Návrh soubojů a systém Prey v Midnight – rozhovor s vývojáři

od | 06. října 2025 | Midnight | Žádné komentáře

Encoun­ter desig­nér Dylan Bar­ker a game desig­nér Noah Smi­th popsa­li v roz­ho­vo­ru pří­stup Bliz­zar­du k tvor­bě rai­dů, dun­ge­o­nů a sys­té­mu Prey v expan­zi Mid­ni­ght. Hovo­ři­li o tom, jak odstra­ně­ní addo­nů ovliv­ní návrh sou­bo­jů a jak se mění filo­zo­fie desig­nu smě­rem k lep­ší čitel­nos­ti a týmo­vé komunikaci.

Raid design

Vývo­já­ři potvr­di­li, že Bliz­zard nechce navr­ho­vat rai­dy vyža­du­jí­cí kon­krét­ní slo­že­ní sku­pi­ny. Někte­ré bossy ale při­ro­ze­ně zvý­hod­ní urči­té povo­lá­ní. Cílem je, aby si kaž­dá role našla v rai­du svůj pro­stor. Po skon­če­ní závo­dů o World First býva­jí sou­bo­je čas­to mír­ně upra­ve­ny, aby odpo­ví­da­ly běž­ným guildám.

Odstra­ně­ní addo­nů, včet­ně WeakAu­ras, při­nes­lo návr­há­řům vět­ší svo­bo­du. Bos­so­vé už nemu­sí být vyva­žo­vá­ni pro­ti auto­ma­tic­kým řeši­čům mecha­nik a mohou zno­vu obsa­ho­vat hádan­ko­vé prv­ky, kte­ré sto­jí na vní­má­ní a spo­lu­prá­ci hrá­čů. Bliz­zard tes­tu­je všech­ny encoun­te­ry inter­ně bez addo­nů, aby si ově­řil, že jsou hra­tel­né bez vněj­ší pomoci.

Cílem je odstra­nit nehu­mán­ní přes­nost a zamě­řit se na čitel­nost. Mecha­ni­ky mají být zře­tel­něj­ší díky kon­trast­ním bar­vám, sil­něj­ším zvu­ko­vým sig­ná­lům a výraz­ným vizu­ál­ním efek­tům. Encoun­ter desig­né­ři navr­hu­jí rai­dy tak, aby v nich měli uplat­ně­ní melee, mid-ran­ge i ran­ged hráči.

Dungeony a Mythic+

Tým při­znal, že dří­věj­ší dun­ge­o­ny v sys­té­mu Mythic+ byly pře­tí­že­né – sku­pi­ny nepřá­tel byly pří­liš hus­té, nebez­peč­né a nepře­hled­né. Mid­ni­ght se pro­to zamě­řu­je na vizu­ál­ní sro­zu­mi­tel­nost. Typ nepří­te­le má už z dál­ky napo­vě­dět, jaký útok lze oče­ká­vat. Dun­ge­o­ny by měly ome­zit situ­a­ce, kdy hrá­či musí hádat, co kte­rá schop­nost dělá.

Bliz­zard sle­du­je pro­gre­si klí­čů a zajiš­ťu­je, aby pro kaž­dou úro­veň exis­to­va­lo více funkč­ních stra­te­gií. V niž­ších a střed­ních klí­čích se kla­de důraz na roz­ma­ni­tost, zatím­co ve vyso­kých klí­čích se počí­tá s užší metou. Pokud by byl encoun­ter nehra­tel­ný bez kon­krét­ní­ho povo­lá­ní, šlo by pod­le vývo­já­řů o chy­bu v designu.

Hrá­či mají rádi vidi­tel­ný růst výko­nu, tak­že fáze s damage boos­ty zůsta­nou. Někte­ré sou­bo­je budou sta­vět na burs­tu, jiné na trva­lém poško­ze­ní či kon­t­ro­le pří­dav­ných cílů. Dun­ge­on Eco-Dome ozna­či­li vývo­já­ři za úspěš­ný pří­klad pře­hled­né­ho desig­nu, kte­rý poslou­žil jako vzor pro Mid­ni­ght. Po ome­ze­ní addo­nů má v dun­ge­o­nech vět­ší roli sehrát týmo­vá komunikace.

Systém Prey

Sys­tém Prey má obo­ha­tit ote­vře­ný svět o opa­ko­va­tel­né výzvy. Pře­pa­de­ní pro­bí­ha­jí výhrad­ně během boje, nikdy mimo něj. War Mode není nut­ný, ale jeho akti­va­ce umož­ní plnit dal­ší achievementy.

Prey je voli­tel­ný a neo­me­ze­ně opa­ko­va­tel­ný sys­tém s odmě­na­mi v podo­bě kos­me­ti­ky, vyba­ve­ní a úspě­chů. Fun­gu­je pod­le stej­ných pra­vi­del jako ostat­ní out­do­or obsah, tedy i ve sku­pi­nách do pěti hrá­čů. Vývo­já­ři neplá­nu­jí žád­ná dal­ší ome­ze­ní a chtě­jí, aby hrá­či moh­li výzvy řešit vlast­ním tem­pem. Cílem je zacho­vat dyna­mi­ku svě­ta bez nuce­ní do PvP či spe­ci­fic­kých her­ních stylů.

Zdroj: https://youtu.be/D_nhH0rncUs

Diskuze

Odebírat diskuzi
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ceny WoW Tokenů

Retail WoW: 377,605 gold

Mists of Pandaria: 35,094 gold

Reset Raidů

Classic WoW

  • 40-Man Raidy: 1 den a 21 hodin
  • 20-Man Raidy: 1 den a 19 hodin
  • Onyxia’s Lair: 2 dny a 20 hodin

Season of Discovery

  • 40-Man Raidy: 1 den a 20 hodin
  • Progress raidy: 2 dny a 8 hodin

Mists of Pandaria

  • Raidy: 1 den a 16 hodin

The War Within

  • Raidy: 1 den a 16 hodin