WoW Classic se stal během posledních několika let velice oblíbenou alternativou k modernímu World of Warcraft. Hráči si postupně prošli starý Azeroth, vyčistili Outland od nepřátel a před několika týdny znovu porazili Lich Kinga. U pokračování WoW Classic vlastně asi není překvapením, že se s největší pravděpodobností vydáme vstříc do souboje s Deathwingem, ale co Vanilla WoW? Nedávno spuštěný Hardcore Classic ukázal, že i téměř 20 let stará hra dokáže stále zavařit serverům a v prvních několika týdnech byly večer fronty.
Classic Plus? Dočkáme se alternativního příběhu?
Už při spuštění WoW Classic před čtyřmi lety se začalo spekulovat o tom, že by Blizzard mohl namísto The Burning Crusade vydat takzvaný Classic Plus. Šlo by o alternativní příběhovou linii, která by pokračovala v WoW Classic a vyhnula by se například The Burning Crusade, Wrath of the Lich King, Cataclysm a dalším datadiskům. Podobný postup totiž před lety zvolilo staré MMORPG Runescape, které se doteď díky tomuto kroku těší velké oblibě.
WoW Classic ukázal hráčům to, čeho si na starém World of Warcraft cenili nejvíce – světa. A ve světě Azerothu bylo mnoho nedokončených zón, zákoutí, nepoužitých portálů, které měly být jednou aktivní a mnoho obsahu, který se nakonec nedokončil. Mnoho z těchto míst a možností jsem popisoval v sériích Nedokončené nápady a Skryté zóny.
Hráči si tak od Classic Plus slibují jedinou věc. Nový obsah pro WoW Classic, který respektuje původní mechaniky, styl hry a doplňuje hru o alternativní příběh v nových zónách.
Co víme o pokračování WoW Classic?
Patch 1.15 je ve vývoji přes šest měsíců
20. dubna vydal Blizzard na své vývojářské prostředí ‚wowdev2‘ novou aktualizaci pro WoW Classic. Na vývojářském prostředí je Patch 1.15 více než půl roku a dostává pravidelné aktualizace. V průběhu posledních šesti měsíců byl Patch 1.15 přesunut i na další prostředí, přesněji na WoW Vendor 3 a Vendor 4. Na všech třech prostředích je ovšem hra zakódována a její obsah nelze zobrazit.
V minulosti vydával Blizzard velké aktualizace při výrazných změnách ve hře. WoW Classic byl spuštěn jako Patch 1.13. S příchodem Season of Mastery v roce 2021 byla hra aktualizovaná na 1.14. Dá se tak předpokládat, že Patch 1.15 bude něco signifikantního s velkým dopadem na hru.
Nová sezóna přijde. A nebude to jen Season of Mastery II
V květnu při oznámení Hardcore Classic bylo také zmíněno, že se dočkáme i nové WoW Classic sezóny. Aggrend, vývojář hry, u komunitního streamu také zmínil, že přijde nová sezóna a nebude to jen přepracovaná Season of Mastery, ale měli bychom se dočkat jiných změn a vylepšení. Více informací jsme měli získat v průběhu tohoto roku. Je konec října a žádné zásadní informace se k nám nedostaly. Dá se tak očekávat, že se nová sezóna objeví v rámci oznámení pro WoW Classic na letošním BlizzConu, který se koná již tento víkend.
WoW Classic Hardcore realmy byly oficiálně potvrzeny! Testování začne v létě
Blizzard zkoumá starší události pro budoucí sezóny
V září 2022 se objevilo mnoho chyb a problémů u spuštění WotLK Classic Pre-Patch události. Blizzard v rámci chystání datadisku totiž prodloužil událost před samotným spuštěním WotLK a umožnil hráčům vytvořit si a hrát za death knighta. V průběhu Pre-Patche vydával Blizzard mnoho opravných balíčků, které opravovaly věci, jenž se zdály být v tu chvíli naprosto irelevantní.
Blizzard to ovšem všechno upřesnil v jednom ze svých dlouhých modrých příspěvků. V příspěvku totiž bylo zmíněno hned několik důležitých bodů, na které se nebralo až tak moc zřetel.
Blizzard experimentuje s novými souboji, mechanikami, systémy a předměty
Ti z vás, kteří si nezkusili Season of Mastery, tak je potřeba říct, že v této verzi WoW Classic prošly raidy mnoha změnami. Mnoho soubojů bylo vylepšeno, opraveno nebo změněno. Mezi nejoblíbenější souboje patří rozhodně Chromaggus v BWL, který zavařil opravdu mnoha zkušeným raidovým skupinám.
V Naxxramasu vytvořil Blizzard úplně nový trinket Failsafe Phylactery, který umožnil hráčům obelstít jejich smrt. Trinket vydržel 7 dní a po použití se smazal. V podstatě šlo o to, že pokud jej měl hráč nasazený, dokázal se stát na 3 sekundy naprosto imunní vůči smrti.
V Ahn’Qiraj si vyzkoušel Blizzard i stupňování obtížnosti jednotlivých soubojů. Po poražení Propheta Skerama si mohli hráči ztížit celou obtížnost instance a získat tím i lepší předměty. Stejně tomu to je například na WotLK Classic, ve kterém se objevily Titan Rune dungeony.
Když už jsme u WotLK Classic, tak věděli jste, že se do hry dostalo hned několik nových glyphů? Jde o Trap Launcher: Explosive Trap, Glyph of Omen of Clarity a Glyph of Reckoning. V Ulduaru byl dokonce zvýšen item level u mnoha předmětů a byly upraveny jejich staty, aby byly předměty lákavější.
Blizzard se tak rozhodně nebojí vytváření nebo přetváření obsahu pro WoW Classic. Doby #NoChanges jsou dávno pryč a vývojáři si stojí za tím, že některé změny a úpravy jsou důležité k tomu, aby se hra posouvala správným směrem. Překvapivě se změny ve všech zmíněných případech povedly a je tak otázkou, jak to bude pokračovat.
Co bude nakonec oznámeno?
Osobně jsem skeptický k možnému oznámení Classic Plus. Blizzard má dost práce s tvorbou Cataclysmu pro WoW Classic a s novým datadiskem pro Retail WoW. Je tak dost nepravděpodobné, že by se mohla objevit alternativní časová linie pro WoW Classic, která by rozšiřovala příběh o nové zóny, dungeony, raidy a například rasy.
Spekulace: Co nás čeká v dalším datadisku World of Warcraft?
Blizzard se u WoW Classic bude nejspíše soustředit hlavně na sezónní verze hry. Je dost možné, že se dočkáme podobných sezón jako v Diablu – Blizzard v nich bude upravovat chování některých povolání, bude upravovat předměty a raidy. Pokud přijde na to, že se to hráčům nelíbí, v další sezóně to opět upraví, a tak to půjde pořád dokola. Pokud opravdu do WoW Classic přijdou pravidelné sezóny, bude mě dost zajímat, jak bude vyřešen například problém s levelováním. Ne, že bych neměl expení vWoW Classic rád, ale představa, že si každých šest až devět měsíců musím vyexpit novou postavu, mi docela trhá žíly.
To ovšem neznamená, že bych si nezašel například nový Scarlet Crusader raid, nerozbil hlavu nějakému novému záporákovi, který se zrovna nejmenuje Illidan nebo Arthas. A co vy?
Osobně si nemyslím, že bude v pořadí další alternativní wowko, vždyť už by to nedávalo smysl a hrát classic, retail, HC a k tomu ještě alternative classic, už je trochu přes čáru i pro Blizzard