Mike Ybarra, současný šéf Blizzardu krátce před Vánoci vydal roční zprávu, ve které shrnul všechny důležité milníky Blizzardu za rok 2022. Tento rok byl pro Blizzard opravdu významný, prošel výraznou změnou vedení, čelil nepříjemným žalobám a zároveň se očekává, jestli bude nakonec přesunut pod Microsoft.
Ahoj všichni! Od mého poslední příspěvku uplynul téměř rok a s koncem roku 2022 jsem cítil, že je vhodný čas na aktualizaci.
Rok 2022 byl pro společnost Blizzard skvělý, což bylo možné díky tvrdé práci, kreativitě a nadšení všech, kteří zde pracují, a díky podpoře, zpětné vazbě a potěšení hráčů. Klademe na první místo lidi – zaměstnance a hráče – a tak budujeme základy další éry společnosti Blizzard.
Mnoho této práce bylo interní, ale doufám, že její výsledky vidíte v našich hrách: potěšení a láska k Azerothu ve World of Warcraft: Dragonflight, barevnost a rozsah sezónních aktualizací ve hře Overwatch 2, péči a respekt ve hrách Wrath of the Lich King Classic a Diablo II: Resurrected, kreativitu a půvab ve hře Hearthstone a hratelnost a bohatý příběh zabudovaný ve hře Diablo Immortal. Také jsme se pochlubili chaotickým veselím zabudovaným do hry Warcraft Arclight Rumble a nakonec si tým Diablo IV vychutnal vzrušení z nedávno oznámeného data vydání 6. června 2023.
V letošním roce bylo odehráno přibližně 12 miliard hodin her Blizzardu a do komunity se zapojilo až 50 milionů nových hráčů, což by nebylo možné, nebýt nadšení našich zaměstnanců. Slyšíme od nich, že dochází k zásadnímu posunu, a jsou to právě tisíce lidí, kteří zde pracují, kdo řídí tuto loď směrem k něčemu většímu, než jsme kdy byli – a to jsme teprve na začátku.
Abychom si ujasnili, co se letos stalo, v lednu jsem slíbil, že přijmeme zaměstnance na plný úvazek, abychom podpořili pokračující práci na zlepšování kultury společnosti.
- Přivítali jsme Jessicu Martinez na pozici viceprezidentnky pro kulturu, což je zcela nová funkce.
- Oznámili jsme, že Makaiya Brown povede DE&I oddělení (oddělení diverzity, spravedlnosti a začlenění).
- D. Roux se stal novým Chief People Officerem.
Kromě toho jsme provedli hne několik důležitých změn v našich týmech:
- Spoluzakladatel Blizzardu Allen Adham prosazuje herní design jako disciplínu a pomáhá nám zajišťovat, aby hratelnost her zůstala v popředí zájmu hráčů.
- Holly Longdale, výkonná producentka WoW nyní dohlíží na celý World of Warcraft a do popředí staví své dlouholeté zkušenosti s MMO.
- Jared neuss, výkonný producent hry Overwatch 2 zaujmul komplexní přístup k budování skvělého herního zážitku.
- Peiwen Yao, výkonný producent Diablo Immortal vede spolupráci na vývoji našeho debutového titulu pro mobilní zařízení.
- April McKee, výkonná producentka BlizzConu nám všem navrátí BlizzCon! Již příští rok se dozvíte víc.
- Mike Elliott, technologický ředitel je hlavním hlasem inženýrů a dohlíží na technické hodnocení, doporučení a následnou realizaci.
- Dan Hay, generální manažer Survival hry vede tým, který do žánru vnáší kouzlo Blizzardu a zároveň vytváří naši první novou IP od dob Overwatche. Jeho tým se letos zdvojnásobil a tím zdaleka nekončíme.
Obnova základů
Ačkoli se kultuře věnujeme na plný úvazek, není to dílo jedné osoby nebo týmu. Týká se náš všech každý den a vyžaduje perspektivy a náhledy různých zkušeností, zázemí, funkcí a identit. Za tímto účelem jsme zřídili tým pro kulturu složený z široké škály funkcí napříč celé společnosti, který nám pomáhá zlepšovat naši práci, vytvářet a udržovat kulturu, díky niž jsme všichni lepší.
Jeden z dalších významných projektů letošního roku byl pohled na naše poslání, vizi a hodnoty, na nichž byla společnost Blizzard postavena. Hovořili jsme o tom, jak jsou tyto hodnoty vykládány a žity, jak by mohly být vylepšeny nebo modernizovány, a každý ve společnosti měl možnost se k této zásadní věci vyjádřit. Jedná se o projekt, jehož výsledky naši zaměstnanci a hráči uvidí v novém roce.
Dosáhli jsme také významného pokroku v oblasti diverzity, rovnosti a inkluze (DE&I): uspořádali jsme úspěšný čtvrtý ženský summit, zavedli jsme školení na DE&I pro všechny zaměstnance, rozšířili jsme možnosti sebeidentifikace, abychom byli více inkluzivní a v uplynulém roce jsme zvýšili procentuální zastoupení žen a nebinárních osob ve společnosti Blizzard z 22 % na 25 %. Zároveň jsme zvýšili procento zaměstnanců z nedostatečně zastoupených etnických skupin z 34 % na 36 %. I když se jedná o pokrok, našim závazkem je, že zaměření na kulturu a inkluzi bude hlavní součástí našeho každodenního úsilí ve firmě. Tato práce nikdy neskončí. Pro vás – naše hráče – doufáme, že to uvidíte v našich hrách, ve způsobu naší komunikace a dalších věcech. Učíme se na této cestě a jste to vy všichni, kdo nás drží na správné koleji.
V tomto roce jsme obdrželi mnoho zpětné vazby a naše týmy vám neustále naslouchají – jak v těchto oblastech rosteme, zažíváme důležité momenty, které nám pomáhají učit se a být lepší. Naši hráči nám rychle sdělí, co si myslí a cítí, a za to vám chci poděkovat. Jsem ve společnosti Blizzard tři roky a není to tak dlouho, co mám tu čest hrát malou roli ve vedení firmy. Pracovat zde je inspirující: každý den se učím od Blizzardu a učím se od vás. A když uzavíráme rok 2022, nemohu být vděčnější.
A nakonec našim skvělým týmům: děkuji vám. Jsme na společné cestě za vytvořením úžasné kultury, která podporuje a umožňuje tvůrčí energii a neotřelé myšlení. Společně přivedeme Blizzard zpět a bude lepší než kdy předtím.
Dávejte na sebe v tomto svátečním období pozor, věnujte čas svým blízkým, svým oblíbeným hrám, filmům, knihám a udělejte si čas sami na sebe. My budeme dělat totéž.
Uvidíme se v Azerothu, Sanctuary, Taverně a v optimistické vizi budoucnosti!
Mike „Qwik“ Ybarra