Na Gamescomu poskytli Ion Hazzikostas a Maria Hamilton rozhovor, ve kterém se věnovali příběhu Midnight, návratu známých postav, novému Prey systému, Delvům, Mythic+ i filozofii raidů. Přiblížili také směřování obsahu do budoucna.
Lore Midnightu
Vývojáři potvrdili, že se v Midnight objeví několik významných postav, které nebyly součástí úvodního traileru. Hráči se mohou těšit na návrat Sylvanas, ale i dalších hrdinů, včetně Thralla. Naopak návrat Nag jako rasy v této expanzi není plánován, i když možnost do budoucna není vyloučena.
Prey systém
Prey systém bude volitelnou aktivitou zasahující do všech čtyř hlavních zón Midnight. Hráči přijmou kontrakt v Silvermoonu a poté mohou být cílem přepadení, nebo sami aktivně vyhledat svou kořist. Systém přidává novou vrstvu výzev při questování a aktivitách v otevřeném světě.
Obtížnost bude mít více úrovní, přičemž ta nejvyšší se bude blížit síle Nemesis bossů z Delvů. Jako nový prvek se systém bude postupně vyvíjet podle zpětné vazby hráčů.
Delves a Valeera Sanguinar
Delves zůstávají klíčovou součástí hry i v Midnight. Tentokrát se hráči dočkají nové společníčky – Valeery Sanguinar (pozn. redakce: O Valeery vyjde již brzo příběhový článek.), která nahradí Branna. Její hratelnost bude laděna do rogue stylu a její příběh bude rozvíjen v samostatné questline.
Vývojáři zároveň pracují na lepším ladění obtížnosti Delvů. Nechtějí přidávat nové mechaniky, ale zaměřují se na úpravy rychlosti kouzlení, cooldownů schopností a dalších faktorů, které ovlivní intenzitu boje.
Mythic+ a addony
Blizzard plánuje další vylepšení UI, aby hráči nemuseli tolik spoléhat na addony, například WeakAuras. Nově budou jasněji zvýrazněné nebezpečné schopnosti, zejména přes nameplaty.
O solo queue pro Mythic+ zatím neuvažují. Vývojáři se obávají toxicity z náhodného matchmakingu, raději chtějí zlepšit group finder. Mythic+ se nyní vyvíjí po jednotlivých sezónách, nikoli jen po expanzích.
Raidy
Cílem vývojářů je, aby raidová obtížnost působila plynule a nebyla frustrující. Přiznávají, že se jim to ne vždy podaří hned na začátku. Variabilita mezi hráči je vysoká, proto jsou někdy nutné dodatečné úpravy.
Velkým tématem byla také velikost raidů – 20 hráčů zůstává standardem, menší počty (například 10) by kvůli 40 specializacím nebylo možné dobře vyvážit.
V první sezóně Midnight se otevřou hned tři raidy: Voidspire (6 bossů) a Dreamrift (1 boss) při startu sezóny, následované March on Quel’Danas po několika týdnech. Cílem je přinést větší variabilitu a možnost vyprávět více příběhů napříč zónami.
Rychlé otázky a odpovědi
- War Within Season 4 nebude.
- Vývojáři chtějí pracovat s obsahem z celé dvacetileté historie WoW, ale musí najít vhodnou formu jeho návratu.
- Hero talenty splnily účel – měly přidat další dimenzi třídám bez zbytečné složitosti. Cílem je jednoduché rozhodování, zatímco hra jako celek zůstává komplexní.
Rozhovor tak ukázal, že Midnight přinese návrat ikonických postav, nové systémy i úpravy stávajícího obsahu. Vývojáři chtějí rozšířit možnosti hratelnosti, ale zároveň zachovat přístupnost pro široké spektrum hráčů.