Patch 11.2: Vývojáři o příběhu, dungeonech, povoláních a systému odměn

od | 02. srpna 2025 | Retail WoW | Žádné komentáře

V novém roz­ho­vo­ru pro pod­cast The Bench se vývo­já­ři World of War­craft podě­li­li o záku­lis­ní detai­ly a pohle­dy na vývoj aktu­a­li­za­ce Ghosts of K’aresh (Patch 11.2). Mlu­vi­lo se o pří­bě­hu, roli spo­i­le­rů, změ­nách v pří­stu­pu k tvor­bě svě­ta díky Sky­ri­din­gu, úpra­vách obtíž­nos­ti, balan­cu jed­not­li­vých povo­lá­ní a dal­ších tématech.

Příběh, spoilery a Skyriding

Na roz­díl od ote­vře­né­ho pří­stu­pu před aktu­a­li­za­cí Under­mi­ne byla aktu­a­li­za­ce Ghosts of K’aresh mno­hem tajem­něj­ší. Pod­le vývo­já­řů byly názna­ky pří­tom­ny už od Dra­gon­fli­ght, ale jejich cílem bylo hrá­če spí­še sezná­mit s lore než napří­mo odha­lit dal­ší loka­ci. Ne vždy se plá­nu­je samo­stat­ná pro­lo­go­vá kapi­to­la – vývo­já­ři chtě­jí hrá­čům nabíd­nout růz­no­ro­dé způ­so­by, jak k obsa­hu přistupovat.

Spo­i­le­ry jsou kon­tro­verz­ní téma – Sto­ry Mode vychá­zí až po vyčiš­tě­ní rai­du a zve­řej­ně­ní cine­ma­ti­ců, tak­že hrá­či mimo rai­dy při­chá­ze­jí o při­ro­ze­ný záži­tek. Přes­to vývo­já­ři zatím neplá­nu­jí změ­nu toho­to ryt­mu vydávání.

Děj v dun­ge­o­nu Eco-Dome Al’dani se ode­hrá­vá až po rai­du. Raid a dun­ge­on sice vychá­ze­jí sou­čas­ně, ale někte­rý pří­bě­ho­vý obsah dun­ge­o­nu je pří­stup­ný až po dokon­če­ní rai­du, čímž se pře­de­jde spo­i­le­rům. Vývo­já­ři čeka­jí na zpět­nou vazbu, jak hrá­či tuto novin­ku přijmou.

Sky­ri­ding zásad­ně ovliv­ni­lo tvor­bu svě­ta – vývo­já­ři už se nebo­jí navr­ho­vat roz­sáh­lé loka­ce a ver­ti­kál­ní prv­ky. V K’areshi je tomu při­způ­so­be­no mno­ho čás­tí svě­ta. Napří­klad Taza­ve­sh musel být upra­ven tak, aby měl zakry­té stro­py – v původ­ní ver­zi neby­ly nikdy vidět.

Dungeony, raidy a obtížnost

Roz­ší­ře­né talen­to­vé stro­my a Hero Talen­ty ved­ly k nárůstu defen­ziv­ních schop­nos­tí postav, což vývo­já­ři ozna­ču­jí za záměr­né – chtě­li dát hrá­čům více kon­t­ro­ly. Záro­veň to ale ztí­ži­lo návrh encoun­te­rů a změ­ni­lo záži­tek pro hea­le­ry. Ačko­li nema­jí v plá­nu tyto schop­nos­ti osla­bo­vat ve 3. sezó­ně, při­pouš­tě­jí, že to bude téma do budoucna.

Tan­king a hea­ling zůstá­va­jí stre­su­jí­cí role, a tým hle­dá způ­so­by, jak sní­žit tlak na tyto hrá­če. Pro­bí­ha­jí úpra­vy jako zvý­še­ná tvor­ba agg­ra a sil­něj­ší efek­ty v PvP.

Ačko­liv nebyl kla­den důraz na sni­žo­vá­ní potře­by WeakAur v rai­du Mana­for­ge Ome­ga, jejich pou­ži­tí zůstá­vá v Bliz­zar­du aktiv­ním téma­tem dis­ku­se. Změ­ny v této oblas­ti pro­za­tím nejsou plánované.

Cílem tunin­gu v patchi 11.2 je ply­nu­lej­ší křiv­ka obtíž­nos­ti bez „zdí“ v podo­bě extrém­ně těž­kých bossů.

Mythic+, klíče a hledání skupin

Sys­tém Resi­li­ent keys a hle­dá­ní sku­pin zůstá­vá beze změ­ny, ale vývo­já­ři hle­da­jí způ­so­by, jak efek­tiv­ně­ji pro­po­jit hrá­če s podob­ným sty­lem hra­ní. Vyš­ší úrov­ně Mythic+ budou nároč­né a vyža­du­jí vět­ší koor­di­na­ci, k čemuž má pomo­ci lep­ší matchmaking.

Set bonusy, povolání a buffy

Vývo­já­ři chtě­jí, aby byly poz­děj­ší sezón­ní set bonu­sy výraz­něj­ší, pro­to­že hrá­či už mají pří­stup k mno­ha jiným sys­té­mům. Po kri­ti­ce pasiv­ních bonu­sů v sezó­nách 1 a 2 se ve 3. sezó­ně dočká­me aktiv­něj­ších efek­tů. Mož­nost set bonu­sů, kte­ré při­dá­va­jí nové schop­nos­ti, je na sto­le, ale zatím neby­la využita.

Cílem Bliz­zar­du je širo­ká repre­zen­ta­ce všech spe­ci­a­li­za­cí ve všech typech obsa­hu, a záro­veň zacho­vá­ní uni­kát­ní­ho užit­ku – napří­klad war­locko­vé s heal­ths­to­nem nebo brá­nou. Death Kni­gh­ti by měli mít podob­nou „nevi­di­tel­nou hod­no­tu“, a tak dochá­zí k posí­le­ní Anti-Magic Zone a mož­ná i dal­ších nástro­jů jako Death Grip.

Vývo­já­ři řeší i pou­ži­tí těch­to nástro­jů v dun­ge­o­nech – napří­klad AMZ bude v prů­bě­hu sezó­ny zno­vu vyhod­no­ce­no a pří­pad­ně upraveno.

Gear progression, artefakt a odměny

S nový­mi sety, arte­fak­ty, embel­lishmen­ty a can­tri­py vývo­já­ři neplá­nu­jí zásad­ní změ­nu sys­té­mu odměn. Sna­ží se ale ome­zit kon­flikt­ní slo­ty – napří­klad v sezó­ně 3 nepa­dá žád­ný jiný plášť, pro­to­že ten­to slot zabí­rá arte­fakt Reshii Wraps.

Sys­témy jako Tur­bo BoostPuzz­ling Car­tel Chips (Dinar) byly v sezó­ně 2 vel­mi úspěš­né, ale zatím není potvr­ze­no, zda se vrá­tí. Na zákla­dě zpět­né vaz­by z Mythic+ už byla někte­rá pra­vi­dla upravena.

Odmě­ny za sta­rý obsah si vývo­já­ři chtě­jí pone­chat jako jedi­neč­né – napří­klad Mage Tower ski­ny z Legi­o­nu by se pod­le nich nemě­ly zno­vu zpřístup­nit, ale toto roz­hod­nu­tí není v ges­ci téhož týmu.

Jednotlačítkové rotace a přístupnost

Sys­tém Rotati­on Assist si zís­kal pozi­tiv­ní při­je­tí napříč komu­ni­tou – od nováč­ků až po zku­še­né hrá­če. Fun­gu­je dob­ře jako nástroj pro výu­ku, leve­ling i zvý­še­ní pří­stup­nos­ti. Aktu­ál­ní pena­li­za­ce je dle vývo­já­řů vyvá­že­ná, ale její budouc­nost bude zále­žet na tom, jak se sys­tém osvěd­čí v sezó­ně 3.

 


Ten­to obsáh­lý roz­ho­vor s vývo­já­ři posky­tl cen­ný pohled do záku­li­sí patch 11.2 a uká­zal, že tým Bliz­zar­du nadá­le aktiv­ně naslou­chá komu­ni­tě – ať už jde o pří­stup k pří­bě­hu, balanc povo­lá­ní nebo pří­stup­nost. Výsled­ky se brzy pro­je­ví, až Ghosts of K’aresh vstou­pí do živé hry.

 

Zdroj: https://youtu.be/eWZlPweLotU

Diskuze

Odebírat diskuzi
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ceny WoW Tokenů

Retail WoW: 446,695 gold

Mists of Pandaria: 16,372 gold

Reset Raidů

Classic WoW

  • 40-Man Raidy: 4 dny a 2 hodiny
  • 20-Man Raidy: 1 den a 0 hodin
  • Onyxia’s Lair: 3 dny a 1 hodina

Season of Discovery

  • 40-Man Raidy: 4 dny a 1 hodina
  • Progress raidy: 1 den a 1 hodina

Mists of Pandaria

  • Raidy: 3 dny a 21 hodin

The War Within

  • Raidy: 3 dny a 21 hodin