Hardcore World of Warcraft Classic – základní informace

od | 24. srpna 2023 | Classic Hardcore | Žádné komentáře

Vítej­te ve člán­ku, ve kte­rém zjis­tí­te základ­ní infor­ma­ce o ofi­ci­ál­ním her­ním módu Hard­co­re pro Clas­sic WoW. Ve člán­ku nalez­ne­te odpo­vě­di na ty nej­čas­těj­ší otáz­ky a nej­zá­klad­něj­ší infor­ma­ce, kte­ré vám pomo­hou s pocho­pe­ním her­ní­ho módu. Záro­veň se ve člán­ku dozví­te infor­ma­ce o tom, jaká povo­lá­ní budou nej­jed­no­duš­ší k expe­ní a jaké pro­fe­se budou vhod­né k tomu, abys­te se dosta­li na maxi­mál­ní úroveň.

Více člán­ků pro Hard­co­re Clas­sic bude násle­do­vat v něko­li­ka dal­ších dnech. Pokud máte tip nebo žádost na něja­ký člá­nek, roz­hod­ně se nemu­sí­te bát a napiš­te mi do komentářů.

 

 

Kdy se spustí Hardcore?

Hard­co­re WoW Clas­sic real­my budou spuš­tě­ny z 24. na 25. srp­na 2023 přes­ně o půl­no­ci. Bliz­zard sice před spuš­tě­ním neo­zná­mil, kolik bude dostup­ných real­mů nebo jak se budou jme­no­vat, ale pár dní před spuš­tě­ním se v kli­en­to­vi hry obje­vi­la infor­ma­ce, že se evropští hrá­či dočka­jí dvou real­mů – Stit­ches a Nek’Rosh. Čes­ká komu­ni­ta smě­řu­je na realm Stit­ches

Co je Hardcore WoW?

Jde o novou mož­nost, jak si vyzkou­šet původ­ní Vanil­la World of War­craft. V Hard­co­re WoW máte ovšem pou­ze jeden život. Pokud umře­te, zna­me­ná to, že vaše ces­ta na dané posta­vě kon­čí a vy si musí­te zalo­žit posta­vu novou. Bliz­zard se s tím­to módem inspi­ro­val u jiných her, ale také u World of War­craft komu­ni­ty, kte­rá Hard­co­re WoW pro­vo­zu­je již mno­ho let pomo­cí nej­růz­něj­ších addonů.

Real­my pro Hard­co­re WoW budou úpl­ně nové a všich­ni hrá­či budou začí­nat na prv­ní úrov­ni. Záro­veň bude na real­mech dostup­ný vše­chen obsah a nebu­de aktiv­ní fázo­vá­ní, jako tomu bylo u Clas­sic WoW.

Nej­dů­le­ži­těj­ší změ­nou na Hard­co­re WoW real­mech jsou spe­ci­ál­ní pra­vi­dla, kte­rá nejsou k dis­po­zi­ci na jiných ver­zích World of Warcraft.

Smrt je váš konec!

  • Resurrecti­on, tedy oži­ve­ní, je na Hard­co­re real­mech deak­ti­vo­vá­no. Pokud umře­te, nemů­že si běžet zpět pro svou mrt­vo­lu, nemů­že­te se oži­vit u Spi­rit Hea­le­ra a nemů­že váš oži­vit žád­ný hráč.
  • Po svě­tě bude­te moci běhat jako duch nebo blu­dič­ka. To vám umož­ní komu­ni­ko­vat s přá­te­li nebo guil­dou. Záro­veň bude­te moci napří­klad pře­dat vede­ní guil­dy někte­ré­mu jiné­mu hrá­či, kte­rý je stá­le naživu.
  • Po smr­ti bude­te moci svou posta­vu bez­plat­ně pře­nést na jeden z kla­sic­kých Clas­sic Era realmů.

Duel na život a na smrt (Duel to the Death)

  • Do hry se dosta­ne novin­ka v podo­bě „Duel to the Death“. Jde o duel mezi dvě­ma hrá­či, ve kte­rém může­te jeden z nich zemřít. Trva­le zemřít.
  • Výhrou v tom­to sou­bo­ji zís­ká hráč buff jmé­nem String of Ears. Za kaž­dý vyhra­ný sou­boj zís­ká hráč jeden stack buffu.

Oficiální Hardcore WoW pravidla

Na Hard­co­re WoW real­mech bylo upra­ve­no hned něko­lik věcí, na kte­ré si mohou pama­to­vat hrá­či z původ­ní­ho Clas­sic WoW. Úpra­va pro­běh­la, aby měli hrá­či lep­ší záži­tek na Hard­co­re realmech.

Limity buffů a debuffů byly odstraněny

  • Vývo­já­ři se roz­hod­li, že odstra­ní původ­ní limi­ty na debu­f­fy. Limit byl na Clas­sic WoW sta­no­ven na 16, což způ­so­bo­va­lo, že někte­rá povo­lá­ní se nedo­stá­va­la do rai­dů nebo dun­ge­o­nů. Afflicti­on War­lo­ci, Sha­dow Pries­ti a dal­ší povo­lá­ní, kte­ré mají mno­ho DoT (Damage over Time) kou­zel, budou nyní mno­hem více zastou­pe­ni, pro­to­že nebu­dou již trpět na nemož­nost vyu­ží­vá­ní svých kouzel.
  • Záro­veň se odstra­nil i limit na buf­fy. Res­to­rati­on Dru­i­do­vé mohou jásat, pro­to­že nebu­dou pře­pi­so­vat důle­ži­té buf­fy na svých spo­lu­hrá­čích někte­rým svým HoT (Heal over Time) kouzlem.

Limitace dungeonů

  • Dun­ge­o­ny budou mít 24hodinový lockout. Bude to fun­go­vat napros­to stej­ně jako u Hero­ic dun­ge­o­nů od The Bur­ning Crusa­de. Kaž­dý dun­ge­on bude­te tak moci jít pou­ze jed­nou denně.
  • Byla pro­ve­de­na úpra­va zís­ká­vá­ní zku­še­nos­tí v dun­ge­o­nech, pokud je v par­tě hráč s mno­hem vyš­ší úrov­ní než ostat­ní hrá­či. Pokud si napří­klad do Dead­mi­nes pozve­te hrá­če na 40. úrov­ni, bude­te dostá­vat napros­to zane­dba­tel­ný počet zkušeností.
  • Hrá­či na 60. úrov­ni budou do dun­ge­o­nů vkro­čit pou­ze za před­po­kla­du, že ostat­ní hrá­či ve sku­pi­ně mají také 60. úroveň.

Leash mechanika u nepřátel

  • Nepřá­te­lé mají nově upra­ve­nou lea­sh mecha­ni­ku. Jde o mecha­ni­ku, kte­rá roz­ho­du­je o tom, jak dlou­ho a jak dale­ko vás bude nepří­tel sle­do­vat. Pro Hard­co­re WoW byla tato mecha­ni­ka upravena.
  • Nepřá­te­lé na vás nebu­dou nadá­le úto­čit, pokud opus­tí­te jejich sta­no­ve­nou oblast nebo zónu, ve kte­ré na vás zača­li útočit.
  • Díky změ­ně této mecha­ni­ky se zame­zí tomu, aby hrá­či na vyš­ší úrov­ni úmy­sl­ně kito­va­li nepřá­te­lé vyš­ší úrov­ně napří­klad do hlav­ních měst. Kla­sic­ký pří­klad je napří­klad Tae­rar nebo Kaz­zak ve Stormwindu.

Bubble Hearth je pryč!

  • Pala­di­no­vé pozor. Oblí­be­ná kom­bi­na­ce Hearths­to­ne a efek­tů jako Bles­sing of Pro­tecti­on, Divi­ne Pro­tecti­on ebo Divi­ne Shield nebu­de na Hard­co­re WoW fungovat.

Limitace v PvP

  • PvP se nebu­de zapí­nat auto­ma­tic­ky po úto­ku na jiné­ho hrá­če. „Flag­nu­tí“ musí být manu­ál­ní přes pří­kaz „/pvp“ do chatu.
  • Hráč bude ovšem stá­le flag­nu­tý do PvP, pokud na něj zaú­to­čí NPC z jiné frakce.
  • Na Hard­co­re WoW jsou deak­ti­vo­vá­ny batt­le­groun­dy. Hrá­či ovšem stá­le mohou orga­ni­zo­vat War­ga­mes. Tam bude ovšem smrt také trva­lá. Tak­že opatrně!

Herní naschvály a nevhodné chování nebude tolerováno

  • Bliz­zard slí­bil, že tak­zva­ný grie­fing bude na Hard­co­re WoW tvr­dě trestat. To zna­me­ná, že jaká­ko­li úmy­sl­ná akce, kte­rá má za cíl jak­ko­li ome­zit nebo zabít hrá­če ve hře, bude tvr­dě trestána.
  • Mezi pří­kla­dy se dá zařa­dit napří­klad úmy­sl­né zabí­je­ní NPC pro úko­ly, způ­so­bit úmy­sl­ně smrt jiné­ho hrá­če nebo vynu­co­vat PvP flag­nu­tí. Záro­veň budou sle­do­vat i faleš­ná hro­mad­ná hlá­še­ní (report bom­bing) nebo poku­sy, jak způ­so­bit jiné­mu hrá­či her­ní postih.

Odměny v Hardcore WoW

Na nově ote­vře­ných real­mech budou dostup­né dva dru­hy odměn, kte­ré budou moci hrá­či zís­kat. Točí se samo­zřej­mě kolem funk­ce Duel to the Death a Soul of Iron, kte­rá byla dostup­ná již na Sea­son of Mastery.

String of Ears

  • Hráč může zís­kat buff String of Ears za vyhra­ný sou­boj na život a na smrt. Za kaž­dý vyhra­ný sou­boj dosta­ne jeden stack buf­fu. Jde pou­ze o kos­me­tic­ký buff a nepři­dá­vá hrá­či žád­nou dal­ší výhodu.
  • Pro zís­ká­ní buf­fu exis­tu­je i něko­lik pra­vi­del. Posta­vy v due­lu musí mít ale­spoň 19. úro­veň a roz­díl mezi úrov­ně­mi obou hrá­čů nesmí být až moc velký.

Soul of Iron

Soul of Iron buff se vra­cí ze Sea­son of Mas­te­ry. K zís­ká­ní buf­fu při­dal Bliz­zard do hry dvě posta­vy. Jed­nu do Iron­for­ge, dru­hou do Undercity.

  • Chro­nicler Fero – Lib­ra­ry v Ironforge
  • Chro­nicler Mor­ta – Apo­the­ca­ri­um v Undercity

Hrá­či, kte­ří nikdy neze­mřou, zís­ka­jí buff Soul of Iron. Díky tomu­to buf­fu zís­ka­jí také nové kouz­lo ve Spell­boo­ku, kte­ré se jme­nu­je pře­kva­pi­vě také Soul of Iron. Jde o spe­ci­ál­ní „fle­xo­va­cí“ kouz­lo, kte­ré vás pro­mě­ní v kámen.

Záro­veň půjde také zís­kat něko­lik vylep­še­ní buf­fu. Za kaž­dé­ho zabi­té­ho posled­ní­ho bos­se důle­ži­té­ho Vanil­la WoW rai­du zís­ká­te spe­ci­ál­ní „Sur­vi­val of…“ text, kte­rý se bude u buf­fu zobrazovat.

Nejzajímavější povolání pro Hardcore WoW

Pokud jsi jde­te pro jas­nou radu na to, co přes­ně hrát, asi vás rov­nou zkla­mu. Nechci vám roz­hod­ně říkat, co máte hrát, co je nej­lep­ší a co bude nej­vhod­něj­ší. Samo­zřej­mě pár tipů mám, ale stej­ně jako u kla­sic­ké­ho WoW­ka, je potře­ba naro­vi­nu říct, že bys­te měli hrát za něco, co jste napří­klad ješ­tě nehrá­li nebo co vám bude dělat radost.

World of War­craft je krás­ný v tom, že si může­te ode­hrát krás­ný pří­běh s povo­lá­ním, kte­ré jste nikdy nehrá­li a udě­lat si z Hard­co­re WoW dvo­ji­tou výzvu – hrát za povo­lá­ní, kte­ré nezná­te, a ješ­tě k tomu Hard­co­re verzi.

A pak je tady taky tako­vá ta malič­kost, že zku­še­ní hrá­či nebu­dou mít pro­blém vyex­pit jakou­ko­li posta­vu. Drti­vá vět­ši­na postav je napros­to v poho­dě a vel­kou výjim­kou je chudák Warri­or, kte­rý trpí na nedo­sta­tek schop­nos­tí k útě­ku a hod­ně spo­lé­há na gear, kte­rý má.

Ale pře­ci jenom se na to může­me podívat.

Chce­te se rych­le dostat na 60. úroveň?

  • Zkus­te si Rogu­e­ho, Pala­di­na, Mage, War­loc­ka nebo Huntera.

Hle­dá­te tro­chu výzvu?

  • Máte mož­nost zvo­lit si Warri­o­ra, Dru­i­da, Sha­ma­na nebo Priesta.

Jednotlivá povolání

  • Rogue – má hro­ma­du zají­ma­vých schop­nos­tí, díky kte­rým se sta­ne­te téměř nesmr­tel­ní. Ať už jde o VanishBlindEvasi­onSprint nebo Gou­ge, vždy bude­te mít něja­kou mož­nost se z nepří­jem­né situ­a­ce pros­tě sebrat a utéct.
  • Pala­din – Rych­lá kouz­la, kte­rý­mi se doká­že­te vylé­čit, brně­ní v podo­bě Mail a násled­ně Pla­te vám budou dost pomá­hat. No a samo­zřej­mě jsou tady potom i bub­li­ny. Divi­ne Shield je napros­tý skvost, díky kte­ré­mu se sta­ne­te na 10 sekund imun­ní vůči poškození.
  • Mage – Hle­dá­te povo­lá­ní, kte­ré má dosta­tek kou­zel, díky kte­rým může unik­nout smr­ti? Mage by měl být ve vašem výbě­ru. Má  Poly­mor­phFrost NovaFrost­bolt a  Coun­ter­spell. Kouz­la vám pomo­hou s pří­pad­ným útě­kem a přežitím.
  • War­lock a Hun­ter – Dvo­ji­ce povo­lá­ní, kte­ré mají po boku své kama­rá­dy pety. S tro­chou šikov­nos­ti se k vám nepří­tel nikdy nedo­sta­ne a vždy budou kou­sat vaše­ho peta. Obě povo­lá­ní vás s tro­chou opa­tr­nos­ti veli­ce jed­no­du­še a záro­veň rych­le done­sou k tíže­né­mu výsledku.
  • Dru­id – Dru­id má mož­nos­tí, jak utéct ze sou­bo­jů, dis­po­nu­je také něko­li­ka for­ma­mi, avšak záro­veň může být čas­to nároč­ný a veli­ce „náhod­ně“ hra­tel­ný. For­my jsou sice fajn, ale jejich změ­nou ztra­tí­te dost many a musí­te si být čas­to oprav­du jis­tí tím, co se bude v sou­bo­jích dít.
  • Priest – Pokud míří­te k tomu, abys­te dodě­la­li maxi­mál­ní úro­veň a byli nej­lep­ší a nej­vhod­něj­ší vol­ba na hea­lo­vá­ní, je vhod­né sáh­nout po pries­to­vi. Jde o nej­lep­ší­ho hea­le­ra na Clas­sic WoW, avšak rych­lost a vhod­nost pro expe­ní není až tak skvě­lá, jak by se moh­lo zdát. Chy­bí mu solid­ní crowd con­t­rol a mož­nost kito­vat. S tro­chou šikov­nos­ti, dostat­kem many a živo­tů, to ovšem nebu­de žád­ný problém.
  • Sha­man – Tota­my jsou lás­ka. Sha­man doká­že solid­ně zava­řit všem, kte­ří na něj běží a chtě­jí ho zabít. Má mož­nost se vylé­čit, když je potře­ba, ale chy­bí mu něja­ké to hlav­ní „tla­čít­ko posled­ní záchra­ny“. U Sha­ma­na si musí­te dávat hod­ně pozor na to, kolik a jaké nepřá­te­le k sobě pouš­tí­te a dávat si hod­ně vel­ký pozor na okolí.
  • Warri­or – Máte rádi sebe­mrs­kač­ství a uva­žu­je­te, jak se potrestat? Nemu­sí­te jít dale­ko a sta­čí si zalo­žit Warri­o­ra. Posta­va má dost živo­tů, je mož­no jí hrát se ští­tem, ale jste extrém­ně závis­lí na vyge­ne­ro­va­né Rage, na před­mě­tech, kte­ré máte na sobě a také na tom, jak štěd­ré a hod­né k vám bude oko­lí. Jeden nepří­tel je OK. Dva jsou na hra­ně a tři jsou téměř nemož­ní k zahrá­ní. Pokud jsem se s Warri­o­rem něco nau­čil, tak to, že si fakt, ale jako fakt, musí­te dávat bacha na to, kam vlast­ně jde­te a kdy tam jdete.

Tier list pro expení jednotlivých povolání

Profese

Ruku v ruce jde s vašim povo­lá­ním i výběr pro­fe­sí. Pro svou posta­vu si může­te vybrat dvě hlav­ní pro­fe­se. Pro hra­ní Hard­co­re WoW se vše­o­bec­ně dopo­ru­ču­je vzít si Mining a Engi­nee­ring nebo Her­ba­lism a Alchemy.

  • Engi­nee­ring je skvě­lá pro­fe­se pro vytvá­ře­ní nej­růz­něj­ších pomů­cek a před­mě­tů, kte­ré pomo­hou s pře­ži­tím tam ven­ku, ve svě­tě div­ných pří­šer. Mezi nej­ob­lí­be­něj­ší před­mě­ty roz­hod­ně pat­ří Tar­get DummyIron Gre­na­de. Záro­veň si pomo­cí Engi­nee­rin­gu může­te vytvo­řit brý­le, jako napří­klad Fly­ing Tiger Goggles.
  • V Alche­my si bude­te moci vytvá­řet nej­růz­něj­ší poti­o­ny nebo jiné vymo­že­nos­ti. Mno­ha povo­lá­ním se budou hodit eli­xí­ry, kte­ré zvy­šu­jí pri­már­ní sta­ty, jako napří­klad Eli­xir of Lion’s Stren­gthEli­xir of Gre­a­ter Intellect nebo Eli­xir of Forti­tu­de.

Nepsa­né pra­vi­dlo říká, že nej­lep­ší vol­bou je Engi­nee­ring, pro­to­že ve hře exis­tu­je mno­ho zákeř­ných úko­lů a situ­a­cí, ve kte­rých bude­te pro­fe­si moci vyu­žít na maxi­mum. Alche­my je poté dobrou vol­bou pro ty, kte­ří se svě­ta nebo­jí a vědí, že mají mno­ho mož­nos­tí k pří­pad­né­mu útěku.

Výrobní profese jsou fajn, ale…

Tai­lo­ring, Leatherwor­king a Blacks­mi­thing na jed­nu stra­nu vypa­da­jí jako super nápad, avšak čas, kte­rý strá­ví­te zís­ká­vá­ním mate­ri­á­lu a násled­nou výro­bou je více­mé­ně zby­teč­ný. Drti­vá vět­ši­na před­mě­tů, kte­ré z pro­fe­sí vyro­bí­te, nejsou lep­ší než ty, kte­ré zís­ká­te z nej­růz­něj­ších úko­lů po Azerothu.

Zají­ma­vou vol­bou může být napří­klad Enchan­ting, avšak ke kaž­dé­mu enchan­tu bude­te potře­bo­vat hod­ně mate­ri­á­lu a hod­ně zni­če­ných před­mě­tů. Je vel­kou otáz­kou, zda se vám něco tako­vé­ho vypla­tí a zda nebu­de lep­ší si vzít radě­ji prá­vě Engi­nee­ring nebo Alchemy.

Do 10. úrov­ně si klid­ně vez­mě­te i Skin­ning, přes kte­rý si může­te vydě­lat něja­ké ty prv­ní zlaťá­ky. Pokud se Skin­nin­gu zba­ví­te do 10. úrov­ně, vydě­lá­te si něja­kou tu koru­nu navíc a bude­te moci sko­čit do svých hlav­ních profesí.

Pro posta­vy, kte­ré vyu­ží­va­jí k úto­ku pri­már­ně zbra­ně (Warri­or, Pala­din nebo Rogue) se roz­hod­ně vypla­tí Blacks­mi­thing a Mining. Je to z důvo­du Rou­gh Shar­pe­ning Sto­ne a Rou­gh Wei­ght­sto­ne, kte­ré při­dá­va­jí poškození.

Líbil se vám článek? Zvažte, prosím, jestli nechcete podpořit další růst webu jednorázovým nebo pravidelným měsíčním příspěvkem. Mnohokrát vám děkuji!

Zdroj: https://www.wowhead.com/classic/guide/hardcore-wow-overview

Diskuze

Odebírat diskuzi
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments