Diskuse o novém stylu Midnight Cinematic

od | 23. srpna 2025 | Retail WoW | Žádné komentáře

Cine­ma­tic trai­ler k data­dis­ku Mid­ni­ght vzbu­dil obrov­skou pozor­nost – a také deba­tu. Ion Haz­zi­kostas vysvět­lil, proč se vývo­já­ři roz­hod­li pro rea­lis­tič­těj­ší styl zob­ra­ze­ní postav, zejmé­na Lia­d­rin, a jaký je jejich záměr s tím­to smě­rem do budoucna.

Reakce komunity na trailer

Cine­ma­tic k Mid­ni­ght, před­sta­ve­ný na Game­sco­mu 2025, nadchl vel­kou část fanouš­ků svou vizu­ál­ní kva­li­tou a epic­kou atmo­sfé­rou. Sou­čas­ně ale roz­pou­tal i kri­ti­ku, pře­de­vším kvů­li ztvár­ně­ní blo­od elfů a hlav­ní hrdin­ky Lia­d­rin. Pod­le někte­rých hrá­čů půso­bi­la Lia­d­rin více jako lid­ská posta­va s elfí­mi rysy než jako blo­od elf, jak jej zna­jí z her­ní­ho mode­lu. Při­rov­ná­ní k Tau­riel z fil­mo­vé­ho Hobi­ta bylo mezi komu­ni­tou čas­té. Dis­ku­to­va­lo se pro­to, proč Bliz­zard neu­dr­žel bliž­ší věr­nost her­ním mode­lům, jak tomu býva­lo u cine­ma­tics z minu­lých expanzí.

Důvod změny stylu

Ion Haz­zi­kostas v roz­ho­vo­ru upřes­nil, že cílem bylo pře­de­vším zdů­raz­nit emo­ce a lid­skou při­ro­ze­nost. Tvůr­ci chtě­li, aby divá­ci jas­ně vní­ma­li zou­fal­ství v Lia­d­ri­ni­ně tvá­ři nebo pohr­dá­ní v Lor’themarově ges­tu, a to by se pod­le nich obtíž­ně pře­dá­va­lo pro­střed­nic­tvím vyso­ce sty­li­zo­va­ných mode­lů s ome­ze­ný­mi mimic­ký­mi možnostmi.

Zvlášt­ní důraz byl kla­den na oči a ústa – prá­vě tyto prv­ky jsou pod­le Haz­zi­kosta­se klí­čo­vé pro čte­ní emo­cí. Pokud jsou pří­liš sty­li­zo­va­né, napří­klad pokud oči zce­la září zla­tem, divák už nemů­že vní­mat jem­né nuan­ce výra­zu. Rea­lis­tič­těj­ší ztvár­ně­ní pro­to umož­ni­lo, aby se sil­né emo­ce postav pro­mít­ly naplno.

Umělecké dilema

Roz­hod­nu­tí pou­žít nový styl ote­ví­rá i šir­ší deba­tu: má být cine­ma­tic věr­nou kopií in-game mode­lů, nebo spí­še samo­stat­ným umě­lec­kým dílem? Bliz­zard se v tom­to pří­pa­dě při­klo­nil k dru­hé mož­nos­ti. Haz­zi­kostas uve­dl, že není jis­té, zda budou všech­ny blo­od elf posta­vy v budouc­nu vykres­lo­vá­ny stej­ným způ­so­bem, ale pro Mid­ni­ght šlo o cíle­ný krok – chtě­li, aby hlav­ní posta­vy půso­bi­ly emo­ci­o­nál­ně pře­svěd­či­vě a doká­za­ly nést příběh.

Co bude dál?

Zatím není jas­né, zda ten­to hyperre­a­lis­tic­ký styl bude pokra­čo­vat i v dal­ších fil­mo­vých sek­ven­cích World of War­craft. Haz­zi­kostas při­pus­til, že tvůr­ci stá­le zva­žu­jí, jak najít rov­no­váhu mezi věr­nos­tí her­ním mode­lům a potře­bou vyjá­d­řit emo­ce. Je pro­to mož­né, že budou­cí cine­ma­tics budou zkou­šet růz­né pří­stu­py – někdy blí­že in-game vzhle­du, jin­dy více realistické.

Jis­té ale je, že cílem Bliz­zar­du je vyprá­vět pří­běhy s maxi­mál­ním emo­ci­o­nál­ním dopa­dem. Mid­ni­ght Cine­ma­tic se tak stal nejen upou­táv­kou na novou expan­zi, ale i expe­ri­men­tem, kte­rý může ovliv­nit podo­bu všech budou­cích trailerů.

 


Mid­ni­ght Cine­ma­tic ote­ví­rá dis­ku­zi o tom, jak by měl Bliz­zard při­stu­po­vat k vizu­ál­ní­mu sty­lu svých fil­mo­vých trai­le­rů. Při­ná­ší inten­ziv­něj­ší emo­ce a sil­něj­ší dra­ma­tic­ké momen­ty, ale záro­veň se vzda­lu­je podo­bě, na kte­rou jsou hrá­či zvyklí pří­mo ve hře. Budouc­nost uká­že, zda se ten­to odklon sta­ne novým stan­dar­dem, nebo zda půjde jen o jed­no­rá­zo­vý expe­ri­ment pro Midnight.

Zdroj: https://buffed.de/World-of-Warcraft-Spiel-42971/News/

Diskuze

Odebírat diskuzi
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ceny WoW Tokenů

Retail WoW: 382,201 gold

Mists of Pandaria: 23,471 gold

Reset Raidů

Classic WoW

  • 40-Man Raidy: 3 dny a 13 hodin
  • 20-Man Raidy: 11 hodin
  • Onyxia’s Lair: 1 den a 12 hodin

Season of Discovery

  • 40-Man Raidy: 3 dny a 12 hodin
  • Progress raidy: 12 hodin

Mists of Pandaria

  • Raidy: 3 dny a 8 hodin

The War Within

  • Raidy: 3 dny a 8 hodin