Hardcore Classic — Tipy a základní mechaniky

od | 13. června 2023 | Classic Hardcore | Žádné komentáře

Pus­ti­li jste se do Hard­co­re WoW a chtě­li bys­te něko­lik tipů, kte­ré vám mohou pomo­ci se snaz­ším „prů­le­tem“ hrou? Ač je her­ní mód hard­co­re hlav­ně o boles­ti, utr­pe­ní a uče­ní se z vlast­ních chyb, mám tady pro vás seznam něko­lik věcí, kte­ré vám snad pomohou.

Spěchejte pomalu

Hard­co­re není o rych­los­ti, tedy hlav­ně, pokud s nikým nesou­tě­ží­te. V tom­to módu je důle­ži­tá opa­tr­nost, vytr­va­lost a obe­zřet­nost. Není vůbec nic špat­né­ho na tom, když své kro­ky bude­te pro­mýš­let, pokud v zóně zůsta­ne­te o tro­chu déle a bude­te plnit zele­né úko­ly. Ty vám sice neda­jí hro­ma­du zku­še­nos­tí, ale máte tro­chu více jis­to­ty, že bude­te mít nad nepřá­te­li ale­spoň tro­chu navrch.

V prů­bě­hu expe­ní při­jde­te na to, že Clas­sic WoW je úžas­ná podí­va­ná, kte­rou sto­jí za to sle­do­vat a uží­vat si ji.

Goldů je málo, proto šetřete

Sou­čás­tí pra­vi­del hard­co­re módu je nemož­nost vyu­ží­vat aukč­ní síň, měnit před­mě­ty s hrá­či nebo vyu­ží­vat poš­tu. Nebu­de­me si nalhá­vat, ale zís­ká­vá­ní gol­dů jen přes úko­ly a pro­dej před­mě­tů může být doce­la oříšek.

Dob­ře zvol­te, jaká kouz­la oprav­du potře­bu­je­te a kte­rá jsou vám k niče­mu. Potře­bu­je­te tře­ba za hun­tera Track Unde­ad nebo u mága napří­klad vyš­ší úro­veň Frost Nova? Učte se kouz­la, kte­rá oprav­du v sou­bo­jích bude­te vyu­ží­vat a kte­rá vám budou prospěšná.

Na dru­hou stra­nu ovšem musí­te uva­žo­vat i nad tím, že chce­te sbí­rat všech­ny před­mě­ty, kte­ré v prů­bě­hu expe­ní nalez­ne­te. Inves­tuj­te co nejdří­ve do co nej­vět­ších bato­hů, kte­ré může­te u pro­dej­ců po celém svě­tě kou­pit. Kaž­dé mís­to se bude hodit, hlav­ně pokud bude­te bojo­vat v nepře­hled­ných jes­ky­ních a jiných mís­tech. U bato­hů neza­po­meň­te, že je nesmí­te kou­pit v auk­ci nebo od jiné­ho hráče.

Kouzlící nepřátelé mohou zavařit

Zná­te to, jde­te kolem a najed­nou dosta­ne­te Frost­bolt od něja­ké­ho moba. Vět­ši­na nepřá­tel, kte­ří se podo­ba­jí mágům, doká­žou dost zava­řit. Jejich kouz­la totiž oprav­du bolí. Napří­klad Defi­as Pillager ve West­fallu doká­že kouz­lit oprav­du na pěk­nou dál­ku a když je jich víc, vět­ši­nou pro­tiv­ní­ka udolají.

Dávej­te si tak pros­tě pozor. Snaž­te se nebrat najed­nou více nepřá­tel, pokud nemá­te oprav­du jis­to­tu, že jsou neškod­ní a že vám nemo­hou poslat do obli­če­je nepří­jem­ná překvapení.

Mějte přehled

Začně­te tím, že si oddá­lí­te kame­ru co nej­ví­ce může­te. K tomu vám pomů­že pří­kaz, kte­rý jed­no­du­še zko­pí­ru­je­te do cha­tu a stisk­ne­te Enter.

/console came­ra­Distan­ce­Ma­x­Zo­om­Fac­tor 3.9

Nikdy se nepouš­těj­te do situ­a­cí, u kte­rých si nejste na 100 % jis­tí, že zvlád­ne­te. Chy­bí na mís­tě nějak moc nepřá­tel? Asi tam byl někdo před vámi a je dost mož­né, že se začnou zno­vu obje­vo­vat. Neris­kuj­te, vyčkej­te na vhod­nou situ­a­ci a pusť­te se do bitvy, až si bude­te jis­tí, že máte vše pod kontrolou.

Je mi jas­né, že někte­ří hrá­či mají mno­ho sebe­vě­do­mí, avšak to je potře­ba tro­chu zkro­tit. Expe­ní posta­vy na Clas­sic WoW je zdlou­ha­vý pro­ces, bude­te muset zabít nesku­teč­ná kvan­ta nepřá­tel a spl­nit hro­ma­du úko­lů, avšak neza­po­meň­te, že mrt­ví se na 60. úro­veň nedostanete.

Záložní plán a útěk

V pod­sta­tě jde říct, že nava­zu­ji na to, co jsem psal v před­cho­zím bodě. Měj­te vše pod kon­t­ro­lou, měj­te u sebe dosta­tek poti­o­nů, měj­te vždy dosta­tek many, dopl­ně­né živo­ty a vždy se ces­tou tam dívej­te i na to, kudy může­te v pří­pa­dě jaký­ko­li pro­blé­mů utéct. Roz­hod­ně se chce­te vyhnout tomu, abys­te utí­ka­li přes dal­ší sku­pi­nu přátel.

Neza­po­meň­te, že někte­ré rasy mají také skvě­lá kouz­la! Trpas­lí­ci mohou vyu­žít napří­klad Sto­ne­form a Tau­re­ni War Stomp. Záro­veň mno­ho povo­lá­ní ve svém sezna­mu kou­zel vždy najde něco, co pomů­že se zpo­ma­le­ním či napros­tým zasta­ve­ním nepřátel.

Nespoléhejte na ostatní. A už vůbec na hráče…

Ruku na srd­ce. Kaž­dý tam jsme za sebe. Nespo­lé­hej­te na to, že vám někdo v pří­pa­dě pro­blé­mů pomů­že! Všich­ni chtě­jí dosáh­nout toho, aby pře­ži­li a nebu­dou se bez­hla­vě vrhat do pomo­ci ostat­ním, pokud by to moh­lo zna­me­nat smrt nebo jaké­ko­li potíže.

Mlu­ví­me-li o hrá­čích… dávej­te si pozor na to, do jakých nepřá­tel se pouš­tí­te. Mnoh­dy se totiž může stát, že mís­to nepří­te­le, kte­rý je určen k úko­lu, sto­jí hráč opač­né frak­ce, kte­rý má stej­né nebo podob­né jmé­no. Tím, že na hrá­če zaú­to­čí­te, auto­ma­tic­ky akti­vu­je­te PvP a hráč vás tak bude moci zabít. A svě­te div se… i smrt v ote­vře­ném svě­tě z PvP se počí­tá a vy jste ze hry!

Profese jsou důležité

Hard­co­re mód vám hru uká­že napros­to z jiné per­spek­ti­vy. Jeli­kož jste odká­za­ní pou­ze a jen sami na sebe, musí­te si obsta­rat všech­ny malič­kos­ti sami. A to včet­ně mate­ri­á­lu pro pro­fe­se. Pokud chce­te pro­fe­se a nechce­te si dělat úpl­ně hla­vu s tím, kte­rá je nej­lep­ší, bude pro vás vhod­ná sta­rá dob­rá kom­bi­na­ce Alche­my + Her­ba­lism, díky kte­ré zís­ká­te hro­ma­du zají­ma­vých poti­o­nů a elixírů.

Dal­ší zají­ma­vou vol­bou, kte­rá ovšem již vyža­du­je tro­chu pří­pra­vy, je Engi­nee­ring. Prá­vě díky této pro­fe­si zís­ká­te pří­stup ke gra­ná­tům, bom­bám a brý­lím, kte­ré čas­to nabí­zí veli­ce zají­ma­vé sta­ty. Pro Engi­nee­ring ovšem bude­te potře­bo­vat hro­ma­du rudy a kůží, tak­že bude­te muset začít s Minin­gem a Skin­nin­gem. Také bude­te potře­bo­vat dost mís­ta v ban­ce, pro­to­že všech­nu rudu a kůže si bude­te muset nějak schovat.

Asi nemu­sím ani zmi­ňo­vat, že důle­ži­té jsou i sekun­dár­ní pro­fe­se. First Aid, Fishing a Coo­king mohou být pro­fe­se, kte­ré vám v tu nej­hor­ší mož­nou chví­li mohou tře­ba zachrá­nit život. Tak na ně nezapomínejte.

Nebezpečná místa

Ve hře exis­tu­je hned něko­lik nebez­peč­ných míst, kte­rá vás mohou nepří­jem­ně zasko­čit. Asi není pře­kva­pe­ním, že tím nej­hor­ším mís­tem jsou jes­ky­ně. Jsou totiž napros­to nevy­zpy­ta­tel­né, nikdy pořád­ně neví­te, co se v nich bude dít, kdy se zno­vu obje­ví hro­ma­da nepřá­tel a čas­to víte, že ven vede pou­ze jed­na ces­ta. Opět se vra­cím k bodu plá­no­vá­ní, ale u jes­ky­ní či jiných uza­vře­ných míst ve vol­ném svě­tě (krás­ný pří­klad jsou napří­klad rui­ny s trolly v Stran­gle­thorn Vale) je to obzvlášť důležité.

Herní mechaniky

Ve hře exis­tu­je hned něko­lik mecha­nik, kte­ré je dob­ré si zopa­ko­vat, abys­te pře­de­šli zby­teč­né­mu pře­kva­pe­ní. Někte­ré mecha­ni­ky mohou být jas­né jako fac­ka, ale u někte­rých mecha­nik vám může jejich pocho­pe­ní výraz­ně usnad­nit „prů­let“ světem.

Mechinika Leash

Lea­sh nebo Lea­shing je mecha­ni­ka, kte­rá urču­je, jak dlou­ho vás bude nepří­tel pro­ná­sle­do­vat. Jakmi­le se dosta­ne­te do sou­bo­je s nepří­te­lem, spus­tí se mecha­ni­ka Lea­sh a také její odpo­čet. Ten se někte­rý­mi akce­mi, kte­ré bude­te pro­vá­dět, bude pro­dlu­žo­vat, resp. resetovat.

Pro sku­pi­nu nepřá­tel je Lea­sh mecha­ni­ka sdí­le­ná. Pro­dlou­že­ním Lea­she u jed­no­ho nepří­te­le, pro­dlou­ží­te Lea­sh i u dal­ších nepřá­tel. To se dá samo­zřej­mě rela­tiv­ně jed­no­du­še obe­jít díky spe­ci­ál­ní tak­ti­ce „split pull“, kte­rou si vysvět­lí­me níže ve článku.

Je tak dob­ré pocho­pit tak­zva­ný Lea­sh Timer, tedy dobu, kdy po vás bude mob úto­čit. Pokud začne­te utí­kat a pře­sta­ne­te do moba úto­čit, bude trvat něja­kou dobu, než vás nechá na poko­ji a ute­če zpět na své původ­ní místo.

  • Level 1 – 29: 11 sekund
  • Level 30 – 39: 12 sekund
  • Level 40 – 44: 13 sekund
  • Level 45 – 49: 14 sekund
  • Level 50 – 60: 15 sekund

Také je asi fajn zmí­nit, že pokud chce­te nepří­te­li oprav­du utéct, musí­te se dostat od 15 – 30 yar­dů od původ­ní­ho mís­ta, na kte­rém jste moba natáh­li (vzdá­le­nost je závis­lá na typu nepřá­tel). Nepří­tel, kte­rý bude v okru­hu 15 – 30 yar­dů od své­ho původ­ní­ho mís­ta, na vás bude stá­le úto­čit a pře­sta­ne až vás zabi­je (nebo vy jeho).

Tak­že neza­po­meň­te, pokud potře­bu­je­te utéct, je důle­ži­té se dostat co nej­dál a nej­lé­pe na nepří­te­le VŮBEC neú­to­čit. Nej­lep­ším způ­so­bem je moba na něja­kou dobu zne­hyb­nit nebo zpo­ma­lit a vydat se na útěk (bez­peč­nou cestou).

Růz­né akce hrá­čů mohou nebo nemu­sí pro­dlu­žo­vat, resp. rese­to­vat Lea­sh Timer. Jsou roz­dě­le­né do dvou kategorií.

Akce, kte­ré pro­dlu­žu­jí Leash:

  • Úspěš­ný melee útok
  • Vykouz­le­ní DoT (Damage over Time) kouzel
  • Kouz­la, kte­rá nedá­va­jí poško­ze­ní, ale něja­ký efekt
  • Resist nebo Immune

Akce, kte­ré nepro­dlu­žu­jí Leash:

  • Dod­ge / Miss / Parry
  • DoT poško­ze­ní („tik­nu­tí DoTky“)
  • Spell Reflect
  • Thorns, Ret Aura atd.

Lea­sh mecha­ni­ka je rela­tiv­ně těž­ká na popsá­ní, ale v TL;DR by se dala popsat veli­ce jednoduše:

Pokud chce­te utéct, dej­te nepří­te­li stun, zpo­ma­le­ní nebo jiný efekt, kte­rý jej zpo­ma­lí, ukon­če­te útok a utí­kej­te dosta­teč­ně dale­ko a dosta­teč­ně dlouho.

Split Pull – rozdělení skupin nepřátel

Někdy se vám může stát, že bude­te potře­bo­vat roz­dě­lit sku­pi­nu mobů od sebe. Může jít napří­klad o úko­lo­vé nepřá­te­le nebo těž­ší sku­pi­nu u kte­ré víte, že bys­te zemře­li. Pokud na sku­pi­nu zaú­to­čí­te, kaž­dý mob ve sku­pi­ně vyšle kolem sebe „cry for help“ a uvá­že si tak k sobě spo­lu­bo­jov­ní­ky Lea­sh mecha­ni­kou. Pokud násled­ně pro­ve­de­te jakou­ko­li akci, kte­rá pro­dlu­žu­je Lea­sh, bude pro­dlou­žen u všech nepřátel.

Cry for Help jde ovšem obe­jít a roz­dě­lit Lea­sh pro jed­not­li­vé nepřá­te­le. K roz­dě­le­ní Lea­she vám pomo­hou Area of Effects kouz­la. Tím, že napří­klad zne­hyb­ní­te nebo omrá­čí­te sku­pi­nu nepřá­tel, nebu­dou mezi sebou moci vyslat Cry for Help a vy se tak bude­te moci sou­stře­dit na jed­no­ho nepří­te­le, kte­ré­ho může­te odtáh­nout od jeho původ­ní skupiny.

Pro povo­lá­ní, kte­rá nema­jí AoE kouz­la, může být řeše­ním vyu­ží­vá­ní M73 Frag Gre­na­de nebo Fla­sh Bundle.

Vysvět­le­ní obou mecha­nik Lea­sh i Split Pull je dob­ré dopl­nit i názor­ným videem. Tře­ba tímto.

Mechanika Thrash

Ve hře exis­tu­je mno­ho nepřá­tel, kte­ří mohou vyu­ží­vat schop­nos­ti Thra­sh. Jde v pod­sta­tě o něco podob­né­ho jako u Win­d­fu­ry Wea­pon. Nepří­tel může díky Thra­sh zaú­to­čit hned něko­li­krát za sebou. Pro­blém toho­to kouz­la je, že je veli­ce roz­ší­ře­né a vy nemá­te ze základ­ní­ho zob­ra­ze­ní hry zjis­tit, jest­li ho mob, do kte­ré­ho se prá­vě chce­te pus­tit, má nebo ne. Kouz­lo není nijak ozna­če­no, není na mobo­vi žád­ná aura, buff nebo něco podobného.

Záro­veň je dost blbé, že Thra­sh může být stac­ko­ván. Pokud tedy moba kitu­je­te a nedá­te mu šan­ci, aby vás jed­nou za čas tre­fil, zahrá­vá­te si s ohněm. Může se totiž stát, že bude Thra­sh nastac­ko­ván tře­ba pět­krát nebo šest­krát. Pokud by vás potom mob dohnal a tre­fil, může­te na jeden jeho útok veli­ce snad­no zemřít.

Exis­tu­je ovšem mož­nost, jak zjis­tit, jest­li mob dis­po­nu­je schop­nos­tí Thra­sh. Addon Clas­sic Bes­ti­a­ry vám po naje­tí na moba v tool­ti­pu (malé okén­ko se jmé­nem a úrov­ní) uká­že, jaké schop­nos­ti nepří­tel má a může pro­ti vám pou­žít. Což se vám bude hodit v mno­ha dal­ších situacích.

Mechanika Dazed

Dazed od moba dostal snad kaž­dý z nás. Jde o mecha­ni­ku, při kte­ré vás nepří­tel zpo­ma­lí, pokud se pro­ti němu posta­ví­te zády. Dazed nikdy nedo­sta­ne­te, pokud sto­jí­te mobo­vi tvá­ří v tvář nebo od něj utí­ká­te bokem.

Nastav­te si tak v Key Bin­dings klá­ve­sy „Stra­fe Left“ a „Stra­fe Right“, pokud to ješ­tě nemá­te. Obě mož­nos­ti fun­gu­jí veli­ce jed­no­du­še. Po jejich stisk­nu­tí pobě­ží­te dole­va nebo dopra­va. Osob­ně mám Stra­fe Left na klá­ve­se A a Strage Right na klá­ve­se D. Turn Left a Turn Right vlast­ně vůbec nepoužívám.

Líbil se vám článek? Zvažte, prosím, jestli nechcete podpořit další růst webu jednorázovým nebo pravidelným měsíčním příspěvkem. Mnohokrát vám děkuji!

Zdroj: Vlast­ní

Diskuze

Odebírat diskuzi
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments