Společně se špatnými zprávami, které zasáhnout téměř dva tisíce zaměstnanců Microsoft studií je tady další pecka… Microsoft se rozhodl, že po několikaletém vývoji ukončí vývoj chystané survival hry Blizzardu, která měla kódové označení Odyssey.
Vypadá to, že jeden z hlavních důvodů, který vedl ke zrušení hry, byly problémy s enginem, který měl hru pohánět. Původně byla hra vyvíjena v Unreal Engine, avšak před časem přišlo rozhodnutí na přesun Synapse. Synapse je interní herní engine, který Blizzard pro své nové hry využívá. Původně byl engine vytvořen pro mobilní hry, avšak měl být postupně přesouván do stavu, ve kterém by měl zajistit možný vývoj pro všechny hry.
Blizzard narazil se Synapse
No, a právě v Synapse byl dle všeho kámen úrazu. Vývoj herního engine nebyl dostatečně rychlý a nedokázal poskytnout chystané hře vše, co potřebovala. Vývojáři tak často vytvářeli další prototypy v Unreal Engine i když se vědělo, že se do hry nikdy nedostanou.
Akvizice Microsoftem nepomohla
Po akvizici Microsoftem se mnoho vývojářů netajilo tím, že doufali v možný návrat vývoje na Unreal Engine, avšak místo toho přišlo kompletní ukončení vývoje. Ze článku na Bloombergu jde vyčíst, že hru si vyzkoušelo několik lidí a byli z ní nadšení. Blizzard původně plánoval její vydání na rok 2026, to bylo ovšem pro mnohé vývojáře spíše přání než realita.
Mluvčí Blizzardu Andrew Reynolds k tématu řekl, že: „Jakkoli jsou tato rozhodnutí obtížná, experimentování a riskování patří k historii společnosti Blizzard a k jejímu tvůrčímu procesu. Nápady se dostávají do jiných her nebo se v některých případech stávají hrami vlastními. Začít něco úplně nového patří v herní branži k tomu nejtěžšímu a my jsme nesmírně vděční všem talentovaným lidem, kteří projekt podpořili.“.