Uvažoval jsem, zda zařadím Gurubashi Catacombs do série nedokončených nápadů nebo do skrytých zón, avšak myslím, že nedokončené nápady budou přesnější. Ve hře totiž nikdy nebyly žádné soubory nebo mapy, které by tento zrušený battleground jakkoli ukazovaly nebo umožňovaly jeho prozkoumání.
První týmová aréna? Nejspíše…
Týmový Deathmatch Battleground pro 10 hráčů (5 vs. 5) byl plánovaný ještě pro Vanilla WoW, avšak Blizzard jeho dokončení odložil a kompletně zavrhl. Dle všeho to bylo způsobeno nedostatečnou zábavností a zbytečnou složitostí terénu. Vývojáři se v battlegroundu museli dlouho hledat a nebyla to vůbec žádná zábava.
Asi není překvapením, že battleground se měl nacházet po Gurubashi Arénou. Battleground měl být okořeněn nejspíše i souboji s nejrůznějšími nepřáteli. Na několika fotkách jde totiž vidět mnoho zamřížovaných dveří, ve kterých se mohla skrývat monstra z celého Azerothu. Dá se také říct, že tato aréna byla také předchůdcem arén, které se do hry dostaly s příchodem The Burning Crusade.
Blizzard se poučil z vlastních chyb
Blizzard na BlizzConu 2005 zveřejnil také informace o tom, že Gurubashi Catacombs plánovali, avšak při vývoji přišli na několik zásadních věcí – WoW není střílečka z prvního pohledu, deathmatch není pro WoW PvP úplně zábavný a například healerům bude podobný styl hry vadit. Ve všech battlegroundech je potřeba mít jasný cíl.
Fanouškovské verze arény
Gurubashi Catacombs by mohl být zajímavý koncept, avšak je víceméně jasné, že v dobách Vanilla WoW nebyly vývojáři ještě natolik zkušení a hra nedovolovala složité herní systémy a není tak překvapením, že byla aréna nakonec přesunuta do nedokončených nápadů. Existuje ovšem několik fanouškovských verzí arény. Fanoušek Dristereau vytvořil 3D model, který vytvořil již v roce 2013. Další model vytvořil český exploiter a moder Řeznik.