Historie Warcraftu — časová osa a důležité milníky — 1. část

od | 03. ledna 2023 | Příběh | 3 komentáře(ů)

Upo­zor­ně­ní: Ten­to člá­nek je sta­rý 23 měsí­ců. Infor­ma­ce v něm uve­de­né mohou být zastaralé.

Důle­ži­té: Jed­ná se o prv­ní část his­to­rie War­craf­tu v bodech. Ten­to člá­nek shr­nu­je mýty, prv­ní zná­mé udá­los­ti, zrod nové­ho svě­ta a roz­pad Dra­e­no­ru. Novo­do­bé ději­ny War­craf­tu budu postup­ně dopl­ňo­vat. Člá­nek bude vždy aktu­a­li­zo­ván a posu­nut v novi­nách na před­ní příč­ky. Pokud dle vás v sezna­mu chy­bí něja­ká zásad­ní infor­ma­ce, napiš­te mi, pro­sím, do komen­tá­řů (nepo­tře­bu­je­te k tomu účet).

Pří­běh War­craf­tu je dlou­hý a obsáh­lý. Bliz­zard za téměř 30 let vytvo­řil svět, ve kte­rém se obje­vu­jí stov­ky roz­ma­ni­tých postav, mno­ho pří­bě­hů a mýtů. Ve War­craft uni­ver­su nalez­ne­me mno­ho iko­nic­kých pří­bě­hů, udá­los­tí a postav, kte­ré zna­jí i ti, kte­ří hru nikdy nehrá­li. Pojď­me se spo­leč­ně podí­vat na časo­vou osu obrov­ské­ho uni­ver­sa, kte­rým War­craft bez­po­chy­by je.

Obsáh­nout celý pří­běh v jed­nom člán­ku je téměř nemož­né. Ten­to člá­nek se sou­stře­dí hlav­ně na časo­vou osu, důle­ži­té mil­ní­ky v his­to­rii War­craf­tu a bude obsa­ho­vat odka­zy na nej­dů­le­ži­těj­ší udá­los­ti, kte­ré budou roze­psá­ny v samo­stat­ných článcích.

Mýty

  • Vznik vesmí­ru – Vesmír vznik po stře­tu Svět­la (Light) a Prázd­no­ty (Void).
  • Vznik démo­nů – Ve Twis­ting Nether vzni­ka­jí prv­ní démoni.
  • Jai­ler je vyhnán do Maw ostat­ní­mi z Ether­nal Ones a byl stvo­řen Arbiter.
  • Sire Denathrius před­stí­rá vyhná­ní nathre­zi­mů z Revendrethu.
  • Sar­ge­ras a jeho zra­da – Sar­ge­ras zra­dí Pathe­on a stvo­ří Pla­men­nou legii (Bur­ning Legion).

 

Prvotní historie

Neznámé datum

  • Pří­chod Sta­rých bohů – Sta­ří boho­vé (Old Gods) při­chá­zí na Azeroth.
  • Wrath of the titan-for­ged – Titá­ni obje­vu­jí Aze­ro­th a vytvá­ří titan-for­ged k boji pro­ti Sta­rým bohům.
  • Uspo­řá­dá­ní Aze­ro­thu – stráž­ci zasé­va­jí na Aze­ro­thu život.
  • Vznik Dra­čích aspek­tů – stráž­ci stvo­ří Dra­čí aspekty.

150 000 let před Great Wars

  • Nej­star­ší zná­mé datum. Vznik obsa­hu Mosh’Ogg Boun­ty, kte­rý měl původ ze Sta­rých bohů.

25 000 let před Great Wars

  • Na Argu­su vzni­ká rasa eredarů.

20 000 let před Great Wars

  • Pri­mal Incar­na­tes vedou vzpou­ru Pri­ma­lis­tů pro­ti Dra­čím aspek­tům. Vál­ka kon­čí zape­če­tě­ním Pri­mal Incar­na­tes. Ras­zage­th ve Frost­sto­ne Vault a zby­tek ve Vault of the Incarnates.
  • Dracthy­ři jsou umís­tě­ni do stá­ze ve For­bi­d­den Reach.

16 000 let před Great Wars

  • Trollo­vé zaklá­da­jí svou civi­li­za­ci na pra­pů­vod­ním Kalim­do­ru a poz­dě­ji vytvá­ří Empi­re of Zul, aby bojo­va­li pro­ti aqi­rům ve vál­ce aqi­rů a trollů. 
    • Loa Sethra­liss porá­ží C’Thrax Mathrax za cenu vlast­ní­ho živo­ta. Její sethrakští násle­dov­ní­ci Sul­this, Vorrik a Korthek uvěz­ní Mathra­xe pod Atul’Amanem.
    • Vál­ka kon­čí poráž­kou říže Azj’Aqir, při­čemž pře­ži­vší aqi­ro­vé prcha­jí a vytvá­ří kolo­nie Ahn’Qiraj, Azjol-Nerub a Manti’vess.
    • Ama­ni trollo­vé zaklá­da­jí měs­to Zul’Aman na mís­tě, kde zabi­li C’Thrax Kith’ix.

15 000 let před Great Wars

  • The Cur­se of Fla­sh posti­hu­je Dra­gon­fla­yer Vry­ku­ly a způ­so­bu­je, že se jejich potom­ci (jejichž potom­ci se poz­dě­ji sta­nou lid­mi) rodí zakrs­lí a slabí.
  • The Cur­se of Fla­sh posti­hu­je také mogu, kte­ří se roz­pa­da­jí do váleč­nic­kých kla­nů a začnou mezi sebou bojo­vat ve vál­ce Age of a Hun­der Kings. Mezi­tím se ve Vale of Eter­nal Blos­soms usa­dí nové rasy – hozen, jinyu a pan­da­re­ni. Mogu Lei Shen se cho­pí moci od Ra a zalo­ží říši mogu, kte­rá zot­ro­čí ostat­ní rasy v regionu.
  • Kmen tem­ných trol­lů se postup­ně stě­hu­je do nit­ra sta­ro­by­lé­ho Kalim­do­ru a usa­zu­je se podél bře­hů Stud­ny věč­nos­ti. V prů­bě­hu gene­ra­cí je tajem­né ener­gie vychá­ze­jí­cí se Stud­ny pře­mě­ní na novou rasu vyso­ce inte­li­gent­ních bytos­tí, kte­ré si říka­jí „kal­do­rei“ (Děti hvězd) nebo­li Noč­ní elfové.
  • Kal­do­rei začí­na­jí aktiv­ně stu­do­vat a prak­ti­ko­vat tajem­nou magii. Ohý­ba­jí magii pod­le své vůle a pou­ží­va­jí ji k budo­vá­ní nád­her­ných měst, výro­bě arte­fak­tů a pře­tvá­ře­ní země. Někte­ří kal­do­re­i­o­vé odo­lá­va­jí vábe­ní vyu­ží­vat moc Stud­ny věč­nos­ti a varu­jí ostat­ní před nebez­pe­čím její­ho zne­u­ží­vá­ní. Jejich varo­vá­ní však zůstá­va­jí nevyslyšena.
  • Sku­pi­na kal­do­rejů z vyš­ší tří­dy si začne říkat Highbor­de a libu­je si v pou­ží­vá­ní magie.

13 000 let před Great Wars

  • Sar­ge­ras zka­zí vět­ši­nu ere­da­rů na Arhu­su a pře­svěd­čí je, aby se při­da­li k jeho Pla­men­né legii. 
    • S pomo­cí naa­ru, Velen uprche na Gene­dar s ostat­ní­mi ere­da­ry, kte­ří Sar­ge­ra­so­vu nabíd­ku odmí­ta­jí. Naa­ru je pojme­nu­jí dra­e­nei nebo­li „Vyhnan­ci“ (Exi­led Ones).

12 200 let před Great Wars

  • Lei Shen se poku­sí napad­nout Uldum a zmoc­nit se For­ge of Ori­gi­nati­on pro svou říši, ale je zabit, když tol’virští stráž­ci Uldu­mu akti­vu­jí niči­vou sílu For­ge. Buj­né džun­gle Uldu­mu jsou při­tom spá­le­ny na drs­nou poušť. Po Lei She­no­vi násle­du­je řada růz­ných císa­řů mogu.

12 000 let před Great Wars

  • Shen’dralar ve Fera­la­su zaklá­dá měs­to Eldre’Thalas.
  • Kang pod­ní­tí revo­lu­ci otro­ků pro­ti mogu­ům, úspěš­ně je svhr­ne a vede k zalo­že­ní Pan­da­ren­ské říše.

11 900 let před Great Wars

  • Zan­da­lar­ské vál­ky trollů 
    • Zan­da­lař­ští trollo­vé, spo­jen­ci svr­že­né­ho mogu, se pokou­ší dobýt úze­mí, kte­ré jim slí­bil Lei Shen. Inva­ze je odra­že­na díky Jian­go­vi a nově zalo­že­né­mu Order of the Cloud Serpent.

10 000 let před Great Wars

  • Vál­ka prastarých 
    • Tri­lo­gie Vál­ky prastarých
    • Sar­ge­ras vycí­tí, že Highbor­ne vyu­ží­vá Stud­nu věč­nos­ti, a roz­hod­ne se napad­nout Aze­ro­th. Zka­zí krá­lov­nu Azsha­ru a její stou­pen­ce, ote­vře por­tál, kte­rým do svě­ta vstou­pí Pla­men­né legie a zpus­to­ší civi­li­za­ci Noč­ních elfů.
    • Císař Sha­o­hao, posled­ní císař Pan­da­ren­ské říše, se o blí­ží­cí se inva­zi dozví­dá od jinyu. Poté, co se očis­tí od svých citů, sply­ne se zemí a izo­lu­je Pan­da­rii za závo­jem hus­té mlhy, kte­rý ji chrá­ní před vál­kou a násled­ný­mi kata­stro­fa­mi, ale také ji po tisí­ci­le­tí skrý­vá před zbyt­kem světa.
  • Roz­pad svě­ta (The Sun­de­ring of the World) 
    • Něko­li­ka Noč­ním elfům vede­ným Mal­fu­ri­o­nem Stor­mrage se poda­ří zni­čit Stud­nu věč­nos­ti, zabrá­nit Sar­ge­ra­so­vi ve vstu­pu na svět a zasta­vit inva­zi Legie. Tím však záro­veň dojde k mohut­né­mu kata­k­ly­zma­tu zmá­me­nu jako Sun­de­ring, kdy se vel­ká část pev­ni­ny Kalim­do­ru pono­ří mezi vlny a zůsta­ne jen hrst­ka izo­lo­va­ných kontinentů.
    • Dra­gon Isles jsou odříz­nu­ty od světa.

 

Nový svět

10 000 let před Great Wars

  • Mount Hyjal and Illi­da­n’s Gift
  • Byl stvo­řen Lunar Festival.

9 400 let před Great Wars

  • Roz­ví­je­jí­cí se spo­leč­nost Noč­ních elfů expan­du­je do hustých lesů Ashe­n­va­le. Tyran­de Whisperwind posta­ví Sester­stvo Elu­ne (Sis­ter­ho­od of Elu­ne) do čela vlá­dy a armá­dy Noč­ních elfů. Na ochra­nu vzni­ka­jí­cí spo­leč­nos­ti jsou vytvo­ře­ni Stráž­ci (Sen­ti­nels). Mal­fu­ri­on Stor­mrage začí­ná cvi­čit dal­ší druidy.

9 300 let před Great Wars

  • Vál­ka Satyrů

7 300 let před Great Wars

  • Vyhná­ní High Elfů začíná.
  • Noč­ní elfo­vé zved­li kolem Kalim­do­ru mlž­ný závoj, aby ho zaha­li­li před cizinci.
  • Stráž­ky­ně a dlou­hé bdění.
  • Zaklá­dá­ní Quel’Thalasu začíná.

6 800 let před Great Wars

  • Vyhná­ní High Elfů končí.
  • Zaklá­dá­ní Quel’Thalasu končí.

6 000 let před Great Wars

  • Elfo­vé ze Shan­da­ra­lu v Northren­du během boje pro­ti mod­ré dra­čí let­ce vypus­tí kata­stro­fál­ní kouz­lo, kte­ré pro­k­le­je Moon­song Forest a změ­ní ho na Crys­tal­song Forest.

4 500 let před Great Wars

  • Fan­dral Stagjelm bez svo­le­ní Cena­ri­on Circle vysa­dí vět­ve z Nor­dras­si­lu v Duskwo­o­du, Hin­ter­lands, Fera­la­su, Crys­tal­song Fores­tu, Ashe­n­va­le a v Grizz­ly Hills, aby zabrá­nil šíře­ní saronitu.
  • Vál­ka mezi taun­ka­mi a les­ní­mi nymfami.
  • Stro­mek v Grizz­ly Hills rych­le vyros­te v Andras­sil, ale je zka­žen Yogg-Saro­nem. Dru­i­do­vé jsou nuce­ni mohut­ný strom, kte­rý je poté pře­jme­no­ván na Vordrassil.

4 000 let před Great Wars

  • Tyran­de Whisperwind zachrá­ní krá­lov­nu Frost­sa­bers Shy-Rotam před frostmaul obry. Frost­sa­bers se stá­va­jí spo­jen­ci Noč­ních elfů.

3 000 let před Great Wars

  • The Cur­se of Fle­sh postih­ne mechag­no­my z Ulda­ma­nu a pro­mě­ní je v gno­my. Odchá­ze­jí z Ulda­ma­nu do Dun Moro­ghu a zapo­mí­na­jí na své dědictví.
  • Na Dra­e­no­ru arak­koa ces­tu­jí z Gor­gran­du do Ara­ku. Na památ­ku své bohy­ně Rukhmar vytvo­ří civi­li­za­ci Apexis a začnou pro­zkou­má­vat svět.
  • Barrow Dee­ps v Mount Hyjal jsou uzavřeny.

2 800 let před Great Wars

  • Arathor a vál­ka s trolly 
    • Lidé v sever­ních zemích Eas­tern Kin­g­doms se sjed­no­cu­jí a vytvá­ře­ní krá­lov­ství Arathor. Poskyt­nou svou pomoc vyso­kým elfům z Quel’Thalasu a spo­leč­ně pora­zí aman­ské trolly. Na oplát­ku za jejich pomoc začnou elfo­vé učit lidi tajem­nou magii.

2 700 let před Great Wars

  • Arathor­ské krá­lov­ství se roz­růs­tá a zaklá­dá osa­dy v Alte­ra­cu, Tiris­fal Gla­des, Gil­ne­a­su, Kul Tiras a Dalarnu.

2 680 let před Great Wars

  • Stráž­ci Tirisfalu 
    • Bez­o­hled­né pou­ží­vá­ní magie lid­mi při­ta­hu­je pozor­nost démo­nů z Pla­men­né legie a ti se začí­na­jí pro­je­vo­vat na Aze­ro­thu. Mágo­vé z Dala­ra­nu vytvo­ří Coun­cil of Tiris­fal, aby s démo­ny taj­ně bojo­va­li a zadr­žo­va­li je, aniž by varo­va­li ostat­ní oby­va­te­le Azerothu.

2 610 let před Great Wars

  • Coun­cil of Tiris­fal najde způ­sob, jak trva­le pře­dat všech­ny své schop­nos­ti jed­no­mu šam­pi­o­no­vi, kte­rý bude bojo­vat pro­ti hroz­bám Pla­men­né legie. Vzni­ká tak Guar­di­an of Tiris­fal, jehož prv­ním stráž­cem se stá­vá Alo­di. Kaž­dý nový stráž­ce pře­bí­rá poslá­ní na stov­ky let než pře­dá své schop­nos­ti své­mu nástupci.

2 500 let před Great Wars

  • Iron­for­ge – Pro­bu­ze­ní trpaslíků 
    • Trpas­lí­ci se pro­bou­ze­jí v Ulda­ma­nu, stě­hu­ji se na západ a zaklá­da­jí Khaz Modan. Zaklá­da­jí měs­to Iron­for­ge a pomá­ha­jí neda­lekým gnó­mům zalo­žit Gnomeregan.
  • V oblas­ti kolem dneš­ní­ho Circle of Bone v Jade Fores­tu půso­bí vel­ký hozen­ský vojevůdce.

2 000 let před Great Wars

  • Na Dra­e­no­ru Gnarl­gar shro­máž­dí Pri­mals pro­ti Apexis a vytvo­ří nový Spo­re­mound zná­mý jako Taa­la. Apexi­so­vé vyhla­dí armá­du Pri­mals pomo­cí Bre­ath of Rukhmar, čímž natr­va­lo zni­čí Ever­growth a zabrá­ní tím dal­ší­mu návra­tu, což vede ke zla­té­mu věku civi­li­za­ce smr­tel­ní­ků na Draenoru.

1 500 let před Great Wars

  • Pro­bí­há Guru­baš­ská občan­ská vál­ka mezi Atal’ai Hak­ka­ri, stou­pen­ci loa Hak­ka­ra, a zbyt­kem Guru­ba­šů. S pomo­cí Zan­da­la­ri jsou fana­ti­ci Atal’ai pora­že­ni a vyhná­ni ze Stran­gle­thorn Vale.

1 200 let před Great Wars

  • Sedm krá­lov­ství
    • Lid­ská krá­lov­ství Lor­dae­ron, Alte­rac, Gil­na­es, Dala­ran a Stor­m­gar­de se roz­klá­da­jí na kon­ti­nen­tál­ním Lor­dae­ro­nu sever­ně od Khaz Moda­nu. Krá­lov­ství Stor­mwind (zná­mé také jako Aze­ro­th) je vytvo­ře­no na kon­ti­nen­tu Aze­ro­th. Krá­lov­ství Kul Tiras vzni­ká na pobře­ží Khaz Modanu.
  • Torthel­drin a jeho násle­dov­ní­ci žili od Sun­de­rin­gu v úkry­tu v Eldre’Thalasu a zabi­li vět­ši­nu svých elfích pří­buz­ných ze Shen’dralaru, aby pro sebe shro­máž­di­li moc démo­na Immol’thara. Vět­ši­na měs­ta je opuš­tě­na a začí­na­jí se sem stě­ho­vat dal­ší bytos­ti. Zatím­co mno­ho Shen’dralarů uprch­lo do odleh­lých oblas­tí Kalim­do­ru nebo se ukry­lo. Ti, kte­ří zůsta­li uvnitř umí­ra­jí­cí­ho měs­ta se nadá­le živi­li a byli stá­le závis­lej­ší na felu.
  • Apexis civi­li­za­ce byla vob­čan­ské vál­ce zni­če­na. Bre­ath of Rukhmar explo­du­je a roz­tříští věž Ara­ků na mno­ho menších.

1 100 let před Great Wars

  • Tau­re­ni nechtě­ně pro­bu­dí dří­ma­jí­cí prin­cez­nu The­ra­d­ras, kte­rá z úrod­né země Mashan’she odčer­pá ener­gii a pro­mě­ní ji v neú­rod­nou plán, poz­dě­ji zná­mou jako Deso­la­ce. Zae­tar při­jíž­dí celou situ­a­ci vyšet­řit, avšak zami­lu­je se do The­ra­d­ras a z jejich spo­je­ní se zro­dí ken­tau­ři. Poté, co zabi­jí své­ho otce, se ken­tau­ři roz­mno­ží po celé Deso­la­ci a začnou lovit tau­re­ny, což roz­pou­tá dlou­ho a krva­vou vál­ku mezi obě­ma rasa­mi. Marau­don, mís­to Zae­ta­ro­va hro­bu, začnou ken­tau­ři pova­žo­vat za posvát­nou půdu.

1 000 let před Great Wars

  • Ogro­vé se od arak­koa nau­čí tajem­né magii a pod vede­ním Goga Gronn­sla­ye­ra se vzbou­ří pro­ti svým pánům. Je zalo­že­no měs­to Goria, čímž začí­ná vlá­da Gorij­ské říše.
  • Mal­fu­ri­on Stor­mrage se napo­sle­dy do Tře­tí vál­ky setká­vá sTy­ran­de Whisperwind.

975 let před Great Wars

  • The War of the Shif­ting Sands 
    • C’Thuna qira­ji se pro­bu­dí a zaú­to­čí na Kalim­dor. Fan­dral Staghelm vede noč­ní elfy a dra­ky pro­ti qira­ji a zatla­čí je zpět do pouš­tě Sili­thus. Poda­ří se jim je uzavřít v Ahn’Qiraj, ale Fan­dra­lův syn Val­stann je v bitvě zabit.

823 let před Great Wars

  • Začí­ná Cycle of Hatred
  • Aegwynn a hon na draka (Aegwynn and the Dra­gon Hunt) 
    • Aegwynn, stráž­ky­ně Tiris­fa­lu, boju­je a porá­ží ava­ta­ra Sar­ge­ra­se v Ostat­ky ava­ta­ra pohřbí v Tomb of Sar­ge­ras v poto­pe­ných rui­nách Sura­ma­ru. Sar­ge­ra­sův duch se však ukry­je v Aegwynn.

800 let před Great Wars

  • Liu Lang se vze­pře pře­svěd­če­ní Pan­da­rie, že zby­tek svě­ta byl zni­čen při Sun­de­rin­gu, a ces­tu­je mlha­mi na žel­vě Shen-Zin Su. Kaž­dých pět let se vra­cí, aby sse­bou vzal dal­ší lidi. Shen-zin Su se roz­ros­te nato­lik, že se z něj sta­ne Wan­de­ring Isle a pan­da­re­ni na jeho hřbe­tě vytvo­ří stá­lé osady.
  • Vpod­zem­ní jes­ky­ni Gor­gron­du se vyno­řu­jí orko­vé, kte­ří se začí­na­jí roz­ši­řo­vat po Dra­e­no­ru a zaklá­da­jí růz­né klany. 
    • Orko­vé zeSha­dow­mo­on kla­nu se učí šama­nis­mu a sta­ví chrám, kte­rý pojme­nu­jí Thro­ne of the Ele­ments. Vzni­ká fes­ti­val Kosh’harg, kte­rý se koná jed­nou za dva roky.

700 let před Great Wars

  • Brá­na mezi Sho­la­zar Basin a Un’Goro Cra­ter je akti­vo­vá­na napo­sle­dy do vál­ky pro Lich Kingovi.

600 let před Great Wars

  • Aegwynn se roz­hod­ne zůstat Stráž­ky­ní Tiris­fa­lu na neu­r­či­to, čás­teč­ně kvů­li svým oba­vám z toho, že se Coun­cil of Tiris­fal vmě­šu­je do poli­ty růz­ných náro­dů, a čás­teč­ně kvů­li Sar­ge­ra­so­vu vli­vu. Jako své taj­né síd­lo si vybu­du­je Kara­zhan, ale poté, co ji Tiris­gar­de najde, se pře­stě­hu­je do Guar­di­an Sanctum v poto­pe­ném Suramaru.
  • Pri­de­lord Kara­sh zBlo­od­ma­ne sabe­ron vyhlá­sí vál­ku arok­koa, ale je pora­žen krá­lem Talo­nů Terok­kem. Terokk zalo­ží měs­to Sky­re­ach, ale poz­dě­ji je zra­zen anha­rij­ským kně­zem, kte­rý si chce udr­žet výhrad­ní kon­t­ro­lu nad arak­ko­an­skou spo­leč­nos­tí. Torokk a jeho dce­ra Lithi­ka jsou uvr­že­ni do Sethekk Hollow a sta­nou se z nich Vyvr­žen­ci (Out­cast). Lithic při pádu umí­rá, ale Torrok a jeho násle­dov­ní­ci jsou vede­ni Anzu­em, aby vytvo­ři­li kně­ze talo­nů a zalo­ži­li měs­to Sket­tis. Terokk se nako­nec zbláz­ní a jeho násle­dov­ní­ci ho uvěz­ní v realm of shadow.

500 let před Great Wars

  • Ofi­ci­ál­ně se for­mu­jí elfo­vé Farstriders.
  • Krá­lov­na Azsha­ra uvěz­ní kra­ke­na Levi­ro­tha ve vodách Ripla­sh Ruins a požeh­ná troj­zu­bec Ripla­shské­ho císa­ře Raje Naz’jana, aby mohl netvo­ra zabít, pokud někdy unikne.

403 let před Great Wars

  • Impe­rá­tor Molok z Gori­an­ské říše vyšle armá­du ogrů, aby se nási­lím zmoc­ni­la Thro­ne of the Ele­ments a moci živlů. Nesou­lad mezi bez­o­hled­nou tajem­nou magií ogrů a pře­tr­vá­va­jí­cí mocí Gron­do­vých ostat­ků způ­so­bí výbuch, kte­rý orčí chrám roz­me­tá na kusy, zane­chá po sobě jen něko­lik sto­jí­cích kame­nů a uvrh­ne živly do zmat­ku po celém Draenoru.

402 let před Great Wars

  • Na slav­nos­ti Kosh’harg se orkské kla­ny na Nel­gra­mův popud spo­jí kbo­ji pro­ti orgrům.

400 let před Great Wars

  • Orko­vé oblé­ha­jí hlav­ní měs­to ogru Gorii. Molok a jeho čaro­dě­jo­vé vytvo­ří rudé nešto­vi­ce, kte­ré se začnou šířit mezi orky, ale Nel­garm a jeho druh šaman pře­svěd­čí živly, aby Gorii zce­la zničily.
  • Posled­ní král gno­mů, Mecha­gon, vede své stou­pen­ce hle­dat mystic­kou zemi techniky.

300 let před Great Wars

  • Posled­ní zazna­me­na­ný pří­pad naro­ze­ní gene­sau­ra na Dra­e­no­ru před vytvo­ře­ním Blo­o­ming Genesaura.
  • Náčel­ník Sha­dow­mo­on kla­nu zaka­zu­je uctí­vá­ní Prázd­no­ty (Void).

231 let před Great Wars

  • Sku­pi­na tau­re­nů zalo­ží řád Earthen Ring, aby moud­ře vedl svůj lid a udr­žo­val har­mo­nii mezi duchy živlů.

230 let před Great Wars

  • Vál­ka tří kladiv 
    • Po smr­ti vele­krá­le Modi­muse Anvil­ma­ra začí­na­jí Bron­ze­beard, Wild­ha­m­mer a Dark Iron kla­ny vál­ku o vlá­du nad Iron­for­ge. Klan Bron­ze­beard nako­nec zví­tě­zí. Wild­ha­m­mer se pře­su­ne do Grim Bato­lu, zatím­co Dark Iron se sta­nou otro­ky Sag­na­ro­se pod Blac­krock Mountain.

200 let před Great Wars

  • Dra­e­ne­i­o­vé ztros­ko­ta­jí na Dra­e­no­ru vGe­ne­da­ru a vytvo­ří Coun­cil of Exarchs.

195 let před Great Wars

  • Dra­e­ne­i­o­vé zaklá­da­jí měs­to Shat­trath na mís­tě, kde kdy­si stá­va­la Goria.
  • Auchon­doun a Auche­nai jsou zalo­že­ny poté, co se zjis­tí, že pozůstat­ky naa­ru D’ore při­ta­hu­jí duše zemře­lých draeneiů.

180 let před Great Wars

  • Je zalo­žen chrám Kara­bor. Sha­dow­mo­on orko­vé začnou uctí­vat potem­ně­lou naa­ru K’aru jako bož­stvo a nazý­va­jí ji „Tem­nou Hvězdou“, ale po zjiš­tě­ní, že ovlá­dá­ní její moci způ­so­bu­je šílen­ství, tuto prak­ti­ku rych­le zakážou.
  • Naa­ru K’ure začne při­ta­ho­vat duše zemře­lých orků do tro­sek Gene­da­ru. Orkští šama­ni začnou na mís­to konat pou­tě, aby se spo­ji­li se svý­mi před­ky a pojme­nu­jí křiš­ťá­lo­vou horu „Oshu’gun“.
  • Sku­pi­na orkských vyhnan­ců, kte­ří žijí pod Nagran­dem, začne vyu­ží­vat ener­gii Voi­du, kte­rý vyvěrá zK’ure. To jim umož­ňu­je pou­ží­vat tem­nou magii, ale také mění jejich kůži na cho­rob­ně bílou, kvů­li čemuž si vyhnan­ci začnou říkat „the Pale“ (ble­dí).

100 let před Great Wars

  • Kezan­ští gob­li­ni, kte­rým kaja’mitová ruda pro­půj­či­la zvý­še­nou inte­li­gen­ci, se vyma­ní zot­roc­tví pod vlá­dou Zan­da­la­riů a zalo­ží růz­né kartely.
  • Impe­rá­tor Hok’lon vede Gorij­skou říši ve sna­ze zís­kat zpět rui­ny Gorie od dra­e­ne­iů. Útok je dra­e­nei snad­no odra­žen a Hok’lon je zabit. Ogři prcha­jí poté, co se na hradbách Shat­trathu obje­ví Velen zaha­le­ný svět­lem a řek­ne jim, že budou moci ode­jít bez úhony.

99 let před Great Wars

  • Orkské kla­ny dis­ku­tu­jí o tom, jak rea­go­vat na dra­e­ne­ie. Bla­dewind klan začne pře­pa­dá­vat dra­e­ne­i­ov­ské kara­va­ny, ale úto­ky postup­ně usta­nou, když dra­e­ne­i­o­vé vyšlou Vin­di­ká­to­ry, aby kara­va­ny hlídali.

75 let před Great Wars

  • Malá sku­pi­na vyso­kých elfů opouš­tí Quel’Thalas a vydá­vá se do Win­ter­sprin­gu hle­dat tajem­ství Kel’Therilu, ale nako­nec obje­ví úlom­ky roz­tříš­tě­né­ho krys­ta­lu Zin-Malor. Vedou­cí výpra­vy, arci­mág Mae­nius, je úlom­ky zka­žen a při­ve­de elfy kšílenství.
  • Král Barathen Wrynn ze Stor­mwin­du pora­zí Gar­fan­ga a jeho gnollí armá­du ve vál­ce s gnolly.

 

Zkáza Draenoru

45 let před Great Wars

  • Aegwynn a Nie­las Aran počnou Medi­vha. Aegwynn v něm ukrý­vá sílu Stráž­ce Tiris­fa­lu, kte­rá se akti­vu­je, až dosáh­ne dospě­los­ti. Sar­ge­ra­sův duch, kte­rý se skrý­val v Aegwynn, dítě posedne.
  • Kil’jaeden a Pakt stínů.
  • Vze­stup Hor­dy začal.
  • Naro­dil se Medivh.

31 let před Great Wars

  • V před­ve­čer čtr­náctých naro­ze­nin se Medi­vho­va spí­cí síla pro­bu­dí a zabi­je jeho otce Nie­la­se. Medi­vh leží mno­ho let v bez­vě­do­mí a sta­ra­jí se o něj kle­ri­ci z Northshire Abbey.

26 let před Great Wars

  • Naro­dil se Gro­m­ma­sh Hellscream.

21 let před Great Wars

  • Medi­vh se pro­bou­zí z kóma­tu. Guru­ba­šští trollo­vé začí­na­jí pod­ni­kat nájezdy na lid­ská síd­la jako odve­tu za neu­stá­le utla­čo­vá­ní Guru­ba­šů. Král Barathen vyšle vojá­ky, aby nájezd­ní­ky zasta­vi­li, ale zaká­že jim vpad­nout na úze­mí Gurubašů.

19 let před Great Wars

  • Po straš­li­vém úto­ku Guru­ba­šů na tři měs­ta ve West­fallu se Medi­vh a jeho dva přá­te­lé Anduin Lothar a princ Lla­ne Wrynn vplí­ží do Stran­gle­thor­nu, aby zavraž­di­li vůd­ce Guru­ba­šů Jok’nona. Poda­ří se jim to, ale až poté, co Medi­vh napl­no vyu­ži­je svou sílu Strážce.

18 let před Great Wars

  • Vál­ka v Gurubaši 
    • Guru­ba­ši se shro­máž­dí pod vede­ním Jok’nonova syna Zan’nona a vyra­zí do vál­ky pro­ti Stor­mwin­du, při­čemž zaú­to­čí na samot­né měs­to Stor­mwind. Barathen během bitvy umí­rá a Lla­ne je nucen pře­svěd­čit Medi­vha, aby k odra­že­ní úko­lu uvol­nil všech­ny své stráž­cov­ské síly. Lla­ne, Medi­vh a Anduin jsou krá­lov­stvím osla­vo­vá­ni jako hrdinové.
  • Medi­vh je v Kara­zha­nu kon­fron­to­ván svou mat­kou Aegwynn. Nabá­dá ho, aby se izo­lo­val od svě­ta, a zane­chá ho u sprá­ce Moro­ese. Coun­cil of Tiris­fal Medi­vha obje­ví a začne k němu posí­lat učně, aby se u něj uči­li. Žád­ný ovšem nevy­dr­ží díle než jeden den. Moro­es si všim­ne Medi­vho­vy stá­le pochmur­něj­ší nála­dy a pře­svěd­čí ho, aby začal pořá­dat hos­ti­ny, kte­ré mu mají zved­nout náladu.

13 let před Great Wars

  • Dva mla­dí orko­vé, Orgrim Doo­mha­m­mer a Duro­tan, jsou zachrá­ně­ni před ogrem sku­pi­nou dra­e­ne­iů. Dra­e­nei je pozvou do neda­le­ká osa­dy Tel­mo­re, kde si Velen vyžá­dá audi­en­ci, než oba orky dopro­vo­dí zpět na hra­ni­ce Gordrondu.

12 let před Great Wars

  • Tal­gath obje­ví na Dra­e­no­ru civi­li­za­ci dra­e­ne­iů. Kil’jaeden mu při­ká­že, aby pro­za­tím oby­va­te­le toho­to svě­ta pozoroval.

11 let před Great Wars

  • Tal­gath pozo­ru­je zvy­ky růz­ných hlav­ních orkských klanů.

10 let před Great Wars

  • Ork Gul’dan je vyhnán ze své­ho kla­nu a hle­dá Thro­ne of the Ele­ments, kde ho však živly odmít­nou. Kil’jaeden se k němu dosta­ne a udě­lí mi moc fel magie výmě­nou za sou­hlas s tím, že pomů­že Pla­men­né legii zma­ni­pu­lo­vat orky pro­ti dra­e­nei. Gul’dan nabíd­ku při­jí­má a stá­vá se prv­ním orkským čarodějem.
  • Gul’dan zapla­ví Thro­ne of the Ele­ments magií fel, čímž uve­de živly do zmat­ku po celém svě­tě a také pomo­cí své magie vyvo­lá nej­hor­ší epi­de­mii rudých nešto­vic v orkské his­to­rii. Na slav­nos­ti Kosh’harg se nešto­vi­ce­mi naka­zí mno­ho orků. Pod vede­ním náčel­ní­ka Frostwolf Gara­da zalo­ží naka­že­ní ves­ni­ci v Nagran­du, do kte­ré jsou umís­tě­ni naka­že­ní do karan­té­ny. Ves­ni­ce je pojme­no­vá­na Gara­dar na Gara­do­vu počet poté, co nešto­vi­cím podlehne.
  • Medi­vh pokra­ču­je ve stu­diu démo­nic­kých pověs­tí a aze­ro­thské his­to­rie a nabý­vá pře­svěd­če­ní, že svět je ze své pod­sta­ty vad­ný, pří­liš roz­dě­le­ný mali­cher­ným sou­pe­ře­ním, než aby se v pří­pa­dě démo­nic­ké inva­ze někdy sjed­no­til v jedi­nou sílu. Dojde k závě­ru, že potře­bu­je armá­du, aby věci změ­nil, a začne se vydá­vat do vesmí­ru, kde nako­nec obje­ví Dra­e­nor a orky.

8 let před Great Wars

  • Gul’­dan se vra­cí do své rod­né ves­ni­ce a spá­lí ji i všech­ny v ní na popel, aby se nikdo nedo­zvě­děl o jeho minu­los­ti. Poté se vydá ke kla­nu Sha­dow­mo­on a pře­svěd­čí je, aby ho necha­li při­po­jit se k nim, a tvr­dí, že jeho rod­nou ves­ni­ci zni­či­li ogři. Gul’dan si zís­ká přá­tel­ství náčel­ní­ka Sha­dow­mo­on, šama­na Ner’zhula, a umož­ní Kil’jaedenovi začít mani­pu­lo­vat Ner’zhulovými myšlenkami.
  • Gul’dan zma­ni­pu­lu­je klan Bla­dewind, aby pod­ni­kal nájezdy na dra­e­ne­i­ov­ské kara­va­ny, zabil a une­sl desít­ky dra­e­ne­iů. Vin­di­ca­tor Marrad a dra­e­ne­i­o­vé se pomstí a vtrh­nou do ves­ni­ce Bla­dewind, ale když Mara­ad spat­ří mrt­vu své sest­ry Leren, začne řádit po celé vesnici.
  • Gul’dan zabi­je něko­lik pře­ži­vších Bla­dewin­dů, kte­ří se pokou­še­jí utéct. Poté se vrá­tí do Sha­dow­mo­on a vyprá­ví, jak dra­e­ne­i­o­vé zahá­ji­li nevy­pro­vo­ko­va­ný masa­kr Bla­dewin­dů. Mezi­tím se Kil’jaeden zje­ví Ner’zhulovi ve snu, pře­vle­če­ný za ducha zesnu­lé druž­ky Rul­kan a řek­ne mu, že dra­e­ne­i­o­vé plá­nu­jí zni­čit orky. Ner’Zhul svo­lá schůzku kla­nů v Oshu’gun, kde se náčel­ní­ci dohod­nou, že se spo­jí, aby dra­e­nei pora­zi­li, což zna­me­na­lo vznik Hordy.

7 let před Great Wars

  • Orko­vé začí­na­jí úto­čit na dra­e­ne­i­ov­ské lovec­ké sku­pi­ny. Dra­e­ne­i­o­vé se domní­va­jí, že orky pou­ze roz­ru­šil živel­ný zma­tek, a začí­na­jí orga­ni­zo­vat a budo­vat novou obranu.
  • Ner’zhulovy oba­vy z vál­ky s dra­e­nei ros­tou. Kil’jaeden se mu zje­ví v podo­bě Rul­kan a poví mu o moc­ných bytos­tech, kte­ré by moh­ly orkům pomo­ci. Noc poté se Kil’jaeden zje­ví zno­vu jako záři­vá ele­men­tár­ní enti­ta a vybíd­ne ho, aby dotla­čil Hor­du k vítěz­ství a vyhla­dil dra­e­nei. Ner’zhul se taj­ně vydá­vá na ces­tu do Oshu’gun, aby vyhle­dal pomoc před­ků, ale Kil’jaeden o jeho plá­nech ví a řek­ne Gul’danovi, aby shro­máž­dil spo­jen­ce, kte­ří by ovlád­li Sha­dow­mo­on, pro­to­že na Ner’zhula se nedá spo­leh­nout. Gul’dan naver­bu­je Teron’gor a něko­lik dal­ších šama­nů a začne je učit fel magii.
  • V Oshu’gun sku­teč­ná Rul­kan a ostat­ní před­ko­vé řek­nou Ner’zhulovi, že s ním Kil’jaeden mani­pu­lo­val, a odsou­dí šama­na za to, že ho pán démo­nů vyu­žil. Ner’zhul pro­pad­ne zou­fal­ství a je zajat Gul’danovými stou­pen­ci, kte­ří s ním zachá­zí jako s otrokem.

6 let před Great Wars

  • Kil’jaeden, nespo­ko­je­ný s rozko­lem a bojem v Hor­dě, při­ká­že Gul’danovi, aby našel jedi­né­ho sku­teč­né­ho vůd­ce orků – náčel­ní­ka. Gul’dan pře­svěd­čí Blac­khan­da, aby se této funk­ce ujal poté, co vycvi­čí něko­lik šama­nů kla­nu Blac­krok, jak ovlá­dat fel magii a nechat magic­ky stár­nout mla­dé orky, včet­ně Blac­khan­do­vých mla­dých synů Dal’ren a Maim.
  • Gul’dan zalo­ží Stí­no­vou radu, kte­rá má dohlí­žet na orky, a zapo­jí do ní Blac­khan­da. Gul’danovi důvě­ry­hod­ní war­locko­vé taj­ně tvo­ří vnitř­ní kruh orga­ni­za­ce. War­locko­vé rekru­tu­jí nové čle­ny rady, včet­ně Cho’galla a Garo­nu a vytvá­ří sku­pi­nu nekrolitů.
  • Zagrel, náčel­ník kla­nu Whi­tec­law, je zavraž­děn Garo­nou jmé­nem Gul’dana za to, že se vyslo­vil pro­ti Hordě.

5 let před Great Wars

  • Na kla­no­vé schůzi v Oshu’gun Gul’dan pře­svěd­čí mno­ha šama­nů, aby se sta­li war­loc­ky a pře­svěd­čí náčel­ní­ky kal­nů, aby jed­no­my­sl­ně zvo­li­li Blac­khan­da za své­ho náčelníka.
  • Blac­khand naří­dí stav­bu Cita­de­ly, poz­dě­ji zná­mé jako Hell­fi­re Cita­del a orga­ni­zje jed­not­li­vé kla­ny do spe­ci­fic­kých rolí v rám­ci Hor­dy. Vytvo­ří také nový klan zná­mý jako Black Too­th Grin a jme­nu­je Eit­ri­g­ga, Orgri­ma Doo­mha­m­me­ra a Varo­ka Saufran­ga svý­mi poru­čí­ky v Blac­krock klanu.
  • Blac­khand vysí­lá war­loc­ky, aby magic­ky zestár­li dospí­va­jí­cí děti ostat­ních klanů.
  • Kůže orků se začne měnit na cho­rob­ně zelenou.
  • Cho’gall naver­bu­je ble­dé (the pale) orky do Hor­dy a vytvo­ří klan Twilight’s Hammer.

4 let před Great Wars

  • Morál­ka dra­e­ne­iů začí­ná kle­sat, když orko­vé zahá­jí koor­di­no­va­né úto­ky na men­ší osa­dy a základ­ny po celém umí­ra­jí­cím svě­tě. Velen a exar­cho­vé, kte­ří vědí, že jejich jedi­nou šan­cí na pře­ži­tí je zadr­žet nápad a dou­fat, že Pla­men­ná legie neza­há­jí inva­zi v plném roz­sa­hu. Naří­dí svým silám stáh­nout se do Shat­trathu a Kara­bo­ru. Ducho­vé živlů spo­jí svou sílu do moc­né­ho Fire­lor­da, Cyrukha, aby zasta­vi­li zne­svě­ce­ní země.
  • Orko­vé se shro­máž­dí k úto­ku na Kara­bor. Cyrukh se obje­ví v neda­le­ké sop­ce, aby se jim posta­vil, ale Gul’dan a jeho war­lo­ci se shro­máž­dí na sva­zích sop­ky, aby roz­bi­li fyzic­kou podo­bu bytos­ti a vli­li její moc do orků, čímž pře­ru­ší posled­ní spo­je­ní mezi orky a živly. Sop­ka se sta­ne zná­mou jako Hand of Gul’dan.
  • Dra­e­ne­i­o­vé na čas zadr­ží útok orků, ale jsou pora­že­ni, když Hor­da pou­ži­je sílu Dark Star k zabi­tí nebo při­ve­de­ní k šílen­ství mno­ha obrán­ců a trva­lé­mu zatem­ně­ní Kara­bo­ru. Kara­bor se stal Black Tem­plem. Vele­no­vi a pře­ži­vším se poda­ří uletět.

3 roky před Great Wars

  • Orko­vé se shro­máž­dí na hoře poblíž Cita­de­ly a na Gul’danův popud pijí Man­no­ro­tho­vu krev. Duro­tan po obdr­že­ní ano­nym­ní zprá­vy od Ner’zhula pití kla­nu Frostwol­ves zaká­že. Orgrim odmít­ne z pode­zře­ní na ros­tou­cí zka­že­nos­ti orků a Dra­e­no­ru. Ti, kdo se pití napi­jí, pro­pad­nou zuři­vé krve­žíz­ni­vos­ti a táh­nou pro­ti Shat­trathu, zatím­co Gul’dan napl­ní rohu ener­gií fel a pro­mě­ní ji v Kil’jaedenův trůn.
  • Obě­ti rudých nešto­vic v karan­té­ně v Gara­da­ru zůstá­va­jí izo­lo­va­ní od felo­vé zka­že­nos­ti, což vede k tomu, že se jim zača­lo říkat Mag’har (nezka­že­ní).
  • Velen odve­de mno­ho civi­lis­tů Shat­trathu do Telre­do­ru. Orko­vé zahá­jí útok na Shat­trath a vypus­tí pro­ti dra­e­ne­iům rudou mlhu. Zane­dlou­ho měs­to pad­ne do rukou Hordy.
  • Mno­ho pře­ži­vších se uchý­lí do Auchin­dou­nu. Teron’gor a dal­ší agen­ti Stí­no­vé rady jsou vyslá­ni do mau­zo­lea, ale když jsou odra­že­ni dra­e­nei a duchy Auchin­dou­nu, poku­sí se vyvo­lat moc­né­ho démo­na. Mís­to toho ovšem při­vo­la­jí Mur­mu­ra, jehož pří­chod roz­me­tá Auchin­doun na kusy a srov­ná se zemí okol­ní lesy. War­locko­vé spou­ta­jí Mur­mu­ra v Auchon­dou­nu, aby mu zabrá­ni­li v pus­to­še­ní Hordy.

2 roky před Great Wars

  • Do Telre­do­ru dora­zí dal­ší pře­ži­vší dra­e­ne­i­o­vé. Ti, kte­ří byli posti­že­ni rudou mlhou, zmu­to­va­li ve Zlo­me­né (Bro­kem) a oby­va­te­lé Telre­do­ru je vyhna­li do divo­či­ny ze stra­ny, že by se jejich náka­za moh­la rych­le roz­ší­řit. Někte­ří Zlo­me­ní pokra­ču­jí v degra­da­ci na Ztra­ce­né (Lost ones).
  • Blac­khand obra­cí svou pozor­nost na ostat­ní oby­va­te­le Dra­e­no­ru. Kilro­gg Dea­deye a klan Ble­e­ding Hollow zahá­jí taže­ní pro­ti Farahlo­nu, zatím­co Gro­m­ma­sh Hell­scre­am a Cho’gall svrh­nout Highmaul. Jin­de jsou kla­ny Frostwolf, Whi­tec­law a Thun­der­lord pově­ře­ny loven na ogry, ogro­ny, gron­ny a mag­na­ro­ny, ačko­li pou­ze Thun­der­lor­di poslechnou.
  • Kar­gath Bla­de­fist vede voj­sko, kte­ré má dobýt hlav­ní měs­to arak­koa, Sky­re­ach. Orko­vé se spo­jí s vyvr­že­ný­mi arak­koa, kte­ří sou­hla­sí s infil­tra­cí Sky­re­a­chu a sabo­tá­ží super­zbra­ně vyso­kých arak­koa. Kar­gath a jeho síly pak vyvraž­dí jak vyso­ké, tak pro­kle­té arak­koa a někte­ré z nich uvrh­nou do Sethekk Hollow. Tito arak­koa se shro­máž­dí pod vede­ním Griz­zi­ka, kte­rý vede svůj lid, aby se uchý­lil do Auchindounu.
  • Kil’jaeden na Sar­ge­ra­sův pří­kaz pře­stá­vá komu­ni­ko­vat s Gul’danem. Orko­vé začí­na­jí na Dra­e­no­ru živo­řit, pro­to­že svět poma­lu umí­rá. Hroz­ba vyhla­do­vě­ní způ­so­bí, že orko­vé začnou lovit mno­ho původ­ních dra­e­nor­ských tvo­rů až do jejich vyhu­be­ní a začnou mezi sebou bojovat.

1 rok před Great Wars

  • Gul’danovi a Sha­dow Coun­til se zje­ví Medi­vh a vyprá­ví jim o Aze­ro­thu, záro­veň Gul’danovi uká­že vizi Sar­ge­ra­so­vy hrob­ky. Začí­ná stav­ba Tem­né­ho por­tá­lu (Dark portal).
  • Vze­stup Hor­dy končí.
Zdroj:

Diskuze

Odebírat diskuzi
Upozornit na
guest
3 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Pezur

Dob­ry člá­nek, jen cel­kem dost překlepů😉

Esab

Napros­tá bom­ba! Koneč­ně solid­ní shr­nu­tí his­to­rie, kte­ré je aktuální. 

Těším se na dal­ší pokra­čo­vá­ní a jed­not­li­vé články!!!

Zvažte podporu webu

Tento web žije pouze díky štědrým přispěvatelům. Pokud se vám mé články líbí, zvažte, prosím, i vy podporu v ceně jedné kávy. Děkuji!

Ceny WoW Tokenů

Retail WoW: 379,209 gold

Classic Cataclysm: 32,006 gold

Mythic+ Affixy

Xal'atath's Bargain: Oblivion
Xal'atath's Bargain: Oblivion
Tyrannical
Tyrannical
Fortified
Fortified
Challenger's Peril
Challenger's Peril
Xal'atath's Guile
Xal'atath's Guile

Reset Raidů

Classic WoW

  • 40-Man Raidy: 5 dnů a 0 hodin
  • 20-Man Raidy: 22 hodin
  • Onyxia’s Lair: 2 dny a 23 hodin

Season of Discovery

  • 40-Man Raidy: 4 dny a 23 hodin
  • Progress raidy: 1 den a 23 hodin

Cataclysm

  • Raidy: 4 dny a 19 hodin

Retail

  • Raidy: 4 dny a 19 hodin

Darkmoon Faire

Další Darkmoon Faire začíná již
4. ledna 2025 (za 15 dní a 14 hodin)

Více o Darkmoon Faire zjistíte zde.