V nedávném rozhovoru s oblíbeným Classic tvůrcem Ebonhardtem se vývojáři Clayton Stone a Aiden “Zirene” Moon rozpovídali o změnách v Mists of Pandaria Classic, o přechodu z Cataclysmu i o tom, kam může Classic cesta směřovat dál. Rozhovor přinesl mnoho zajímavých detailů – tady je shrnutí toho nejzásadnějšího.
Autenticita, ale ne kopie
Cílem vývojářů bylo přinést autentický zážitek, který bude odpovídat tomu, jak si hráči Pandarii pamatují – ne nutně tomu, jak skutečně vypadala. Hráči jsou dnes zkušení, starší, a mají jiné očekávání než v roce 2012. Vývojáři chtěli zachovat skvělé PvE a PvP balancování, které si z původního MoP mnozí vybavují.
Bude MoP Classic poslední?
Podle vývojářů se o budoucnosti Classicu aktivně debatuje. Původně neměli v plánu jít dál než za Vanilla, ale komunita je postupně vedla dál – přes Wrath až po Cataclysm. O Mists of Pandaria Classic se říká, že zatím vše funguje lépe, než se čekalo. A pokud budou mít hráči zájem, může cesta pokračovat dál.
Co je to vlastně “Classic”?
Pro vývojáře Classic není jen o systému a pravidlech – ale o nostalgii a vzpomínkách. Mists of Pandaria Classic do toho krásně zapadá, i když se už výrazně podobá Retailu.
Přechod z Cataclysmu
Konverze dat z Cataclysmu na modernější platformu byla náročná a trvala měsíce. Ale výhodou je větší flexibilita při úpravách. Vývojáři jsou obzvlášť hrdí na navrácení původního Vale of Eternal Blossoms, který v pozdějších patchech Pandarie prošel zničením.
Proč boost pro hráče Season of Discovery?
Hráči na Anniversary serverech obecně boosty nechtějí. Hráči ze Season of Discovery jsou ale jiný typ publika – a některé mechaniky Sezóny byly inspirovány právě MoP. Proto dostali možnost boostu na 85. úroveň. Možnost boostů pro Anniversary servery se do budoucna nevylučuje.
Season of Discovery neskončila
I když osmá fáze Sezóny působí jako silný závěr, vývojáři neplánují ukončit tyto servery. Ba naopak – mají prý spoustu dalších nápadů a prostor k dalšímu rozvoji.
Jak dlouho bude trvat MoP Classic?
Chtějí zachovat podobné tempo jako původní expanze. Rychlost vydávání obsahu během MoP (5.0 až 5.4) byla podle nich ideální. Rychlejší tempo je možné, ale zatím se drží původního rytmu.
Největší změna? Přístupnost pro alty
MoP Classic má být výrazně přívětivější pro hráče s více postavami. K tomu pomáhají sdílené capy Valor/Conquest Pointů a přenos fragmentů měny mezi postavami. Cílem je minimalizovat frustraci při hraní za více altů.
Co se (těsně) nestihlo
Vývojáři litují, že nemohli v Season of Discovery dotáhnout Dark Apotheosis (tankingová forma warlocka) do plnohodnotné specializace. Aby byla opravdu použitelná, vyžadovala by kompletní systémovou podporu včetně UI, frontování jako tank a další. Možná někdy v budoucnu.
Největší nadšení? Balanc povolání
Jednou z největších předností původního MoP bylo, jak moc se měnila povolání. Vývojáři věnovali obrovské úsilí úpravám a balancování, aby hráči mohli svobodně experimentovat s třídami a necítili se penalizováni za svůj výběr.
Classic+ a budoucnost
Season of Discovery ukázala, že Classic prostor stále žije. Vývojáři sledují trendy, sbírají zpětnou vazbu a zkoumají nové možnosti, jak hráčům Classic zážitek obohatit.