blizzard konečně pochopil, že hráči mají více než jednu postavu a často hrají s několika postavami najednou. Osobně mám 4 postavy, které se snažím nějak aktivně hrát, avšak dost mi to znesnadňuje přístup k Renown a další maličkosti. Nový systém Warbands ovšem fungování s více postavami upravují.
První zveřejněné vylepšení je sdílená banka mezi postavami. Hráč bude mít jednu sdílenou banku, do které budou mít přístup všechny jeho postavy. Místo v bance bude variabilní a půjde rozšiřovat. V bance můžete uchovat také Reagenty, které můžete rovnou využívat k profesím. Jedno je jasné. Pošťáci ve WoW ztratí část své práce.
Získávání gearu pro alty bude zase o něco jednodušší. Do hry budou přidány ‚Warbound Until Equipped‘ předměty. Předmět jde vložit do sdílené banky, jde vyzvednout na jakékoli postavě, která jej využije a až po nasazení se z předmětu stane Soulbound. Předměty půjde získat jako bonusový personal loot a budou mít o něco menší item level než ostatní předměty z obsahu, ve kterém se budete nacházet.
Transmog bude konečně account-wide. Neznamená to sice, že mage bude moci transmogovat své předměty na plate, avšak pokud vám spadne plate předmět, můžete se jej na magovi naučit a přidat si předmět do šatníku. Zjednoduší se tak farmení transmogů ze staršího obsahu.
Reputace budou také sdílená na všech postavách, ale jen ta nová. Starší expanze nebudou zatím zahrnuty. Blizzard dle všech informací hledá řešení, jak to udělat, avšak v současné době je priorita vyřešit nový datadisk. Společně s reputacemi budou sdílené i letecké cesty z měst a míst po celém Azerothu. No a díky Warbands se dočkáme i sdílených achievementů.
Změnou projde i úvodní obrazovka s výběrem postav. Bude mít nový vzhled, bude na ní více postav a hlavně, nebude záležet, jestli jsou postavy na stejném realmu. Odpadne tak úplně nutnost řešit „Change Realm“ tlačítko, pokud máte postavy na více realmech. Osobně mám třeba Hordu na Kazzaku a Alianci na Silvermoonu.
Hero talenty
Do hry přibyde 10 nových Hero talentů. Od 71. do 80. úrovně získáte 10 talentových bodů, takže je postupně odemknete všechny. Nejdůležitější tak bude zvolit si správnou cestu.
Blizzard začal s tvorbou Hero talentů u druidů, protože ti mají nejkomplikovanější talentové stromy. Je jich hodně, jsou velice variabilní a pokud se povede správně vytvořit talenty pro druidy, povede se to i u ostatních povolání.
K dispozici bude 39 možných specializací. Každé povolání bude mít tři (druidové 4) s tím, že se budou vždy dvě sdílet mezi základními specializacemi talentů.
Spojenecká rasa Earthen
Novou spojeneckou rasu půjde odemknout po dokončení hlavní úkolové linie. Nebudeme muset farmit nesmyslné množství reputace, obětovat hromadu času k farmení nebo něco podobného.
Earthen bude moci založit 10 z 13 povolání. Nepůjde založit jen Demon Hunter, Druid a Evoker.
Létání
Dragonriding zůstává, jen se mění jeho jméno na Dynamic Flight. Jde o systém, o kterém byl Blizzard přesvědčen, že se bude hráčům líbit a budou jej chtít využívat i v dalších datadiscích.
Staří mounti jsou postupně aktualizováni, aby dynamické létání podporovali. Půjde ho tak využívat klidně na mountech z The Burning Crusade. Létání bude dostupné ve všech zónách, kde se dá létat, tedy i na Kalimdoru a Eastern Kingdoms.
Pokud vám ovšem vyhovuje staré dobré létání, které bylo představeno v TBC, nemusíte zoufat. To zůstane. A budete si jej moci přepínat dle libosti. Ale jen ve starších zónách nebo až po určitém čase v těch nových. Například na Khaz Algaru bude dynamické létání od prvního dne, ale staré létání, které je dnes řešeno přes Pathfinder achievement, bude dostupné až po nějaké době.
Zůstanou i dragonriding glyphy, které budou postupně rozšiřovány a stane se z nich naprostý standard. Stejně tak i dynamické létání. Blizzard chce tento systém udržet ve hře co nejdéle.
Nový PvP battleground
Ve hře se objeví nový battleground pro 20 hráčů (10v10). Bude inspirován Silvershard Mines a bude mít symetrické uspořádání.
Pokud se 8v8 solo queue v patchi 10.2 osvědčí, nejspíše solo queue uvidíme i u nového battlegroundu.
Nová vylepšení pro guildy
Postupně se zbavujeme všech omezení. S The War Within budou implementovány Cross-Realm guildy, takže odpadne nutnost nabírat hráče na svém realmu. S tím jde ruku v ruce i to, že bude rovnou dostupné i mythic raidování od prvního dne!
The Hall of Fame zůstane, avšak půjde opravdu jen o ukázku 100 nejlepších guild světa dané frakce.
Blizzard si od tohoto kroku slibuje zboření dalších možných bariér při hraní hry. Postupně tak propojuje hráče z celých regionů bez nutnosti rušit realmy.
Změny v uživatelském rozhraní
Velkou proměnou projde Spellbook. Drtivá většina kouzel se nově vejde na jednu stránku. Zmizí tak nutnost klikat ze stránky na stránku. Ve Spellbooku taky půjde vyhledávat a půjdou skrýt pasivní kouzla.
Několika změnami projde i úkolový zápisník. Bude přidáno mnoho nových filtrů a možností. Svět tak bude zase o něco příjemnější.