Mike Ybarra, šéf Blizzardu, se ohlédl za rokem 2022

od | 27. prosince 2022 | Blizzard | Žádné komentáře

Upo­zor­ně­ní: Ten­to člá­nek je sta­rý 23 měsí­ců. Infor­ma­ce v něm uve­de­né mohou být zastaralé.

Mike Ybar­ra, sou­čas­ný šéf Bliz­zar­du krát­ce před Váno­ci vydal roč­ní zprá­vu, ve kte­ré shr­nul všech­ny důle­ži­té mil­ní­ky Bliz­zar­du za rok 2022. Ten­to rok byl pro Bliz­zard oprav­du význam­ný, pro­šel výraz­nou změ­nou vede­ní, čelil nepří­jem­ným žalo­bám a záro­veň se oče­ká­vá, jest­li bude nako­nec pře­su­nut pod Microsoft.

Původ­ně napsal Mike „Qwik“ Ybar­ra (Ori­gi­nál­ní pří­spě­vek)

Ahoj všich­ni! Od mého posled­ní pří­spěv­ku uply­nul téměř rok a s kon­cem roku 2022 jsem cítil, že je vhod­ný čas na aktualizaci.

Rok 2022 byl pro spo­leč­nost Bliz­zard skvě­lý, což bylo mož­né díky tvr­dé prá­ci, kre­a­ti­vi­tě a nad­še­ní všech, kte­ří zde pra­cu­jí, a díky pod­po­ře, zpět­né vaz­bě a potě­še­ní hrá­čů. Kla­de­me na prv­ní mís­to lidi – zaměst­nan­ce a hrá­če – a tak budu­je­me zákla­dy dal­ší éry spo­leč­nos­ti Blizzard.

Mno­ho této prá­ce bylo inter­ní, ale dou­fám, že její výsled­ky vidí­te v našich hrách: potě­še­ní a lás­ka k Aze­ro­thu ve World of War­craft: Dra­gon­fli­ght, barev­nost a roz­sah sezón­ních aktu­a­li­za­cí ve hře Overwatch 2, péči a respekt ve hrách Wrath of the Lich King Clas­sic a Dia­blo II: Resurrec­ted, kre­a­ti­vi­tu a půvab ve hře Hearths­to­ne a hra­tel­nost a boha­tý pří­běh zabu­do­va­ný ve hře Dia­blo Immor­tal. Také jsme se pochlu­bi­li cha­o­tic­kým vese­lím zabu­do­va­ným do hry War­craft Arc­li­ght Rum­ble a nako­nec si tým Dia­blo IV vychut­nal vzru­še­ní z nedáv­no ozná­me­né­ho data vydá­ní 6. červ­na 2023.

V letoš­ním roce bylo ode­hrá­no při­bliž­ně 12 mili­ard hodin her Bliz­zar­du a do komu­ni­ty se zapo­ji­lo až 50 mili­o­nů nových hrá­čů, což by neby­lo mož­né, nebýt nad­še­ní našich zaměst­nan­ců. Sly­ší­me od nich, že dochá­zí k zásad­ní­mu posu­nu, a jsou to prá­vě tisí­ce lidí, kte­ří zde pra­cu­jí, kdo řídí tuto loď smě­rem k něče­mu vět­ší­mu, než jsme kdy byli – a to jsme tepr­ve na začátku.

Abychom si ujas­ni­li, co se letos sta­lo, v led­nu jsem slí­bil, že při­jme­me zaměst­nan­ce na plný úva­zek, abychom pod­po­ři­li pokra­ču­jí­cí prá­ci na zlep­šo­vá­ní kul­tu­ry společnosti.

  • Při­ví­ta­li jsme Jes­sicu Mar­ti­nez na pozi­ci vice­pre­zi­dentn­ky pro kul­tu­ru, což je zce­la nová funkce.
  • Ozná­mi­li jsme, že Makaiya Brown pove­de DE&I oddě­le­ní (oddě­le­ní diver­zi­ty, spra­ve­dl­nos­ti a začlenění).
  • D. Roux se stal novým Chief Peo­ple Officerem.

Kro­mě toho jsme pro­ved­li hne něko­lik důle­ži­tých změn v našich týmech:

  • Spo­luza­kla­da­tel Bliz­zar­du Allen Adham pro­sa­zu­je her­ní design jako dis­ci­plí­nu a pomá­há nám zajiš­ťo­vat, aby hra­tel­nost her zůsta­la v popře­dí zájmu hráčů.
  • Holly Lon­g­da­le, výkon­ná pro­du­cent­ka WoW nyní dohlí­ží na celý World of War­craft a do popře­dí sta­ví své dlou­ho­le­té zku­še­nos­ti s MMO.
  • Jared neu­ss, výkon­ný pro­du­cent hry Overwatch 2 zaujmul kom­plex­ní pří­stup k budo­vá­ní skvě­lé­ho her­ní­ho zážitku.
  • Peiwen Yao, výkon­ný pro­du­cent Dia­blo Immor­tal vede spo­lu­prá­ci na vývo­ji naše­ho debu­to­vé­ho titu­lu pro mobil­ní zařízení.
  • April McKee, výkon­ná pro­du­cent­ka Blizz­Co­nu nám všem navrá­tí Blizz­Con! Již příští rok se dozví­te víc.
  • Mike Elli­ott, tech­no­lo­gic­ký ředi­tel je hlav­ním hla­sem inže­ný­rů a dohlí­ží na tech­nic­ké hod­no­ce­ní, dopo­ru­če­ní a násled­nou realizaci.
  • Dan Hay, gene­rál­ní mana­žer Sur­vi­val hry vede tým, kte­rý do žán­ru vná­ší kouz­lo Bliz­zar­du a záro­veň vytvá­ří naši prv­ní novou IP od dob Overwatche. Jeho tým se letos zdvoj­ná­so­bil a tím zda­le­ka nekončíme.

Obnova základů

Ačko­li se kul­tu­ře věnu­je­me na plný úva­zek, není to dílo jed­né oso­by nebo týmu. Týká se náš všech kaž­dý den a vyža­du­je per­spek­ti­vy a náhle­dy růz­ných zku­še­nos­tí, záze­mí, funk­cí a iden­tit. Za tím­to úče­lem jsme zří­di­li tým pro kul­tu­ru slo­že­ný z širo­ké šká­ly funk­cí napříč celé spo­leč­nos­ti, kte­rý nám pomá­há zlep­šo­vat naši prá­ci, vytvá­řet a udr­žo­vat kul­tu­ru, díky niž jsme všich­ni lepší.

Jeden z dal­ších význam­ných pro­jek­tů letoš­ní­ho roku byl pohled na naše poslá­ní, vizi a hod­no­ty, na nichž byla spo­leč­nost Bliz­zard posta­ve­na. Hovo­ři­li jsme o tom, jak jsou tyto hod­no­ty vyklá­dá­ny a žity, jak by moh­ly být vylep­še­ny nebo moder­ni­zo­vá­ny, a kaž­dý ve spo­leč­nos­ti měl mož­nost se k této zásad­ní věci vyjá­d­řit. Jed­ná se o pro­jekt, jehož výsled­ky naši zaměst­nan­ci a hrá­či uvi­dí v novém roce.

Dosáh­li jsme také význam­né­ho pokro­ku v oblas­ti diver­zi­ty, rov­nos­ti a inklu­ze (DE&I): uspo­řá­da­li jsme úspěš­ný čtvr­tý žen­ský sum­mit, zaved­li jsme ško­le­ní na DE&I pro všech­ny zaměst­nan­ce, roz­ší­ři­li jsme mož­nos­ti sebe­i­den­ti­fi­ka­ce, abychom byli více inklu­ziv­ní a v uply­nu­lém roce jsme zvý­ši­li pro­cen­tu­ál­ní zastou­pe­ní žen a nebi­nár­ních osob ve spo­leč­nos­ti Bliz­zard z 22 % na 25 %. Záro­veň jsme zvý­ši­li pro­cen­to zaměst­nan­ců z nedo­sta­teč­ně zastou­pe­ných etnic­kých sku­pin z 34 % na 36 %. I když se jed­ná o pokrok, našim závaz­kem je, že zamě­ře­ní na kul­tu­ru a inklu­zi bude hlav­ní sou­čás­tí naše­ho kaž­do­den­ní­ho úsi­lí ve fir­mě. Tato prá­ce nikdy neskon­čí. Pro vás – naše hrá­če – dou­fá­me, že to uvi­dí­te v našich hrách, ve způ­so­bu naší komu­ni­ka­ce a dal­ších věcech. Učí­me se na této ces­tě a jste to vy všich­ni, kdo nás drží na správ­né koleji.

V tom­to roce jsme obdr­že­li mno­ho zpět­né vaz­by a naše týmy vám neu­stá­le naslou­cha­jí – jak v těch­to oblas­tech ros­te­me, zaží­vá­me důle­ži­té momen­ty, kte­ré nám pomá­ha­jí učit se a být lep­ší. Naši hrá­či nám rych­le sdě­lí, co si mys­lí a cítí, a za to vám chci podě­ko­vat. Jsem ve spo­leč­nos­ti Bliz­zard tři roky a není to tak dlou­ho, co mám tu čest hrát malou roli ve vede­ní fir­my. Pra­co­vat zde je inspi­ru­jí­cí: kaž­dý den se učím od Bliz­zar­du a učím se od vás. A když uza­ví­rá­me rok 2022, nemo­hu být vděčnější.

A nako­nec našim skvě­lým týmům: děku­ji vám. Jsme na spo­leč­né ces­tě za vytvo­ře­ním úžas­né kul­tu­ry, kte­rá pod­po­ru­je a umož­ňu­je tvůr­čí ener­gii a neotře­lé myš­le­ní. Spo­leč­ně při­ve­de­me Bliz­zard zpět a bude lep­ší než kdy předtím.

Dávej­te na sebe v tom­to svá­teč­ním obdo­bí pozor, věnuj­te čas svým blíz­kým, svým oblí­be­ným hrám, fil­mům, kni­hám a udě­lej­te si čas sami na sebe. My bude­me dělat totéž.

Uvi­dí­me se v Aze­ro­thu, Sanctu­a­ry, Taver­ně a v opti­mis­tic­ké vizi budoucnosti!

Mike „Qwik“ Ybarra

Zdroj:

Diskuze

Odebírat diskuzi
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Zvažte podporu webu

Tento web žije pouze díky štědrým přispěvatelům. Pokud se vám mé články líbí, zvažte, prosím, i vy podporu v ceně jedné kávy. Děkuji!

Ceny WoW Tokenů

Retail WoW: 360,233 gold

Classic Cataclysm: 30,131 gold

Mythic+ Affixy

Xal'atath's Bargain: Oblivion
Xal'atath's Bargain: Oblivion
Tyrannical
Tyrannical
Fortified
Fortified
Challenger's Peril
Challenger's Peril
Xal'atath's Guile
Xal'atath's Guile

Reset Raidů

Classic WoW

  • 40-Man Raidy: 4 dny a 18 hodin
  • 20-Man Raidy: 1 den a 16 hodin
  • Onyxia’s Lair: 17 hodin

Season of Discovery

  • 40-Man Raidy: 4 dny a 17 hodin
  • Progress raidy: 1 den a 17 hodin

Cataclysm

  • Raidy: 4 dny a 13 hodin

Retail

  • Raidy: 4 dny a 13 hodin

Darkmoon Faire

Další Darkmoon Faire začíná již
1. prosince 2024 (za 8 dní a 9 hodin)

Více o Darkmoon Faire zjistíte zde.