Cinematic trailer k datadisku Midnight vzbudil obrovskou pozornost – a také debatu. Ion Hazzikostas vysvětlil, proč se vývojáři rozhodli pro realističtější styl zobrazení postav, zejména Liadrin, a jaký je jejich záměr s tímto směrem do budoucna.
Reakce komunity na trailer
Cinematic k Midnight, představený na Gamescomu 2025, nadchl velkou část fanoušků svou vizuální kvalitou a epickou atmosférou. Současně ale rozpoutal i kritiku, především kvůli ztvárnění blood elfů a hlavní hrdinky Liadrin. Podle některých hráčů působila Liadrin více jako lidská postava s elfími rysy než jako blood elf, jak jej znají z herního modelu. Přirovnání k Tauriel z filmového Hobita bylo mezi komunitou časté. Diskutovalo se proto, proč Blizzard neudržel bližší věrnost herním modelům, jak tomu bývalo u cinematics z minulých expanzí.
Důvod změny stylu
Ion Hazzikostas v rozhovoru upřesnil, že cílem bylo především zdůraznit emoce a lidskou přirozenost. Tvůrci chtěli, aby diváci jasně vnímali zoufalství v Liadrinině tváři nebo pohrdání v Lor’themarově gestu, a to by se podle nich obtížně předávalo prostřednictvím vysoce stylizovaných modelů s omezenými mimickými možnostmi.
Zvláštní důraz byl kladen na oči a ústa – právě tyto prvky jsou podle Hazzikostase klíčové pro čtení emocí. Pokud jsou příliš stylizované, například pokud oči zcela září zlatem, divák už nemůže vnímat jemné nuance výrazu. Realističtější ztvárnění proto umožnilo, aby se silné emoce postav promítly naplno.
Umělecké dilema
Rozhodnutí použít nový styl otevírá i širší debatu: má být cinematic věrnou kopií in-game modelů, nebo spíše samostatným uměleckým dílem? Blizzard se v tomto případě přiklonil k druhé možnosti. Hazzikostas uvedl, že není jisté, zda budou všechny blood elf postavy v budoucnu vykreslovány stejným způsobem, ale pro Midnight šlo o cílený krok – chtěli, aby hlavní postavy působily emocionálně přesvědčivě a dokázaly nést příběh.
Co bude dál?
Zatím není jasné, zda tento hyperrealistický styl bude pokračovat i v dalších filmových sekvencích World of Warcraft. Hazzikostas připustil, že tvůrci stále zvažují, jak najít rovnováhu mezi věrností herním modelům a potřebou vyjádřit emoce. Je proto možné, že budoucí cinematics budou zkoušet různé přístupy – někdy blíže in-game vzhledu, jindy více realistické.
Jisté ale je, že cílem Blizzardu je vyprávět příběhy s maximálním emocionálním dopadem. Midnight Cinematic se tak stal nejen upoutávkou na novou expanzi, ale i experimentem, který může ovlivnit podobu všech budoucích trailerů.
Midnight Cinematic otevírá diskuzi o tom, jak by měl Blizzard přistupovat k vizuálnímu stylu svých filmových trailerů. Přináší intenzivnější emoce a silnější dramatické momenty, ale zároveň se vzdaluje podobě, na kterou jsou hráči zvyklí přímo ve hře. Budoucnost ukáže, zda se tento odklon stane novým standardem, nebo zda půjde jen o jednorázový experiment pro Midnight.