Paul Kubit o raidech, addonech a budoucnosti Midnight

od | 16. října 2025 | Midnight | Žádné komentáře

Asso­ci­a­te Game Direc­tor Paul Kubit v roz­ho­vo­ru s Pre­a­chem při­blí­žil, jak bude vypa­dat prv­ní sezó­na data­dis­ku Mid­ni­ght. Mlu­vil o třech rai­dech s postup­ným ode­my­ká­ním, změ­nách v sys­té­mu addo­nů, filo­zo­fii pří­stup­nos­ti povo­lá­ní a o tom, jak se tým sna­ží při­nést do hry nové typy zážitků.

Addony a uživatelské rozhraní

Tým uži­va­tel­ské­ho roz­hra­ní spo­lu­pra­cu­je s tvůr­ci addo­nů, aby byl pře­chod na nový sys­tém hlad­ký. V Mid­ni­ght už addo­ny nebu­dou mít pří­stup k reál­ným bojo­vým datům, jako jsou aury, poško­ze­ní nebo stav kou­zel, a nebu­dou tak moci pro­vá­dět výpo­čty pro opti­ma­li­za­ci rota­cí nebo řeše­ní mecha­nik. Zůsta­ne však mož­nost vizu­ál­ní úpra­vy roz­hra­ní – vývo­já­ři popi­su­jí sys­tém jako „čer­nou skříň­ku“, do níž addo­ny nevi­dí, ale mohou měnit její vzhled. Cílem je zacho­vat kre­a­tiv­ní svo­bo­du bez zása­hu do hratelnosti.

Přístupnost versus jednoduchost

Pod­le Kubi­ta si Bliz­zard uvě­do­mu­je, že mno­zí hrá­či se chtě­jí jen vydat na výpra­vy a plnit úko­ly bez nut­nos­ti sle­do­vat slo­ži­té rota­ce nebo pou­ží­vat pomoc­né addo­ny. Cílem pře­pra­co­vá­ní povo­lá­ní v Mid­ni­ght pro­to není hru zjed­no­du­šit, ale zpřístup­nit ji. Schop­nos­ti by měly být čitel­né i bez exter­ních pomů­cek. Pří­kla­dem je schop­nost Roll the Bones u Outlaw rogue, jejíž opti­mál­ní vyu­ži­tí dří­ve vyža­do­va­lo slo­ži­té výpo­čty. Hra má zůstat nároč­ná, ale sro­zu­mi­tel­něj­ší, aby i bez addo­nů nabí­ze­la pro­stor pro hráč­skou dovednost.

Nové herní přístupy

Kubit zdů­raz­nil, že Mid­ni­ght není jen „dal­ší expan­ze s nový­mi rai­dy“. Vývo­já­ři chtě­jí nabíd­nout nové typy zážit­ků, kte­ré roz­ši­řu­jí svět mimo kla­sic­ké šab­lo­ny. Pří­běh Ara­to­ra se tak ode­hrá­vá napříč sta­rý­mi loka­ce­mi, jako jsou Strathol­me či Blac­krock Moun­ta­in, a vyu­ží­vá je jako kuli­sy pro nový děj.

Zásad­ní novin­kou je také sys­tém Prey, kte­rý do ote­vře­né­ho svě­ta při­dá­vá prv­ky lovu i pro­ná­sle­do­vá­ní. Hrá­či mohou být neče­ka­ně pře­pa­de­ni moc­ný­mi nepřá­te­li, podob­ně jako Neme­sis bos­so­vé v Del­vech. Cílem je oži­vit svět i mimo instanč­ní obsah. Sys­tém je voli­tel­ný – hrá­či zamě­ře­ní na sběr suro­vin se mu mohou zce­la vyhnout, zatím­co ti, kte­ří hle­da­jí výzvy, si při­jdou na své.

Raidová struktura a obtížnost

Prv­ní sezó­na Mid­ni­ght nabíd­ne devět bos­sů roz­dě­le­ných do tří rai­dů. Hned při spuš­tě­ní budou dostup­né Void Spi­re se šes­ti bossy a Dre­am Rift s jed­ním bos­sem. O něko­lik týd­nů poz­dě­ji se ote­vře March on Quel’Danas se dvě­ma závě­reč­ný­mi sou­bo­ji. Stag­ge­ro­va­ný model pod­le Kubi­ta vychá­zí z pří­bě­hu a má poskyt­nout pro­stor pro vývoj udá­los­tí mezi jed­not­li­vý­mi raidy.

Void Spi­re bude svou obtíž­nos­tí odpo­ví­dat běž­ným osmi­bos­so­vým rai­dům z minu­los­ti. Dre­am Rift před­sta­ví samo­stat­ný střet střed­ní obtíž­nos­ti, zatím­co March on Quel’Danas nabíd­ne nároč­něj­ší zakon­če­ní sezó­ny. Finál­ní boss má být pod­le vývo­já­řů „vykřič­ní­kem za prv­ní sezó­nou Midnight“.

Player Housing a technické limity

Kubit se krát­ce dotkl i Pla­yer Housin­gu. Cílem Bliz­zar­du je neo­me­zo­vat kre­a­ti­vi­tu hrá­čů – deko­ra­ce lze vol­ně otá­čet, vzná­šet či vrst­vit, a mož­nos­ti úprav nebu­dou pří­liš svá­za­né. Ome­ze­ní se budou tes­to­vat v pra­xi, zejmé­na kolik hrá­čů zvlád­ne jeden „nei­ghbor­ho­od“ pojmout, aniž by došlo k tech­nic­kým potížím.

Guil­dov­ní čtvr­ti budou pro­za­tím roz­dě­le­ny pod­le frak­ce (Hor­da a Ali­an­ce oddě­le­ně). Do budouc­na vývo­já­ři zva­žu­jí pod­po­ru roz­sáh­lej­ších komu­nit­ních zón, ale pri­o­ri­tou zůstá­vá sta­bi­li­ta a výkon serverů.

Mid­ni­ght tak kom­bi­nu­je tra­dič­ní rai­do­vý obsah s expe­ri­men­tál­ní­mi sys­témy a sna­hou o vět­ší pří­stup­nost. Pod­le Kubi­ta jde o krok k tomu, aby se svět War­craf­tu stal nejen roz­sáh­lej­ším, ale i živěj­ším a sro­zu­mi­tel­něj­ším pro všech­ny typy hráčů.

 

Zdroj:

Diskuze

Odebírat diskuzi
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ceny WoW Tokenů

Retail WoW: 405,364 gold

Mists of Pandaria: 44,955 gold

Reset Raidů

Classic WoW

  • 40-Man Raidy: 5 dnů a 12 hodin
  • 20-Man Raidy: 10 hodin
  • Onyxia’s Lair: 2 dny a 11 hodin

Season of Discovery

  • 40-Man Raidy: 5 dnů a 11 hodin
  • Progress raidy: 2 dny a 11 hodin

Mists of Pandaria

  • Raidy: 5 dnů a 7 hodin

The War Within

  • Raidy: 5 dnů a 7 hodin