Říkáte si někdy, že by to chtělo nějaké oživení do hry a nevíte, co přesně by to mělo být? Blizzard v raném stádiu hry pracoval na mnoha věcech, které se nakonec do hry nedostaly. Buď nebyly dostatečně dobré, nebo nezapadaly do konceptu hry. V několika dalších článcích se společně podíváme na věci, na kterých vývojáři pracovali v průběhu téměř dvaceti let vývoje hry a nikdy se nedostaly do hry v podobě, jak bylo původně zamýšleno.
Plainsrunning – Rychle běžící tauren!
Plainsrunning byla schopnost, která byla dostupná pouze taurenům. V prvotních plánech se rasa taurenů měla obejít naprosto bez mountů. Místo toho si na 40. úrovni mohli pokecat s taurenkou Saern Priderunner v Thunder Bluff a naučit se Plainsrunning.
Schopnost Plainsrunning byla v podstatě aura, která měla podobné limitace jako u klasického využívání mounta. Schopnost byla přidána v patchi 0.8, což byl patch v beta testování a byla odebrána v patchi 1.1.0, kdy auru nahradil klasický mount.
Aura fungovala tak, že si jej hráč zapnul a k dosažení maximální rychlosti (60 % nebo 100 %) musel běžet 10 sekund. Aura byla rozdělená do dvou úrovní – na 40. úrovni pro 60% rychlost a na 60. pro 100% rychlost.
Blizzard ovšem přišel na to, že Plainsrunning má hned několik problémů a tak se jej při vydáním hry rozhodl odstranit a nahradit auru klasickým mountem.
Důvody k odstranění
- Klasický mount měl pouze 3 vteřiny cast time a hráči na mountech zůstavali i v případě, že se někde zastavili.
- Trvalo celých 10 sekund k získání maximální možné rychlosti a to jen za předpokladu, že hráč nedostal žádné poškození.
- Pokud se hráč zastavil, rychlost běhu se postupně snižovala a při rozběhu zase musel hráč 10 sekund běžet k nabrání rychlosti.
- Velkým problémem byly i battlegroundy, kde aura prostě nefungovala a hráči, kteří hráli za taureny, se cítili znevýhodněni oproti ostatním rasám.
- Hráči již od začátku hry chtěli, aby taureni měli za mounta koda. Blizzard ovšem trval na tom, že taureni jsou na mounty moc těžší.
Plainsrunning ve hře vydržel pět měsíců a v patchi 1.1.0, což byl první patch vanilla WoW. Taureni dostali za mounta koda, který se jich drží dodnes.
Hezký článek, takové zajímavosti z raného vývoje wow se moc hezky čtou
Díky! Mám jich ve frontě ještě docela dost. Jen je nechci vydat najednou, ale pěkně postupně. 🙂