V nedávném rozhovoru pro GamesRadar+ se Ion Hazzikostas, hlavní herní ředitel World of Warcraft, vyjádřil k otázce možného pokračování hry ve formě “World of Warcraft 2”.
Podle jeho slov tým v současnosti neplánuje vytvoření zcela nové verze hry. Namísto toho se zaměřují na neustálé vylepšování stávajícího světa Azerothu, aby vyhovoval moderním hráčům. Hazzikostas zdůraznil, že tým pravidelně nahrazuje zastaralé systémy novými, které podporují aktuální serverovou architekturu, grafické technologie a aspekty multiplayeru, jež původní hra nemohla předvídat.
Hazzikostas také poukázal na to, že World of Warcraft již nyní nabízí různé verze hry prostřednictvím Classic serverů, které hráčům umožňují zažít hru v různých fázích její historie. Tento přístup podle něj svědčí o evoluci hry během uplynulých dvaceti let. I když technicky jde stále o stejnou hru, došlo k významným změnám a vývoji, které budou pokračovat i nadále.
Závěrem Hazzikostas uvedl, že prioritou týmu je nadále podporovat a rozšiřovat stávající svět plný milionů hráčů. Cílem je poskytovat nové zážitky a světy, které budou vyhovovat modernímu publiku, aniž by bylo nutné začínat od nuly s novou verzí hry. Tento přístup umožňuje zachovat kontinuitu a zároveň přinášet inovace, které udržují hru svěží a atraktivní pro stávající i nové hráče. Podpora současného světa WoW jde vidět i na počtu podporovaných verzí hry. V současné době se týmy starají o šest různých her:
-
Moderní WoW (The War Within)
-
Classic Era
-
Classic Progression (Cataclysm)
-
Classic Season (Season of Discovery)
-
Classic Hardcore
-
Classic Fresh (poběží minimálně do TBC)
Já myslím, že se to Blizzardu pěkně vymstí. Dávno mohli souběžně s detailem pracovat na wowku v úplně novém enginu, které by klíďo mohlo existovat souběžně se současným retailem. Mají za sebou obrovskou porci rozšíření ze kterých by mohli vzít jen ty dobré nápady které by mohli přenést a přitom se vyhnout všem chybám. Místo toho se pořád rozšiřuje už tak gigantický svět který běžný smrtelník který nesedí 24h u PC nemá šanci prozkoumat. Proč je asi vanila tak úspěšná… Méně je někdy více:)
To, jak mrhají s potenciálem vanilka wow též nechápu. SoD je hrozná blbost která vanilu zjednodušováním akorát přibližuje retailu. Ještě že tu máme privátní wow Turtle, které potenciál vanily uchopilo přesně tak, jak to měl udělat blizzard. A jsem zvědavý co se bude dít, až Azeroth budeme příští rok moci navštívit v unreal enginu, zatímco blizz bude dojit druhé kolo TBC classic bez jakehokov nového nápadu.
Ono je to zároveň hrozně těžké. Současná verze WoW je tak obsáhlá, že kdyby spustili novou hru, bude si komunita stěžovat na to, že neobsahuje ani z části to, co mělo původní WoW.
Zároveň si třeba myslím, že pokud hráč hraje pravidelně (nemusí to být denně), tak každou aktualizaci stihne projít celkem v pohodě. Vidím to v podstatě sám na sobě, kdy jsem hrál TWW prvních X týdnů, udělal si nějaký rating v M+, posbíral gear, zašel párkrát nějaký ten raid a teď se dostávám do hry v podstatě velice zřídka.
Ale s Turtle WoW souhlasím. Odvádí tam neskutečně zajímavou práci. Sám jsem zvědavý, jak se jim ten Unreal Engine povede.