Společně se spuštěním testování oficiálního Hardcore Classic módu byly zveřejněny taky důležité zápisky vývojářů, které prozrazují, co v právě vydané aktualizaci můžeme očekávat a co ještě tak ne úplně funguje.
Mezi nejdůležitější novinky a informace rozhodně patří následující:
- Nový PvP ranking nefunguje a bude dostupný až v dalších buildech.
- Maximální úroveň je momentálně 30.
- Některá herní nastavení mohou při prvním přihlášení na postavu chybět. Mělo by se stačit odhlásit a znovu přihlásit.
- Dungeony nefungují jak by měly a vývojáři na tom pracují.
- Zkušenosti ze zabíjení bossů budou hráčům dány vždy až poté, co zabijí některého bosse.
- Počet zkušeností, které hráči budou dostávat, ještě není finální a bude se měnit.
- Celá implementace bude vyžadovat více práce a více PTR buildů.
- Leash Range (vzdálenost, při které nepřítel na hráče běží) bude pevně nastavena na 500 yardů. Zatím není jisté, jak přesně to bude fungovat, ale Blizzard prosí o zpětnou vazbu.
- Doba, po kterou je hráč ve hře připojen po odpojení se ze hry, byla upravena. Důvodem je maximální eliminace problémových odpojení ze hry, kdy hráč například spadne z lítáka nebo se odpojí při bezpečném souboji. Systém bude ještě procházet úpravami.
- Duel to the Death funkce bude hráčům dostupná již od prvního dne testování, avšak vývojáři budou v průběhu dalších buildů přidávat i další novinky, jako například restrikce pro získávání „String of Ears“ buffu nebo přísných trestů, pokud z duelu hráč uteče.
- PvP honor systém bude kompletně deaktivován, avšak některé PvP předměty budou hráčům dostupné. Jde hlavně o PvP trinkety, které mohou hráčům pomáhat například i v PvE soubojích.
Originální bluepost
Features
New PvP Ranking System in Classic Era
- Testing of the PvP ranking system update will begin with a later build of the PTR.
Hardcore Realms
Please read our robust feature overview here 81 for a high-level rundown of the ruleset.
- The Level cap is currently set to level 30 on the WoW Classic Hardcore PTR realm.
Known Issues
- On first login to the PTR, some game settings may appear to be missing. Completely logging out and back in should resolve this.
- Dungeons in WoW Classic Hardcore are a work in progress.
- Dungeons currently save players after a boss is killed. As a result, we’ve moved all XP in dungeons to bosses only.
- The amount of XP granted by bosses is not final.
- This is not yet fully implemented and should be in place in a future PTR build.
- The Soul of Iron system does not yet currently exist on Hardcore realms. We intend to port this system over Hardcore ruleset realms prior to their launch, with a few adjustments.
- Currently, when players die, their auctions and mail are not cleared. Mail and active auctions will be cleared and deleted on player death in a future update to the PTR.
- The leash range on enemies is set to a fixed distance from where the enemy is initially engaged. This range is currently set to 500 yards. We’re looking for feedback on how this impacts normal play.
- We’ve made adjustments to the time that players stay in the world after disconnecting. This function is a work in progress, and testers may find themselves remaining in-game for longer than expected after some disconnects.
- We recommend NOT forcibly disconnecting to avoid a death, as your character will remain in the game world for a short time. While we intend this time to be short enough to potentially help prevent an accidental death (i.e. due to disconnect while traveling through the world, or engaged in a very “safe” combat), if you are in genuine danger of dying and are at very low health, a forced disconnect is unlikely to save you.
- As always, safe and careful play, avoiding overpulling, and always having a viable escape route during combat is the best way to prevent death!
Player versus Player
- Additional iterations to the Duel to the Death feature are coming in a future build:
- The minimum player level required to gain or grant stacks of the “String of Ears” buff is currently level 10. This will be raised to level 19 in a future PTR update.
- There is currently no penalty for fleeing from a Duel to the Death. In an upcoming PTR update, we intend to implement a very punishing deserter-style debuff for players that flee an honorable Duel to the Death, in order to prevent exploits and non-participation in an agreed-upon duel.
- The PvP honor system will be completely disabled on Hardcore Realms and this is intended.
- Please note that we do plan to implement a method for hardcore players to obtain the PvP trinket when patch 1.14.4 goes live, as this trinket has utility outside of the Honor System (such as in duels or PvE content).
As always, we really appreciate your time on the Public Test Realm and are eager to read feedback from you on this game mode.