Tvůrce obsahu Crix vyzpovídal vývojáře Mists of Pandaria Classic, Claytona Stona a Aidena „Zirene“ Moona. Rozhovor se zaměřil na Thunderforging, PvP změny, vývojovou filozofii a zlepšení kvality života pro alty.
Na co se vývojáři nejvíce těší
Aidan říká, že raidy budou velmi zajímavé – obzvlášť Heart of Fear. Clayton se těší na původní obsah, množství vylepšení kvality života a na vyzkoušení Mistweaver Monka.
Filozofie balancování povolání
Tým chce, aby každá specializace měla důvod být součástí raidů a skupinového obsahu. Nejde o perfektní rovnováhu, ale o to, aby každá specka byla hratelná. Nejčastěji posilují slabší specky, ale někdy je třeba i nerfovat přehnaně silné – jinak by se například snížil počet healerů v raidech. Změny během jednotlivých fází chtějí omezit na minimum, aby hráči nemuseli přecházet na jinou třídu. Ale pokud se objeví extrémní případy, zasáhnou.
Legendary questline přátelský k altům
V původním MoP měli hráči pocit, že jakmile začnou pozdě, jsou v legendární linii navždy pozadu. Proto v MoP Classic bude možné získat potřebné dropy i z Celestial Dungeonů poté, co se uvolní další raid tier.
Plán vydání Heart of Fear a Terrace of the Endless Spring
Datum vydání Mogu’shan Vaults už je známé (31. července), ale zbylé dva raidy zatím oznámeny nebyly. Tým se drží původního tempa vydávání obsahu z MoP, ale je otevřený případnému zrychlení, pokud si to komunita bude přát.
Flex raidy
Flex raidy byly předchůdcem moderního systému, ale v MoP fungovaly spíš jako samostatná obtížnost. Proto jejich dřívější přidání do MoP Classic není v plánu. Přijdou až se Siege of Orgrimmar.
Celestial Dungeony
Celestial Dungeony slouží jako způsob, jak hlavní postavy mohou pomoci altům. Díky znalostem hráčů a rychlejšímu vybavování budou alti snadněji připraveni na normální nebo heroické raidy. Až budou všechny raidy v tieru otevřené, bude možné utratit August Stone Fragmenty za výbavu pro alty. Celestial Dungeony jsou obtížnější než běžné heroic dungeony, ale ne tak náročné jako Challenge Mode Dungeony. Nemají týdenní lockout, takže hráči mohou do dungeonů podle libosti.
Thunderforging a Warforging
Tým ví, že náhodnost v těchto systémech není u všech hráčů oblíbená. I když chtějí zachovat ducha MoP, zvažují alternativy, které by byly lépe přijatelné pro dnešní hráče.
Blizzard vs. komunita
Tým pravidelně své postupy konzultuje s původními vývojáři MoP, aby zjistil, zda konkrétní systémy splnily svůj účel. Tato konzultace a zpětná vazba komunity formují rozhodnutí ohledně změn v Classic verzi.
Budoucnost Classicu
Plná pozornost vývojářů je momentálně na MoP Classic. Anniversary realmy budou pokračovat do The Burning Crusade Classic a tým je otevřený případným změnám, pokud si to komunita bude přát – např. u Paladinů v roce 2021 mohli všichni hrát se Seal of Blood bez ohledu na rasu.
Změny v PvP výbavě
Aidan připomíná, že došlo ke změnám mezi Malevolent výbavou a její elitní verzí. Elitní zbraně už nemají vyšší item level a elitní set je čistě kosmetický. Pokud to tak teď není, tým to prověří. Vývojáři chtějí, aby PvP rating odměňoval hlavně kosmetiku, ne sílu – jinak jsou hráči na nižším ratingu demotivováni.