Návrat do minulosti: První World of Warcraft klient (1999/2000)

od | 02. srpna 2023 | Návrat do minulosti | Žádné komentáře

Upo­zor­ně­ní: Ten­to člá­nek je sta­rý 16 měsí­ců. Infor­ma­ce v něm uve­de­né mohou být zastaralé.

Píše se rok 1999, svět bláz­ní z pří­cho­du nové­ho tisí­ci­le­tí a v Bliz­zar­du sedí sku­pi­na něko­li­ka pro­gra­má­to­rů, kte­ří pil­ně pra­cu­jí na War­craft III, kte­rý má pře­vzít úspěch před­cho­zí­ho dílu a něko­li­ka data­dis­ků. Záro­veň ovšem začal i vývoj MMORPG hry ze svě­ta War­craf­tu, kte­rá za něko­lik let nasto­li­la nový stan­dard v MMORPG žán­ru. Prv­ní ver­ze hry neby­ly pou­ži­tel­né, obráz­ků se neu­cho­va­lo mno­ho, avšak tady je ale­spoň krát­ký prů­řez toho, co bylo zjištěno.

Warcraft III

Prv­ní ver­ze World of War­craft běže­la na sys­té­mu, kte­rý vyu­ží­val i War­craft III. V pod­sta­tě šlo o jed­no­du­chou modi­fi­ka­ci původ­ní RTS hry. Bliz­zard ovšem veli­ce rych­le pocho­pil, že v tom­to sys­té­mu není pro chys­ta­né MMORPG budouc­nost a celý engi­ne musel být přepracován.

Z více­ro zdro­jů je více­mé­ně patr­né, že do World of War­craft, kte­ré bylo spuš­tě­no v roce 2004 se docho­va­lo hned něko­lik věcí, kte­ré ve hře jsou od samot­né­ho začát­ku vývo­je. Není jich mno­ho, avšak něco málo se najde.

Pojď­me ale popo­řa­dě… Úpl­ně prv­ní scre­en­shot, kte­rý se kdy z World of War­craft dostal na svět­lo svě­ta je obrá­zek prá­vě z War­craft III engi­ne. Asi není pře­kva­pe­ním, že se ten­to styl a kon­cept moc neu­chy­til. Bliz­zard si od World of War­craf­tu sli­bo­val mno­hem víc a vývo­já­ři chtě­li mno­hem více detai­lů a rea­lis­tič­nos­ti. Prá­vě pro­to teh­dy zasá­hl nově stvo­ře­ný tým a zača­lo se pra­co­vat na novém systému.

Docho­va­ný scre­en­shot prv­ní ver­ze World of Warcraft

Nový engine

Nový sys­tém na pře­lo­mu roku 1999/2000 vypa­dal úpl­ně jinak. Z kla­sic­ké­ho RTS zob­ra­ze­ní hry se dostá­vá­me do kla­sic­ké­ho pohle­du, kte­rý zná­me dodnes – posta­va je na stře­du obra­zov­ky, posta­vě vidí­me záda, je pro­pra­co­va­něj­ší chůze atd. Mezi prv­ní scre­en­sho­ty ze hry zařa­dil Bliz­zard měs­to Val­gu­ard. Měs­to ve hře nee­xis­tu­je a z tex­tur či mode­lů, kte­ré na scre­en­sho­tech jsou vidět, se ve hře nedo­cho­va­lo vlast­ně vůbec nic.

V roce 2000 se před­sta­vi­ly ve hře nové rasy. Do hry se kro­mě lidí dosta­li orko­vé, noč­ní elfo­vé, trpas­lí­ci a nemrt­ví.  Urči­tá část tex­tur, napří­klad u trpas­lí­ků a orků, byla vyu­ži­ta i v dal­ších ver­zích hry a napří­klad trpas­lík byl téměř nero­ze­zna­tel­ný od toho, kte­ré­ho zná­me z Vanil­la WoW. Zají­ma­vos­tí je, že na scre­en­sho­tu nových ras je také cedu­le, kte­rá upo­zor­ňu­je na pří­tom­nost hos­po­dy (kouk­ně­te nad hla­vu orka), se dosta­la i do Vanil­la WoW. Stej­ná cedu­le visí napří­klad v Boo­ty Bay.

Ze stej­né­ho roku jsou k dis­po­zi­ci také dal­ší obráz­ky, kte­ré uka­zu­jí mož­nost loo­to­vá­ní a okno s úko­ly. Scre­en­sho­ty jsou poří­ze­ny ve West­fallu, kte­rý se v prů­bě­hu vývo­je až tak moc nemě­nil a vel­ká část zůsta­la napros­to totož­ná. Prá­vě ve West­fallu jde najít mno­ho mode­lů kra­ji­ny, kte­ré byly vyu­ží­vá­ny i poté ve Vanil­la WoW.

Roz­bor mode­lů od Řezníka

Tes­to­vá­ní User Inter­fa­ce, tedy uži­va­tel­ské­ho roz­hra­ní bylo sou­čás­tí vývo­je již v roce 2000. Vel­ká část uži­va­tel­ské­ho roz­hra­ní byla tes­to­vá­na ješ­tě na War­craft III sys­té­mu, avšak násled­ně byla pře­ve­de­na i do nové­ho World of War­craft engine.

Další várka modelů

Reznik na své Wiki doká­zal dát dohro­ma­dy hned něko­lik mode­lů, kte­ré se ucho­va­ly ve hře. Jed­ná se o malič­kos­ti v podo­bě stro­mů, někte­rých cedu­lí, kame­nů, ale také vět­ších věcí jako jsou věže, mos­ty nebo celé budovy.

Zdroj: https://reznik.fandom.com/

Diskuze

Odebírat diskuzi
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Zvažte podporu webu

Tento web žije pouze díky štědrým přispěvatelům. Pokud se vám mé články líbí, zvažte, prosím, i vy podporu v ceně jedné kávy. Děkuji!

Ceny WoW Tokenů

Retail WoW: 362,868 gold

Classic Cataclysm: 30,271 gold

Mythic+ Affixy

Xal'atath's Bargain: Devour
Xal'atath's Bargain: Devour
Tyrannical
Tyrannical
Fortified
Fortified
Challenger's Peril
Challenger's Peril
Xal'atath's Guile
Xal'atath's Guile

Reset Raidů

Classic WoW

  • 40-Man Raidy: 4 dny a 23 hodin
  • 20-Man Raidy: 2 dny a 21 hodin
  • Onyxia’s Lair: 1 den a 22 hodin

Season of Discovery

  • 40-Man Raidy: 4 dny a 22 hodin
  • Progress raidy: 1 den a 22 hodin

Cataclysm

  • Raidy: 4 dny a 18 hodin

Retail

  • Raidy: 4 dny a 18 hodin

Darkmoon Faire právě probíhá!

Od 1. prosince 2024 do 7. prosince 2024.

Více o Darkmoon Faire: Přečtěte si náš článek.