Dancing Troll Village – Zapomenutá kuriozita ve Vanilla WoW

od | 03. září 2025 | Nedokončené nápady | Žádné komentáře

To, čemu komu­ni­ta říka­la Dan­cing Troll Village, se nachá­ze­lo v Darksho­re – šlo o Shat­ter­spear Vale, uza­vře­né údo­lí kme­ne Shat­ter­spear. Ve Vanil­la WoW byla tato ves­ni­ce prak­tic­ky nepří­stup­ná a půso­bi­la spí­še jako vývo­jář­ský pro­to­typ. Prá­vě její izo­la­ce, tan­čí­cí trollo­vé u ohňů, vodo­pád a atmo­sfé­ra vzdá­le­né­ho kou­tu svě­ta z ní udě­la­ly jed­nu z nej­zná­měj­ších „skry­tých“ loka­lit. Hrá­či ji roky hle­da­li, glit­cho­va­li se do ní a sdí­le­li videa, jak trollo­vé tan­čí v kru­hu, aniž by se tam ode­hrá­va­ly bitvy či questy.

Kde to opravdu je a jak vypadala (Vanilla)

Shat­ter­spear Vale leží v seve­ro­vý­chod­ním Darksho­re, v kot­li­ně obklo­pe­né vyso­ký­mi hora­mi. Geo­gra­fic­ky se nachá­zí na roz­hra­ní Darksho­re, Moon­gla­de, Felwo­o­du a Win­ter­sprin­gu – z pta­čí per­spek­ti­vy ji bylo mož­né zahléd­nout při letu na hip­po­gry­phu do Nigh­tha­ve­nu. V původ­ním WoW byla nedo­stup­ná běž­ný­mi pro­střed­ky; dovnitř se dalo dostat jen glit­cho­vá­ním, pomo­cí wall jum­pů, moun­tů či kou­zel. To posi­lo­va­lo její pověst „zaká­za­né­ho ovoce“.

Uvnitř údo­lí se nachá­zel vodo­pád, jehož voda napá­je­la jeze­ro se šeda­vě mod­rou hla­di­nou. Kolem něj stá­ly trollí chý­še, men­ší rybář­ské sta­ny a ves­ni­ci roz­dě­lo­val potok s malým mos­tem. V jes­ky­ni poblíž byly nein­ter­ak­tiv­ní tabul­ky, patr­ně zbyt­ky tes­to­vá­ní ques­to­vých objek­tů. Nej­vět­ší atrak­cí však byli trollo­vé, kte­ří tan­či­li v kru­hu u ohňů. Od toho také vzni­kl fanouš­kov­ský název. Na taneč­ní plo­še vise­la i tau­re­ní hla­va jako tro­fej – dal­ší detail, kte­rý se nikdy neob­je­vil v ost­ré hře.

Shat­ter­spear trollo­vé byli v té době přá­tel­ští k Hor­dě a neut­rál­ní k Ali­an­ci. Jejich úro­veň se pohy­bo­va­la mezi 52–58, tak­že pro hrá­če Ali­an­ce šlo o cíl pro XP a loot. Mezi zají­ma­vá NPC pat­ři­li Una Ji’ro, Jory Zaga, Kra­h’ra­nik a Voriya. Někte­rá NPC měla uni­kát­ní ani­ma­ce a dia­lo­gy, ale nikdy neby­la plně využita.

Původ a dohoda s nočními elfy

Pod­le lore se kmen Shat­ter­spear oddě­lil od Guru­ba­ši po poráž­ce Hak­ka­ra the Soul­fla­ye­ra. Trollo­vé se usa­di­li v tom­to údo­lí a uza­vře­li s noč­ní­mi elfy doho­du: zůsta­nou v Shat­ter­spear Vale a nebu­dou úto­čit mimo něj. Elfo­vé je necha­li na poko­ji – ovšem s pod­mín­kou, že jim nikdy nepři­jdou na pomoc, pokud budou napa­de­ni. Pro kmen to byla tvr­dá, ale při­ja­tel­ná doho­da. Díky tomu moh­li po gene­ra­ce žít v izo­la­ci a rela­tiv­ním míru.

Cataclysm: přístupná zóna a začátek války

Až v Catacly­s­mu se Shat­ter­spear Vale sta­lo běž­ně pří­stup­nou pod­zó­nou Darksho­re, pro­po­je­nou tune­lem přes Shat­ter­spear Pass. Trollo­vé se při­da­li k Hor­dě – i díky tla­ku nové­ho náčel­ní­ka Garroshe. Noč­ní elfo­vé rea­go­va­li masiv­ním úto­kem: Sen­ti­ne­lo­vé na hipo­gry­fechAnci­ent Pro­tec­tors niči­li ves­ni­ci, padl i náčel­ník Jor’­kil the Sou­lrip­per. V kra­ji­ně leže­la těla trol­lů a hrá­či zde plni­li nové ques­ty, čas­to navá­za­né na Ruins of Mathys­tra či Lor’danel.

Vzni­kl také Shat­ter­spear War Camp, opev­ně­né tábo­řiš­tě mimo údo­lí. Přes­to se kmen oci­tl na pokra­ji vyhla­ze­ní – část trol­lů ode­šla hle­dat úto­čiš­tě jin­de, jiní se při­da­li k růz­ným frak­cím Hor­dy. Během War of the Thorns pro­šla prů­smy­kem armá­da Hor­dy pod vede­ním Varo­ka Saur­fan­ga, čímž Shat­ter­spear opět zís­ka­li ochra­nu. Postu­pem času se vět­ši­na kme­ne do údo­lí vrá­ti­la a zača­la jej zno­vu budovat.

Battle for Azeroth: znovudobytí údolí

Po spá­le­ní Tel­dras­si­lu se boje v sever­ním Darksho­re ješ­tě vystup­ňo­va­ly. Údo­lí slou­ži­lo jako základ­na noč­ních elfů a hip­po­gry­phí hníz­diš­tě. Obje­vi­ly se zde posta­vy jako Belys­ra Star­bre­e­ze či Leo­ra. V rám­ci Batt­le for Darksho­re Warfron­tu se Shat­ter­spear poda­ři­lo zís­kat ves­ni­ci zpět a jejich novým vůd­cem se stal náčel­ník Ohse­so. Údo­lí už ale neby­lo idy­lic­kým taneč­ním mís­tem – pro­mě­ni­lo se ve vojen­skou základ­nu. Po Čtvr­té vál­ce zde ješ­tě zaví­ta­li Zekhan a Rexxar, aby se setka­li s pře­ži­vší­mi a posí­li­li kmen.

Proč si to komunita pamatuje

Pro komu­ni­tu WoW se Dan­cing Troll Village sta­la sym­bo­lem skry­té­ho obsa­hu Vanil­la éry. Hrá­či o ní dis­ku­to­va­li na fórech, sdí­le­li návo­dy na wall jum­py, videa s tan­ci trol­lů a spe­ku­lo­va­li, zda jde o budou­cí loka­ci ques­tů, nebo jen zapo­me­nu­tý tes­to­va­cí pro­stor. I když se v Catacly­s­mu a Batt­le for Aze­ro­th sta­la sou­čás­tí pří­bě­hu, její legen­da vychá­zí z dob, kdy byla nedo­stup­ná a tajem­ná. Pro­to se o ní mlu­ví dodnes a zůstá­vá při­po­mín­kou toho, jak hrá­či doká­za­li odha­lo­vat tajem­ství i v nedo­kon­če­ném obsahu.

Tento článek je součástí série, kterou připravujeme především pro naše předplatitele. Díky jejich měsíční podpoře můžeme udržovat a rozvíjet náš projekt. Prvních čtrnáct dní od vydání jsou tyto články dostupné pouze pro naše předplatitele. Teprve poté je zpřístupňujeme i ostatním čtenářům. Pokud máte o předplatné, můžete se podívat na různé úrovně, které nabízíme.

Všem předplatitelům děkujeme za jejich přízeň a podporu.

Zdroj: https://warcraft.wiki.gg/

Diskuze

Odebírat diskuzi
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ceny WoW Tokenů

Retail WoW: 374,143 gold

Mists of Pandaria: 26,724 gold

Reset Raidů

Classic WoW

  • 40-Man Raidy: 6 dnů a 23 hodin
  • 20-Man Raidy: 1 den a 21 hodin
  • Onyxia’s Lair: 22 hodin

Season of Discovery

  • 40-Man Raidy: 6 dnů a 22 hodin
  • Progress raidy: 10 hodin

Mists of Pandaria

  • Raidy: 6 dnů a 18 hodin

The War Within

  • Raidy: 6 dnů a 18 hodin