Evropští tvůrci obsahu vyzpovídali Iona Hazzikostase

od | 27. dubna 2023 | Retail WoW, Zajímavosti | Žádné komentáře

Upo­zor­ně­ní: Ten­to člá­nek je sta­rý 19 měsí­ců. Infor­ma­ce v něm uve­de­né mohou být zastaralé.

Evropští tvůr­ci obsa­hu vče­ra měli mož­nost vyzpo­ví­dat Iona Haz­zi­kosta­se. Hlav­ní téma byl patch 10.1, avšak padlo i něko­lik dal­ších veli­ce zají­ma­vých otá­zek, kte­ré urči­tě sto­jí za to zmí­nit. Inter­view neby­lo mož­no nahrá­vat, tak­že při­ná­ším ale­spoň základ­ní pře­pis toho, co jsem zachy­til já nebo jiné webo­vé stránky.

Zaralek Cavern

  • Tým se sna­žil, aby Zara­lek Cavern nepů­so­bi­la klaus­tro­fo­bic­ky. Nad hla­vou mají sice hrá­či strop, avšak jde o obrov­skou jes­ky­ni, tak­že by měl pře­vlád­nout pocit, že se svět s pří­cho­dem nové zóny roz­ros­tl a že nejde o uza­vře­nou oblast.
  • Vývo­já­ři se sna­ží, aby se čím dál tím více vyu­ží­va­lo nové­ho sys­té­mu a dosáh­li tak hry bez nahrá­va­cích obra­zo­vek. To zkou­ší prá­vě u nové zóny, kte­rá je pří­bě­ho­vě sice pod Dra­gon Isles, avšak ve hře jako tako­vé se nachá­zí „ved­le“ hlav­ních ost­ro­vů Dra­gon­fli­ght. Ten­to způ­sob sta­vě­ní svě­ta by chtě­li vývo­já­ři zku­sit i v budoucnosti.

Zskera Vaults

  • Nový obsah ve Zske­ra Vaults byl komu­ni­tou při­jat veli­ce klad­ně. Vývo­já­ři samo­zřej­mě nechtě­jí vyu­ží­vat podob­né mož­nos­ti tvor­by obsa­hu opa­ko­va­ně, avšak v Zske­ra Vaults vyu­ži­li hned něko­lik věcí, kte­ré se nau­či­li vyu­ží­vat na Isle of Thun­der. Do budouc­na, pokud to bude dávat smy­sl, budou chtít podob­nou věc opět zopa­ko­vat, ale záro­veň je veli­ce zají­má, co na to říká komu­ni­ta hráčů.

Reputace

  • Aktu­a­li­zo­vá­ní star­ších repu­ta­cí a Renown v sou­čas­né době nedá­vá smy­sl. Tým se chce sou­stře­dit na nové frak­ce a nové mož­nos­ti. Neby­lo by totiž správ­né a dob­ré, kdy­by se noví hrá­či muse­li honit za zis­kem nej­vyš­ší úrov­ně Renown u star­ších repu­ta­cí, aby moh­li zís­kat nové před­mě­ty v nad­chá­ze­jí­cí aktualizaci.
  • Repu­ta­ce sdí­le­né mezi posta­va­mi na her­ním kon­tě (account-wide) je něco, co vývo­já­ři čtou veli­ce čas­to. Account-wide ovšem není úpl­ně směr, kte­rým by se chtěl tým vydá­vat. U nových věcí to mož­né je, avšak u star­ších repu­ta­cí spí­še ne. Vět­ši­na star­ších repu­ta­cí je váza­ná na jed­not­li­vé posta­vy a váže se k nim něja­ký pří­běh. Avšak nikdy nemá­me říkat nikdy…

Mythic Plus

  • Rerol­ling klí­čů je něco, na co vývo­já­ři v sou­čas­né době kou­ka­jí. Změ­na by moh­la při­jít pro klí­če, kte­ré mají vyš­ší úro­veň než +21. V niž­ších úrov­ních to dle vše­ho nedá­vá smy­sl. Jakmi­le totiž pro­jde­te dun­ge­o­ny na +20, už se nesou­stře­dí­te na vylep­šo­vá­ní před­mě­tů, ale na vylep­še­ní vaše­ho osob­ní­ho skó­re v dun­ge­o­nech. Tým chá­pe, že někte­ré klí­če a jejich fak­tor náho­dy může být frustru­jí­cí, pro­to uví­ta­jí zpět­nou vazbu a nápa­dy od hráčů.
  • Klí­če budou s pří­cho­dem dru­hé sezó­ny zne­hod­no­ce­ny o 10 úrov­ní. Důvo­dem je sna­ha zajis­tit ply­nu­lý pře­chod na novou rota­ci dun­ge­o­nů v sezó­ně. Tým nechce, aby se hrá­či trá­pi­li na vyš­ších úrov­ních dun­ge­o­nů, kte­ré nezna­jí. Pokud tak chce­te zpět na vrchol, zís­kat své +20 klí­če, tak se ukaž­te, že na to máte, skoč­te do dun­ge­o­nů a hod­ně štěstí!
  • Hrá­či vývo­já­řům poskyt­li mno­ho zpět­né vaz­by na affi­xy. Tým chá­pe, že affi­xy by měly být něčím, co mění her­ní zku­še­nost v dun­ge­o­nech. Affi­xy by se nemě­la kom­plet­ně měnit tak­ti­ka a nemě­lo by se stá­vat, že vás jed­na pře­hléd­nu­tá malič­kost vyma­že ze svě­ta. Tým se tak chce klást vět­ší důraz na mecha­ni­ky dungeonů.
  • Než se začne řešit něja­ká změ­na v sys­té­mu vylep­šo­vá­ní gea­ru, chce tým vidět, jak se hrá­či pope­rou s novým sys­té­mem Cres­tů a Fli­ght­sto­nů, kte­ré při­jdou s novou aktualizací.

Transmog

  • Kva­lit­ně zpra­co­va­né sety jsou něco, v čem by tým veli­ce rád pokra­čo­val. Hrá­či by nemě­li být limi­to­vá­ni pou­ze tím, že se sou­stře­dí na hra­ní mimo dun­ge­o­nu nebo rai­dy – zkrát­ka by měli mít mož­nost zís­kat pěk­né před­mě­ty. Tým se tak sna­ží při­ná­šet nej­růz­něj­ší vari­a­ce před­mě­tů a mož­nost. Kaž­dý si tak může vybrat, jest­li chce jed­no­du­chý nebo něja­ký sup­ro­vý transmog.
  • Tým se sna­ží odklo­nit od tvor­by tier setů spja­té s danou loka­li­tou a vrá­tit jim špet­ku vzhle­du jed­not­li­vých povo­lá­ní. Ion zmí­nil, že napří­klad v Zere­th Mor­tis moh­li udě­lat sety tak, že ven­kov­ní sety mimo raid moh­ly mít nádech dané zóny, ale sety z Sepul­cher of the First Ones moh­ly uka­zo­vat jedi­neč­nost dané­ho povolání.

TCG mounti

  • TCG moun­ti byly vždy pro­pa­gač­ní­mi před­mě­ty. Dle Iona by se tak nemě­li trestat hrá­či, kte­ří v dané době nehrá­li a nemoh­li tak před­mě­ty zís­kat. Zmi­ňu­je také, že někte­ré TCG her­ní kar­ty neby­ly dostup­né ve všech regi­o­nech a není dle něj správ­né, že hrá­či musí vyu­ží­vat tře­tích stran, aby si moh­li kou­pit veli­ce dra­hé před­mě­ty. Tro­chu jiný pří­klad je Swift Spectral Tiger, u kte­ré­ho si je tým vědom, že jeho zís­ká­ní bylo oprav­du nároč­né a hrá­či obě­to­va­li mno­ho úsi­lí či peněz pro­to, aby se na něm moh­li pro­jet. Tým tak vždy oprav­du hod­ně uva­žu­je, jaké odmě­ny do pro­mo akcí může vložit.

Aktualizace profesí

  • Když vklá­da­li infor­ma­ci o aktu­a­li­zo­vá­ní pro­fe­sí do road­ma­py, vědě­li, že půjde o základ­ní aktu­a­li­za­ce, kte­ré budou obsa­ho­vat nové recep­ty a nové před­mě­ty. Tým nechtěl pře­tvá­řet nebo pro­hlu­bo­vat sou­čas­ný sys­tém pro­fe­sí, pro­to­že už tak je dosta­teč­ně kom­plex­ní. Záro­veň ovšem chtě­jí udr­žet pro­fe­se rele­vant­ní při kaž­dém tieru.
  • Sekun­dár­ní pro­fe­se zatím aktu­a­li­za­ci nedostanou.
  • Na PTR jsme nemě­li mož­nost otes­to­vat jed­nu nebo dvě věci, kte­ré do pro­fe­sí při­bu­dou. Prý jde o men­ší překvapení.

Roadmap a aktualizace

  • Tým zve­řej­ně­ním road­ma­py zku­sil úpl­ně nový způ­sob komu­ni­ka­ce s hrá­či. Tým si je vědom, že zve­řej­ně­ním plá­nů dává svou kůži na trh a musí dělat všech­no pro­to, aby se to poved­lo, pro­to­že jde o pří­slib hrá­čům. Dle Iona jde zatím vše dle plá­nu a vlast­ně mno­hem lépe, než se čeka­lo, tak­že se dočká­me i něja­kých zatím neo­zná­me­ných novinek.

Hardcore Challenge

  • Ion sám hard­co­re challen­ge nezku­sil, pro­to­že na to nemá čas, avšak veli­ce rád sle­du­je, co se děje a jak hrá­či umí­ra­jí. Záro­veň podě­ko­val všem, kte­ří hard­co­re challen­ge hra­jí a dali star­ší ver­zi hry úpl­ně novou úro­veň zába­vy a výzvy.

Komunikace

  • Hrá­či mají dob­ré nápa­dy a myš­len­ky. Tým chce, aby hrá­či vědě­li, že jejich nápa­dy sle­du­jí a aktiv­ně dis­ku­tu­jí. Záro­veň by chtě­li jako tým být tro­chu více transpa­rent­něj­ší, avšak musí být veli­ce opa­tr­ní s tím, co hrá­čům slí­bí nebo co napí­šou, aby to nevy­zně­lo špat­ně a hrá­či pak neby­li zkla­ma­ní. Ion chá­pe, že důvě­ra se budu­je díky ote­vře­né komu­ni­ka­ci a dou­fá, že tým udě­lá všech­no pro­to, aby byli hrá­či spo­ko­je­ní. Záro­veň zmí­nil, že ne vždy se všech­no pove­de na jed­nič­ku… a když se to náho­dou nepo­ve­de, sna­ží se to celý tým napravit.

Zdroj: EU Con­tent Creators

Diskuze

Odebírat diskuzi
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Zvažte podporu webu

Tento web žije pouze díky štědrým přispěvatelům. Pokud se vám mé články líbí, zvažte, prosím, i vy podporu v ceně jedné kávy. Děkuji!

Ceny WoW Tokenů

Retail WoW: 359,725 gold

Classic Cataclysm: 30,479 gold

Mythic+ Affixy

Xal'atath's Bargain: Oblivion
Xal'atath's Bargain: Oblivion
Tyrannical
Tyrannical
Fortified
Fortified
Challenger's Peril
Challenger's Peril
Xal'atath's Guile
Xal'atath's Guile

Reset Raidů

Classic WoW

  • 40-Man Raidy: 4 dny a 18 hodin
  • 20-Man Raidy: 1 den a 16 hodin
  • Onyxia’s Lair: 17 hodin

Season of Discovery

  • 40-Man Raidy: 4 dny a 17 hodin
  • Progress raidy: 1 den a 17 hodin

Cataclysm

  • Raidy: 4 dny a 13 hodin

Retail

  • Raidy: 4 dny a 13 hodin

Darkmoon Faire

Další Darkmoon Faire začíná již
1. prosince 2024 (za 8 dní a 9 hodin)

Více o Darkmoon Faire zjistíte zde.