Hardcore Classic – Poznámky vývojářů k patchi 1.14.4 (29. června)

od | 29. června 2023 | Classic Hardcore | Žádné komentáře

Spo­leč­ně se spuš­tě­ním tes­to­vá­ní ofi­ci­ál­ní­ho Hard­co­re Clas­sic módu byly zve­řej­ně­ny taky důle­ži­té zápis­ky vývo­já­řů, kte­ré pro­zra­zu­jí, co v prá­vě vyda­né aktu­a­li­za­ci může­me oče­ká­vat a co ješ­tě tak ne úpl­ně funguje.

Mezi nej­dů­le­ži­těj­ší novin­ky a infor­ma­ce roz­hod­ně pat­ří následující:

  • Nový PvP ran­king nefun­gu­je a bude dostup­ný až v dal­ších buildech.
  • Maxi­mál­ní úro­veň je momen­tál­ně 30.
  • Někte­rá her­ní nasta­ve­ní mohou při prv­ním při­hlá­še­ní na posta­vu chy­bět. Mělo by se sta­čit odhlá­sit a zno­vu přihlásit.
  • Dun­ge­o­ny nefun­gu­jí jak by měly a vývo­já­ři na tom pracují. 
    • Zku­še­nos­ti ze zabí­je­ní bos­sů budou hrá­čům dány vždy až poté, co zabi­jí někte­ré­ho bosse.
    • Počet zku­še­nos­tí, kte­ré hrá­či budou dostá­vat, ješ­tě není finál­ní a bude se měnit.
    • Celá imple­men­ta­ce bude vyža­do­vat více prá­ce a více PTR buildů.
  • Lea­sh Ran­ge (vzdá­le­nost, při kte­ré nepří­tel na hrá­če běží) bude pev­ně nasta­ve­na na 500 yar­dů. Zatím není jis­té, jak přes­ně to bude fun­go­vat, ale Bliz­zard pro­sí o zpět­nou vazbu.
  • Doba, po kte­rou je hráč ve hře při­po­jen po odpo­je­ní se ze hry, byla upra­ve­na. Důvo­dem je maxi­mál­ní eli­mi­na­ce pro­blé­mo­vých odpo­je­ní ze hry, kdy hráč napří­klad spad­ne z lítá­ka nebo se odpo­jí při bez­peč­ném sou­bo­ji. Sys­tém bude ješ­tě pro­chá­zet úpravami.
  • Duel to the Death funk­ce bude hrá­čům dostup­ná již od prv­ní­ho dne tes­to­vá­ní, avšak vývo­já­ři budou v prů­bě­hu dal­ších buil­dů při­dá­vat i dal­ší novin­ky, jako napří­klad restrik­ce pro zís­ká­vá­ní „String of Ears“ buf­fu nebo přís­ných tres­tů, pokud z due­lu hráč uteče.
  • PvP honor sys­tém bude kom­plet­ně deak­ti­vo­ván, avšak někte­ré PvP před­mě­ty budou hrá­čům dostup­né. Jde hlav­ně o PvP trin­ke­ty, kte­ré mohou hrá­čům pomá­hat napří­klad i v PvE soubojích.

 

Originální bluepost

Původ­ně napsal Bliz­zard (Ori­gi­nál­ní pří­spě­vek)

Features

New PvP Ran­king Sys­tem in Clas­sic Era

  • Tes­ting of the PvP ran­king sys­tem upda­te will begin with a later build of the PTR.

Hard­co­re Realms

Ple­a­se read our robust fea­tu­re over­view here 81 for a high-level run­down of the ruleset.

  • The Level cap is current­ly set to level 30 on the WoW Clas­sic Hard­co­re PTR realm.

Known Issu­es

  • On first login to the PTR, some game settings may appear to be mis­sing. Com­ple­te­ly log­ging out and back in should resol­ve this.
  • Dun­ge­ons in WoW Clas­sic Hard­co­re are a work in progress. 
    • Dun­ge­ons current­ly save pla­yers after a boss is killed. As a result, we’ve moved all XP in dun­ge­ons to bos­ses only.
    • The amount of XP gran­ted by bos­ses is not final.
    • This is not yet fully imple­men­ted and should be in pla­ce in a futu­re PTR build.
  • The Soul of Iron sys­tem does not yet current­ly exist on Hard­co­re realms. We intend to port this sys­tem over Hard­co­re rule­set realms pri­or to the­ir launch, with a few adjustments.
  • Current­ly, when pla­yers die, the­ir aucti­ons and mail are not clea­red. Mail and acti­ve aucti­ons will be clea­red and dele­ted on pla­yer death in a futu­re upda­te to the PTR.
  • The lea­sh ran­ge on ene­mies is set to a fixed distan­ce from whe­re the ene­my is ini­ti­ally engaged. This ran­ge is current­ly set to 500 yards. We’re loo­king for feedback on how this impacts nor­mal play.
  • We’ve made adjust­ments to the time that pla­yers stay in the world after dis­con­necting. This functi­on is a work in pro­gress, and tes­ters may find them­sel­ves rema­i­ning in-game for lon­ger than expec­ted after some disconnects. 
    • We recom­mend NOT for­ci­bly dis­con­necting to avo­id a death, as your cha­rac­ter will rema­in in the game world for a short time. Whi­le we intend this time to be short enou­gh to poten­ti­ally help pre­vent an acci­den­tal death (i.e. due to dis­con­nect whi­le tra­ve­ling throu­gh the world, or engaged in a very “safe” com­bat), if you are in genui­ne dan­ger of dying and are at very low heal­th, a for­ced dis­con­nect is unli­ke­ly to save you.
    • As alwa­ys, safe and care­ful play, avo­i­ding over­pul­ling, and alwa­ys having a via­ble esca­pe rou­te during com­bat is the best way to pre­vent death!

Pla­yer ver­sus Player

  • Addi­ti­o­nal ite­rati­ons to the Duel to the Death fea­tu­re are coming in a futu­re build: 
    • The mini­mum pla­yer level requi­red to gain or grant stacks of the “String of Ears” buff is current­ly level 10. This will be rai­sed to level 19 in a futu­re PTR update.
    • The­re is current­ly no penal­ty for fle­e­ing from a Duel to the Death. In an upco­ming PTR upda­te, we intend to imple­ment a very punishing deser­ter-sty­le debu­ff for pla­yers that flee an hono­ra­ble Duel to the Death, in order to pre­vent explo­its and non-par­ti­ci­pati­on in an agre­ed-upon duel.
  • The PvP honor sys­tem will be com­ple­te­ly disa­bled on Hard­co­re Realms and this is intended. 
    • Ple­a­se note that we do plan to imple­ment a method for hard­co­re pla­yers to obta­in the PvP trin­ket when patch 1.14.4 goes live, as this trin­ket has uti­li­ty out­si­de of the Honor Sys­tem (such as in duels or PvE content).

As alwa­ys, we really appre­ci­a­te your time on the Pub­lic Test Realm and are eager to read feedback from you on this game mode.

Líbil se vám článek? Zvažte, prosím, jestli nechcete podpořit další růst webu jednorázovým nebo pravidelným měsíčním příspěvkem. Mnohokrát vám děkuji!

Zdroj: https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/wow-classic-era-1144-development-notes/1621723

Diskuze

Odebírat diskuzi
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments