Hardcore Classic – Poznámky vývojářů k patchi 1.14.4 (29. června)

od | 29. června 2023 | Classic Hardcore | Žádné komentáře

Upo­zor­ně­ní: Ten­to člá­nek je sta­rý 17 měsí­ců. Infor­ma­ce v něm uve­de­né mohou být zastaralé.

Spo­leč­ně se spuš­tě­ním tes­to­vá­ní ofi­ci­ál­ní­ho Hard­co­re Clas­sic módu byly zve­řej­ně­ny taky důle­ži­té zápis­ky vývo­já­řů, kte­ré pro­zra­zu­jí, co v prá­vě vyda­né aktu­a­li­za­ci může­me oče­ká­vat a co ješ­tě tak ne úpl­ně funguje.

Mezi nej­dů­le­ži­těj­ší novin­ky a infor­ma­ce roz­hod­ně pat­ří následující:

  • Nový PvP ran­king nefun­gu­je a bude dostup­ný až v dal­ších buildech.
  • Maxi­mál­ní úro­veň je momen­tál­ně 30.
  • Někte­rá her­ní nasta­ve­ní mohou při prv­ním při­hlá­še­ní na posta­vu chy­bět. Mělo by se sta­čit odhlá­sit a zno­vu přihlásit.
  • Dun­ge­o­ny nefun­gu­jí jak by měly a vývo­já­ři na tom pracují. 
    • Zku­še­nos­ti ze zabí­je­ní bos­sů budou hrá­čům dány vždy až poté, co zabi­jí někte­ré­ho bosse.
    • Počet zku­še­nos­tí, kte­ré hrá­či budou dostá­vat, ješ­tě není finál­ní a bude se měnit.
    • Celá imple­men­ta­ce bude vyža­do­vat více prá­ce a více PTR buildů.
  • Lea­sh Ran­ge (vzdá­le­nost, při kte­ré nepří­tel na hrá­če běží) bude pev­ně nasta­ve­na na 500 yar­dů. Zatím není jis­té, jak přes­ně to bude fun­go­vat, ale Bliz­zard pro­sí o zpět­nou vazbu.
  • Doba, po kte­rou je hráč ve hře při­po­jen po odpo­je­ní se ze hry, byla upra­ve­na. Důvo­dem je maxi­mál­ní eli­mi­na­ce pro­blé­mo­vých odpo­je­ní ze hry, kdy hráč napří­klad spad­ne z lítá­ka nebo se odpo­jí při bez­peč­ném sou­bo­ji. Sys­tém bude ješ­tě pro­chá­zet úpravami.
  • Duel to the Death funk­ce bude hrá­čům dostup­ná již od prv­ní­ho dne tes­to­vá­ní, avšak vývo­já­ři budou v prů­bě­hu dal­ších buil­dů při­dá­vat i dal­ší novin­ky, jako napří­klad restrik­ce pro zís­ká­vá­ní „String of Ears“ buf­fu nebo přís­ných tres­tů, pokud z due­lu hráč uteče.
  • PvP honor sys­tém bude kom­plet­ně deak­ti­vo­ván, avšak někte­ré PvP před­mě­ty budou hrá­čům dostup­né. Jde hlav­ně o PvP trin­ke­ty, kte­ré mohou hrá­čům pomá­hat napří­klad i v PvE soubojích.

 

Originální bluepost

Původ­ně napsal Bliz­zard (Ori­gi­nál­ní pří­spě­vek)

Features

New PvP Ran­king Sys­tem in Clas­sic Era

  • Tes­ting of the PvP ran­king sys­tem upda­te will begin with a later build of the PTR.

Hard­co­re Realms

Ple­a­se read our robust fea­tu­re over­view here 81 for a high-level run­down of the ruleset.

  • The Level cap is current­ly set to level 30 on the WoW Clas­sic Hard­co­re PTR realm.

Known Issu­es

  • On first login to the PTR, some game settings may appear to be mis­sing. Com­ple­te­ly log­ging out and back in should resol­ve this.
  • Dun­ge­ons in WoW Clas­sic Hard­co­re are a work in progress. 
    • Dun­ge­ons current­ly save pla­yers after a boss is killed. As a result, we’ve moved all XP in dun­ge­ons to bos­ses only.
    • The amount of XP gran­ted by bos­ses is not final.
    • This is not yet fully imple­men­ted and should be in pla­ce in a futu­re PTR build.
  • The Soul of Iron sys­tem does not yet current­ly exist on Hard­co­re realms. We intend to port this sys­tem over Hard­co­re rule­set realms pri­or to the­ir launch, with a few adjustments.
  • Current­ly, when pla­yers die, the­ir aucti­ons and mail are not clea­red. Mail and acti­ve aucti­ons will be clea­red and dele­ted on pla­yer death in a futu­re upda­te to the PTR.
  • The lea­sh ran­ge on ene­mies is set to a fixed distan­ce from whe­re the ene­my is ini­ti­ally engaged. This ran­ge is current­ly set to 500 yards. We’re loo­king for feedback on how this impacts nor­mal play.
  • We’ve made adjust­ments to the time that pla­yers stay in the world after dis­con­necting. This functi­on is a work in pro­gress, and tes­ters may find them­sel­ves rema­i­ning in-game for lon­ger than expec­ted after some disconnects. 
    • We recom­mend NOT for­ci­bly dis­con­necting to avo­id a death, as your cha­rac­ter will rema­in in the game world for a short time. Whi­le we intend this time to be short enou­gh to poten­ti­ally help pre­vent an acci­den­tal death (i.e. due to dis­con­nect whi­le tra­ve­ling throu­gh the world, or engaged in a very “safe” com­bat), if you are in genui­ne dan­ger of dying and are at very low heal­th, a for­ced dis­con­nect is unli­ke­ly to save you.
    • As alwa­ys, safe and care­ful play, avo­i­ding over­pul­ling, and alwa­ys having a via­ble esca­pe rou­te during com­bat is the best way to pre­vent death!

Pla­yer ver­sus Player

  • Addi­ti­o­nal ite­rati­ons to the Duel to the Death fea­tu­re are coming in a futu­re build: 
    • The mini­mum pla­yer level requi­red to gain or grant stacks of the “String of Ears” buff is current­ly level 10. This will be rai­sed to level 19 in a futu­re PTR update.
    • The­re is current­ly no penal­ty for fle­e­ing from a Duel to the Death. In an upco­ming PTR upda­te, we intend to imple­ment a very punishing deser­ter-sty­le debu­ff for pla­yers that flee an hono­ra­ble Duel to the Death, in order to pre­vent explo­its and non-par­ti­ci­pati­on in an agre­ed-upon duel.
  • The PvP honor sys­tem will be com­ple­te­ly disa­bled on Hard­co­re Realms and this is intended. 
    • Ple­a­se note that we do plan to imple­ment a method for hard­co­re pla­yers to obta­in the PvP trin­ket when patch 1.14.4 goes live, as this trin­ket has uti­li­ty out­si­de of the Honor Sys­tem (such as in duels or PvE content).

As alwa­ys, we really appre­ci­a­te your time on the Pub­lic Test Realm and are eager to read feedback from you on this game mode.

Zdroj: https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/wow-classic-era-1144-development-notes/1621723

Diskuze

Odebírat diskuzi
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Zvažte podporu webu

Tento web žije pouze díky štědrým přispěvatelům. Pokud se vám mé články líbí, zvažte, prosím, i vy podporu v ceně jedné kávy. Děkuji!

Ceny WoW Tokenů

Retail WoW: 369,645 gold

Classic Cataclysm: 31,777 gold

Mythic+ Affixy

Xal'atath's Bargain: Ascendant
Xal'atath's Bargain: Ascendant
Tyrannical
Tyrannical
Fortified
Fortified
Challenger's Peril
Challenger's Peril
Xal'atath's Guile
Xal'atath's Guile

Reset Raidů

Classic WoW

  • 40-Man Raidy: 4 dny a 23 hodin
  • 20-Man Raidy: 1 den a 21 hodin
  • Onyxia’s Lair: 4 dny a 22 hodin

Season of Discovery

  • 40-Man Raidy: 4 dny a 22 hodin
  • Progress raidy: 1 den a 22 hodin

Cataclysm

  • Raidy: 4 dny a 18 hodin

Retail

  • Raidy: 4 dny a 18 hodin

Darkmoon Faire

Další Darkmoon Faire začíná již
4. ledna 2025 (za 22 dní a 13 hodin)

Více o Darkmoon Faire zjistíte zde.