Jak funguje Vengeance v Mists of Pandaria Classic

od | 28. července 2025 | Mists of Pandaria | Žádné komentáře

Sys­tém Ven­ge­an­ce byl v Mists of Pan­da­ria jed­nou z nej­ví­ce ovliv­ňu­jí­cích mecha­nik pro tan­ky, ale záro­veň pat­řil k nejmé­ně pocho­pe­ným. Vzhle­dem k nedáv­ným změ­nám ve ver­zi MoP Clas­sic se zno­vu roz­je­la deba­ta o tom, jak vlast­ně Ven­ge­an­ce fun­gu­je. Ten­to člá­nek shr­nu­je pra­vi­dla fun­go­vá­ní, novin­ky v Clas­sic ver­zi i vliv na jed­not­li­vé třídy.

Co je Vengeance?

Ven­ge­an­ce je her­ní mecha­ni­ka, kte­rá zvy­šu­je Attack Power tan­ku­jí­cí posta­vě na zákla­dě utr­že­né­ho poško­ze­ní. Kon­krét­ně se jed­ná o 1.8 % z neab­sor­bo­va­né­ho poško­ze­ní (tzv. unmi­ti­ga­ted damage), kte­ré se pře­po­čí­tá­vá po dobu 20 sekund od jeho při­je­tí. Ten­to bonus je ome­zen maxi­mál­ní hod­no­tou zdra­ví posta­vy, což zna­me­ná, že s ros­tou­cím HP ros­te i poten­ci­ál­ní hod­no­ta Vengeance.

Zása­hy, na kte­ré zís­kal tank dod­ge, par­ry nebo miss, se také počí­ta­jí do Ven­ge­an­ce, jako by zasáh­ly, což moti­vu­je ke zva­žo­vá­ní sta­tů jako Dod­ge a Par­ry. Nao­pak kri­tic­ké zása­hy sní­ží zisk Ven­ge­an­ce z dané­ho úto­ku o polo­vi­nu. Pokud tank taunt­ne cíl, kte­rý prá­vě úto­čí na jiné­ho tan­ka, zís­ká oka­mži­tě polo­vi­nu jeho aktu­ál­ní hod­no­ty Ven­ge­an­ce. Stá­ní v poško­ze­ní typu “fire on the ground” ale Ven­ge­an­ce neposkytuje.

Důležité poznámky

Vět­ši­na tan­ků se obá­vá, že pou­ži­tí defen­ziv­ních schop­nos­tí sni­žu­je zisk Ven­ge­an­ce, ale opak je prav­dou. Vzhle­dem k tomu, že se počí­tá pod­le neab­sor­bo­va­né­ho poško­ze­ní, ochran­né cool­dow­ny nema­jí nega­tiv­ní dopad.

Zají­ma­vým tak­tic­kým prv­kem je fakt, že Ven­ge­an­ce může být drže­na i mimo aktiv­ní tan­ko­vá­ní, pokud posta­va obdr­ží dal­ší poško­ze­ní, kte­ré ho obno­ví. To vytvá­ří mož­nost tak­tic­ky swa­po­vat tan­ky kaž­dých 20 sekund pro udr­že­ní vyso­ké hod­no­ty Ven­ge­an­ce u obou, ale pou­ze v bojích bez vel­ké­ho AOE poško­ze­ní. V pří­pa­dě bojů s čas­tým AOE (např. na Hero­ic Grand Empress Shek’­zeer) ten­to prin­cip pře­stá­vá fungovat.

Z pohle­du sca­lin­gu je mož­né při dosta­teč­ně vyso­kém damage dosáh­nout capu na Ven­ge­an­ce, kte­rý je defi­no­ván aktu­ál­ním maxi­mem HP posta­vy. V tako­vých situ­a­cích se Sta­mi­na stá­vá klí­čo­vým atri­bu­tem nejen pro pře­ži­tí, ale i pro maxi­ma­li­za­ci damage.

Novinky v MoP Classic

V kla­sic­ké ver­zi MoP se Ven­ge­an­ce dočka­la něko­li­ka změn. Nej­vý­znam­něj­ší z nich je, že nyní i Miss udě­le­ný bos­sem posky­tu­je Ven­ge­an­ce, což před­sta­vu­je cca 3% nárůst zis­ku Attack Power.

Při pou­ži­tí taun­tu na bos­se úto­ku­jí­cí­ho jiné­ho tan­ka dojde k pře­vo­du 50 % jeho aktu­ál­ní Ven­ge­an­ce. Pokud má hráč už vlast­ní hod­no­tu (např. 30 000) a dru­hý tank má 100 000, dojde k pří­růst­ku pou­ze do 50 000, tedy o 20 000. Pokud by měl taun­ter více než 50 %, nezís­ká nic.

Co Vengeance není

Na roz­díl od rané ver­ze MoP už dnes nepla­tí, že kri­tic­ké zása­hy nebo stá­ní v poško­ze­ní typu “oheň na zemi” dáva­jí extra Ven­ge­an­ce. Kri­tic­ké zása­hy redu­ku­jí zisk na polo­vi­nu a efek­ty na zemi nejsou zohled­ně­ny. Co AOE zásah dá a co ne, se musí otes­to­vat pří­mo v souboji.

Dopad na jednotlivé třídy

Kaž­dá tan­ko­va­cí spe­ci­a­li­za­ce rea­gu­je na Ven­ge­an­ce jinak. U něko­ho má vět­ší vliv defen­ziv­ně, u jiných ofen­ziv­ně. Násled­ný výpis shr­nu­je vliv změn na jed­not­li­vé třídy.

  • Pro­tecti­on Warri­or zís­kal nej­ví­ce, zejmé­na díky masiv­ní­mu sca­lin­gu s Shield Barrier, kte­rý nyní dosa­hu­je až 1.6M absorb v add fázi Grand Empress Shek’­zeer. Díky Execu­te má sil­ný ofen­ziv­ní poten­ci­ál pod 20 % HP cíle.
  • Blo­od Death Kni­ght nao­pak tro­chu ztra­til na defen­ziv­ní hod­no­tě Ven­ge­an­ce, pro­to­že nemá schop­nos­ti jako ostat­ní tří­dy. Šká­lu­je pou­ze Death Siphon. Na dru­hou stra­nu jejich ofen­ziv­ní schop­nos­ti pro­fi­tu­jí značně.
  • Brew­mas­ter Monk těžil ze změn nej­ví­ce na úroV­ni raid uti­li­ty (např. Guard přes Sum­mon Black Ox Sta­tue) a zlep­še­ném AOE schop­nos­tí jako Rushing Jade Wind.
  • Pro­tecti­on Pala­din posí­lil defen­ziv­ně i raid pod­půr­ně. Sacred Shield, Ligh­t’s Ham­merEter­nal Fla­me běž­ně dosa­hu­jí masiv­ní hod­no­ty léče­ní při vyso­kém Vengeance.
  • Guar­di­an Dru­id má ome­ze­né vyu­ži­tí Ven­ge­an­ce, ačko­liv bonu­sy jako Dre­am of Cena­rius, Natu­re’s Vigil nebo Fren­zied Rege­ne­rati­on jsou efek­tiv­ní v urči­tých situ­a­cích. I přes 15% damage buff zaostává.

Shrnutí

Ven­ge­an­ce je v MoP Clas­sic navr­že­no tak, aby pod­po­ři­lo spra­ved­li­vou rov­no­váhu mezi tří­da­mi a sou­čas­ně pone­cha­lo pro­stor pro kre­a­tiv­ní vyu­ži­tí mecha­nik. Přes­to­že tank na čele damage met­rů může půso­bit nezvykle, v sou­čas­né ver­zi to zna­me­ná, že sys­tém fun­gu­je, jak má.

Zdroj: https://www.wowhead.com/

Diskuze

Odebírat diskuzi
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ceny WoW Tokenů

Retail WoW: 412,890 gold

Mists of Pandaria: 16,821 gold

Reset Raidů

Classic WoW

  • 40-Man Raidy: 1 den a 18 hodin
  • 20-Man Raidy: 2 dny a 16 hodin
  • Onyxia’s Lair: 2 dny a 17 hodin

Season of Discovery

  • 40-Man Raidy: 1 den a 17 hodin
  • Progress raidy: 2 dny a 5 hodin

Mists of Pandaria

  • Raidy: 1 den a 13 hodin

The War Within

  • Raidy: 1 den a 13 hodin