Midnight je druhou kapitolou Worldsoul Sagy. Po sestupu do hlubin Azerothu v The War Within se boj přesouvá na povrch. Void sílí a v sázce je Sunwell i budoucnost Quel’Thalasu. Midnight vědomě staví vedle sebe kontrasty: hrozbu Xal’atath a Voidu proti neústupné vůli Light a zároveň chaos války proti tvořivosti, kterou do hry přináší Housing.
Zóny a kampaň
Quel’Danas a Silvermoon City se vracejí ve zcela přepracované podobě. Silvermoon funguje jako hlavní hub s novými čtvrtěmi, přičemž některé oblasti zůstávají pouze pro Hordu. Eversong Woods působí jako zářivý, melodický les a hráči v něm přímo brání Sunwell před silami Xal’atath. Ghostlands se po letech zacelily a znovu kypí životem. Zul’Aman je živoucí džungle s mechem porostlými ruinami, přerostlá z někdejšího raidu v plnohodnotnou zónu a představí vůdce Zul’jarru a Zul’jana, vnuky Zul’jina. Harandar je bioluminiscenční prales u soutoku kořenů World Trees a domov nové Allied Race Haranir. Voidstorm je vzdálený, chaotický svět s bouřemi, nízkou gravitací a třemi masivními Nexus Points, kde budete spolupracovat s Allerií, Aratorem a Void Elfy. Kampaň má pevný začátek i konec, ale pořadí prostředních kapitol si zvolíte sami a linie se nakonec sejdou ve Voidstormu, nad nímž se tyčí Voidspire.
Dungeony a Delves
Na startu počítejte s osmi dungeonovými instancemi, které rozvíjejí motivy jednotlivých oblastí. Čekají Windrunner Spire, Magister’s Terrace, Murder Row, Den of Nalorakk, Maisara Caverns, Blinding Vale, Voidscar Arena a Nexus‑Point Xenas. Současně dorazí jedenáct Delves s novým společníkem Valeerou Sanguinar. Vydáte se do míst jako The Shadow Enclave, Collegiate Calamity, Parhelion Plaza, The Darkway, Twilight Crypts, Atal’Aman, The Grudge Pit, The Gulf of Memory, Sunkiller Sanctum, Shadowguard Point a Torment’s Rise, který vystupuje jako Nemesis Delve.
Raidy při startu
Launch přinese tři raidy s devíti bossy. The Voidspire je šestibossová pevnost Xal’atath ve Voidstormu a mezi protivníky figurují Dominus‑Lord Averzian a Salhadaar. The Dreamrift představí jednobossovou výpravu, v níž se spojíte se Shul’ka k lovu takzvaného undreamt god. March on Quel’Danas uzavře příběh u Sunwell Plateau se dvěma bossy. Všechny tři raidy startují se Story Mode, aby se do nich mohli podívat i příběhově naladění hráči.
Nový systém: Prey
Prey je volitelný lov v otevřeném světě, který vás pošle po stopě cílů a zároveň dovolí protivníkům vracet úder v podobě přepadů. Má tři obtížnosti od Normal přes Hard po Nightmare a odměňuje kosmetikou, mounty, tituly a položkami pro Housing. Hlavním patronem lovců je Astalor Bloodsworn, kterého najdete na jeho stanovišti v Murder Row v Silvermoonu. Systém je napájen zdrojem zvaným Anguish a postup se tak váže na chytře řízený risk a odměnu.
Allied Race: Haranir
Haranir jsou záhadný lid z Harandaru, jehož kultura vyrůstá z hlubin světa. Jejich architektura a nástroje se pěstují z kořenů, zářících hub a živé kůry. Bioluminiscence prostupuje jejich zbroje, zbraně i kožní vzory. Jako hratelná Allied Race nabídnou třídy Warrior, Hunter, Rogue, Priest, Shaman, Mage, Warlock, Monk a Druid a frakčně zůstávají neutrální.
Nová specializace pro Demon Hunter: Devourer
Devourer je mid‑range DPS využívající Void a Cosmic magii. Stojí na schopnostech Void Metamorphosis s udržitelnou transformací přes sklizeň duší, Collapsing Star jako silovém finišeru, průrazném Void Ray, sečné Reap a párovém řetězci Voidblade s Hungering Slash, který umožňuje krátký ústup. Současně se otevírá kombinace třídy a rasy Demon Hunter a Void Elf.
Housing a čtvrti
Domovy jsou plně přizpůsobitelné. Umístění v 3D funguje volně i mřížkově, nábytek lze přebarvovat pomocí dyes a místnosti poskládat do modulárních půdorysů s vertikálním vrstvením. Stovky dekorací získáte z dungeonů, raidů, questů, craftingu a dalších aktivit. Čtvrti zahrnují veřejné i soukromé zóny pro Guild nebo Charter až pro padesát hráčů. Měsíční Monthly Endeavors přidají postup, tematické dekorace a vývoj NPC. Komunitní mechaniky Community Coupons a Neighborhood Favor odemykají další upgrade sousedství.
Player Experience
Do Story Mode se vrátí vybrané dřívější raidy včetně střetů s Raszageth, Sarkarethem a Fyrakkem. Skyriding se zjednodušuje na šest sdílených nábojů pro Surge Forward a Skyward Ascent bez ukazatele vigor. Návratové hráče provede volitelná tour po Arathi Highlands a pokračuje systém Lorewalkingu vedený Lorewalkerem Cho. Propojení s The War Within zajistí zkrácená, několikahodinová catch‑up linka, která přemostí děj k Midnight.
UI a kvalita života
Transmog 2.0 přináší slot‑based, zlatem nezatížené přepínání outfitů. Situations umožní automatické přepnutí podle kontextu, například doma vs. ve světě. Cooldown Manager získává volitelné sledování aur, stavů debuffů i zvukových upozornění. Combat Assistant dále vylepšuje Assisted Highlights a Single‑Button hraní. Edit Mode se rozšiřuje o nové prvky a přístupnost posouvají nastavitelné velikosti textu, lepší tooltipy a zjednodušené profese.