V minulosti se objevilo dost malých zmínek o tom, že by mohl Blizzard přidat oficiálně podporovaný hardcore režim pro WoW Classic. Zmínky se objevily v dataminingu pro patche 10.0.7, 10.1 a nově také v souborech pro patch 3.4.2, který se v současné době testuje na Public Test Realmech.
Blizzard dle všeho hodně sleduje současný vývoj hráčské komunity a snaží se, aby hráčům předali hru v co nejlepším stavu. Mnohdy to může být sice problém, protože týmy řeší krizové mapy kvůli odchodu mnoha zaměstnanců, avšak to nejspíše nebrání tomu, aby vznikl Hardcore WoW. Zajímavé ovšem je, že zmínka o Hardcore WoW se objevuje v obou verzích hry – jak na retailu, tak na Classic WoW. Asi s jistotou můžeme říct, že Hardcore verze hry rozhodně přijde. Nevíme sice kdy, ale přijde. Otázkou ovšem je, zda bude dostupná pro Classic Era, WotLK Classic a Retail nebo zda si Blizzard vybere jen Classic Era.
V klipu od streamera Sarthe se také objevuje zmínka o tom, že Aggrend, producent Classic WoW, bude hostem podcastu ohledně Hardcore Classic WoW, který proběhne 13. května. Je tak dost možné, že během podcastu oznámí další plány s chystanou verzí hry.
Vývoj Hardcore realmů je na jednu stranu pochopitelný, ale na druhou stranu vlastně ne. Podobné výzvy ve hře existují již pěknou řádku let. Nebudu nejspíše jediný, kdo si vzpomene například na Ironman výzvu, která spočívá v tom, aby hráč dosáhl maximální úrovně tím, že neumře, nebude používat lepší než bílý nebo šedý gear, nebude používat enchanty, gemy nebo třeba talentové specializace či profese. Dost solidní výzva oproti Hardcore Challenge v Classic WoW. Další zajímavou výzvou je třeba Blood Thirsty, ve kterém jde vlastně o podobnou věc jako u Ironmana, avšak je ještě ztížená tím, že hráč využívat k expení úkoly, ale musí se na maximální úroveň probít přes zabíjení nepřátel. V podstatě takový South Park event…
U Classicu mě ten hardcore mode nepřekvapuje, jen mi tam nesedí moc ten retail — respektive nevím, co konkrétně by pod tím mohlo být. Dřív si třeba hodně lidí pod pojmem hardcore wow představilo třeba retail klasicky bez LFG/LFR, bez shardingu/cross realmu atd., ale to je ale vzhledem k dnešní době řekl bych nereálný, respektive by se z toho asi i lidi zbláznily, kdyby tyhle “nenáviděný” věci z wow dneska odstranily v rámci hardcore modu — jinými slovy si myslím, že by takovýto typ hardcore retailu v dnešní době moc lidí opravdu asi nehrálo.
Časem se zřejmě snad ukáže, co pod tím hardcore modem pro retail vlastně je
Ono bude ještě zajímavé jestli to vyjde na současných nechutně zabugovanych clasic serverech
It’s not a bug. It’s a feature.
Řekl bych, že na retailu by to klidně mohlo pokračovat v Ironmanovi a Blood Thirsty. Přeci jen se to dá na retailu skvěle kontrolovat přes jejich API, které tahá informace do oficiálních Armory.