Po více než třinácti letech Blizzard ukončuje rozvoj systému pet battles. V expanzi Midnight budou hráči moci mazlíčky stále sbírat, ale už bez možnosti s nimi bojovat. Nový systém chytání zjednodušuje celý proces na jedno kliknutí.
Konec bitevních mazlíčků
Systém pet battles, který se poprvé objevil v Mists of Pandaria v roce 2012, končí. Ve verzi alfy Midnight se sice vyskytují divocí mazlíčci, ale už s nimi nelze bojovat. Při kliknutí na zvířátko hráč okamžitě použije klec a mazlíček se přidá do sbírky. Tito tvorové už nemají úrovně ani schopnosti pro souboje.
Tento krok potvrdil i game director Ion Hazzikostas v rozhovoru, kde vysvětlil, že mazlíčky bude možné dál sbírat, ale bez bojového systému. Podle něj se do bitev zapojovala jen malá část hráčů, a proto se Blizzard rozhodl vývoj této části hry ukončit. V Midnight jsou achievementy označovány jako „wild pets“ místo dřívějších „battle pets“, což odpovídá změně směru.
Co zůstává zachováno
Stávající systém pet battles ze starších datadisků zůstane v plné podobě. Hráči tak nepřijdou o žádné staré mazlíčky, výzvy ani achievementy. Rozdíl je pouze v tom, že nové expanze už nebudou přidávat žádné další bitevní tvory ani soubojový obsah. Nově chytaní mazlíčci nebudou mít statistiky ani schopnosti spojené s bojem.
Reakce komunity
Část komunity doufala, že jde jen o dočasné omezení v alfě, ale potvrzení vývojářů tyto naděje vyvrátilo. Streamer MrGM zveřejnil záběry nového systému chytání, který zachycuje, jak se mazlíčci okamžitě přidají do inventáře. I achievement Midnight Safari odkazuje pouze na „sběr“ mazlíčků, bez zmínky o bitvách.
In Midnight zones, battle pets won’t require battling to capture. Just throw a trap and they’re yours. This only applies to Midnight pets and older zones currently still require battles to capture them.
Big thanks to @Beartrice_WoW for asking about this in our group interview! pic.twitter.com/f4C2nqU0Gy
— MrGM (@MrGMYT) October 3, 2025
V patchi 11.2, odehrávajícím se v zóně K’aresh, už chyběli collectible battle pets i související úspěchy, což naznačovalo směr vývoje. Důvod ukončení systému Blizzard blíže nekomentoval. Spekuluje se, že jde buď o úsporu času při zrychleném vývojovém cyklu, nebo o preventivní krok vůči právním rizikům kvůli podobnosti s Pokémon licencí. Ta totiž chrání nejen vizuální a jmenné prvky značky, ale i samotný herní princip sbírání a trénování tvorů v soubojích. Vzhledem k tomu, že systém pet battles vychází z podobného modelu, mohlo jít o předběžné opatření, které má předejít možným sporům či právní nejistotě do budoucna. Jisté je pouze to, že Midnight uzavírá éru pet battles ve World of Warcraft.
No to snad ne, to mě teda hodně mrzí 🙁