Do dalších nedokončených nápadů jsem se rozhodl přidat něco, co diskutují hráči i Blizzard již hrozně dlouho. V určité formě se do hry dostal v datadisku Warlords of Draenor, avšak hráči celý systém spíše kritizovali, než aby jej opěvovali. Řeč není o ničem jiném než o Player, resp. Guild housech.
O možnosti Player Housingu se mluvilo již od začátku vývoje hry. Speciální domy, oblast nebo vymoženosti měli hráčům umožnit vlastnit ve hře nemovitosti a pozemky, do kterých by se mohli dostat pomocí speciálních portálů, hearthstonů či kouzel. Domy a pozemky měly být konfigurovatelné, hráči měli mít možnost si je vyzdobit dle svých představ a v guildovních sídlech měly být ukázány trofeje z bossů či PvP. Housing měl také nabízet další bonusy, jako například generování materiálů, zrychlování vytváření předmětů v profesích anebo například zahradu, ve které měli mít možnost hráči získávat suroviny do alchymie.
Jak šel čas
Už při spuštění hry, tedy v roce 2004 se o hráčských příbytcích čile diskutovalo a komunitní manažerka Caydiem zmiňovala, že jde o něco, co bude Blizzard do hry rozhodně přidat.
O dva roky nato se ozval i Tigole (Jeff Kaplan), který zmínil, že se housing do The Burning Crusade datadisku sice nedostane, ale vývojáři doufají, že jej jednou budou moci představit.
Player and guild housing is something we’ve always been interested in pursuing. While we won’t be including those features in the Burning Crusade, that doesn’t mean we’ve abandoned our hope to include housing in the game sometime in the future.”
Za další dva roky se Tom Chilton na fóru zmínil, že jde o věc, kterou sice diskutují od samotného spuštění hry, avšak vývojáři na housingu nepracují, protože jde o komplexní a velice těžký úkol.
Tom Chilton: “Sure! Right now, for example, we don’t have a housing system. Other MMOs have it and it’s a system that we’ve talked about since before the launch of the original WoW. We’ve talked about housing and how we’d do it and how it might work for at least five years.”
Is it something you’re actively working on?
Tom Chilton: “No, we’re not working on right now, but it’s incredibly complex to do right and we’re not sure yet if it’s going to be the right thing for WoW in the long run. It has major implications for the game itself and again I wouldn’t go out of my way and say never but it’s not on the immediately of things to do.”
Po čtyřech letech, tedy v roce 2012 se k tomu naposledy vyjádřil evropský komunitní manažer Takralus, který zmínil, že vývojáři celý nápad odložili k ledu, protože nechtěli, aby se hráči ve hře cítili osamocení. Dle jeho slov by z měst zmizelo mnoho lidí a mnoha hráčům již tak vadí Looking for Dungeon nebo létající mounti.
Plus there’s also the continuous weighing-up we have to do when it comes to development time. I imagine it would be a huge task, taking the devs away from creating new encounters and other features.”
Rok na to byl na BlizzConu oznámen Warlords of Draenor datadisk a v něm funkce Garrions…
Proč chtěl Blizzard housing přidat?
Nápad to byl vlastně naprosto dokonalý. Hráči by mohli pomocí domů získat mnohem větší skladovací prostor pro předměty, hra by podpořila mnohem více role-playing aspekt a v rámci guild by mohlo jít o místo, ve kterém by se mohli setkávat hráči stejné guildy. Ve hře by se mohlo objevit mnohem více profesí, které by se mohly zaměřovat na vylepšování příbytků a šlo by určitým způsobem i o možnost kontroly počtu goldů ve hře.
Proč to nakonec nevyšlo?
Blizzard si velice rychle uvědomil, že jde o opravdu velký projekt, pro který by potřeboval mnoho lidské síly, kterou chtěl v minulosti soustředit někam jinam. Zároveň se vývojáři chtěli vyhnout zbytečnému zdvojování skladů, bank a dalších možností. Pro tyto věci mohou hráči využívat primárně hlavní města, která by se díky housingu stala mrtvou zónou, ve které by se objevovala jen hrstka hráčů.
Nebo to nakonec vyšlo?
Na BlizzConu 2013 byl oznámen datadisk Warlords of Draenor, ve kterém se konečně objevil housing. Blizzard do hry konečně přidal něco, po čem hráči dlouhou dobu volali. Garrisony byly sice hodně fajn, avšak rozhodně neobsahovaly vše, co si hráči představovali. Blizzardu bylo vyčítáno mnoho – neskutečně repetitivní a nudné ovládání followerů, nemožnost úprav budov, nesmyslné budování nepotřebných budov až po nudné denní úkoly. Není tak asi divu, že po skončení WoD se do Garrisonů dostali hráči spíše jen omylem.
Fakta a zajímavosti
- Housing se objevoval na seznamu každého datadisku, avšak vždy byl odsunut z důvodu obtížnosti a jiných priorit.
- Vývoj zón začal již v roce 2003. První zónu umístili vývojáři daleko za Silithus.
- V první uniklé verzi hry (WoW 0.5.3) se dá do zóny dostat.
- Ve Stormwindu byl do Cataclysmu u vodního kanálu velký zamřížovaný průchod, ve kterém je portál. Jedná se o původní vchod do player/guild housingu.
- Hra obsahovala několik modelů domů, které měly být součástí housingu.
- Do hry bylo přidáno i kouzlo Create House (TEST) pod ID 6757, které mělo sloužit k vytvoření domu. Na Wowheadu ho ovšem již nenaleznete.
- V Mists of Pandaria se objevil první náznak player housingu. Hráči měli k dispozici pole, na kterém mohli pěstovat nejrůznější suroviny.
Galerie