Lei Huo, částečně nezávislé studio spadající pod NetEase, které provozuje World of Warcraft v Číně, vydalo obsáhlý blogový příspěvek odsuzující boostování, sdílení účtů a další způsoby chování, které narušují fair play a pošlapávají snahu poctivých hráčů. Od opětovného spuštění serverů ve spolupráci s Blizzardem čínský provozovatel zakročil proti více než 27 000 účtům, přičemž nyní přistupuje k ještě přísnějším opatřením. Ta zahrnují odebrání mountů, titulů, vybavení nebo odměn z Great Vaultu a významnější sezonní suspendace.
Lei Huo zdůrazňuje, že se nejedná o výlučně čínský problém, ale v tomto regionu dosahuje zneužívání boostovacích služeb extrémní úrovně. Například hodnocení v Mythic+ bylo podle studií nerealisticky navýšeno z běžné úrovně kolem 3400 na 3900+, což znemožňuje skutečně elitním hráčům dosahovat uznání, které si zaslouží. Tituly jako Cutting Edge či Gladiator tak čelí pochybnostem a podezření, že byly zakoupeny.
V reakci na tuto situaci zavádí provozovatel následující opatření:
- Boostování v raidech (Retail): Od příští sezóny budou hráči, u kterých bude prokázána účast na nelegálním raid boostingu, postihováni odebráním lootů a Great Vault odměn. Při opakovaných prohřešcích hrozí suspendace na minimálně 3 dny. Podezřelé guildy ztratí nárok na Hall of Fame.
- Boostování Mythic+ hodnocení: Na konci sezóny budou zkontrolovány všechny podezřelé účty a titul Season Hero bude odebrán. Seznam penalizací bude zveřejněn.
- Boostování v PvP (Retail & Classic): Tituly a mounti jako Gladiator budou odebráni, hráči obdrží suspendace minimálně na 7 dní.
- Záměrné prohry a win-trading: Hráči záměrně ovlivňující výsledky budou suspendováni na zbytek PvP sezóny a ztratí možnost získat Gladiator odměny.
- Zneužívání cross-realm PvP v Classic: Všechny Gladiator tituly a mounti získané tímto způsobem budou odebrány.
Blog rovněz upozorňuje, že zásahy budou aplikovány na celý Battle.net účet a nelze se jim vyhnout přesunem postavy, změnou jména ani zpožděným otevřením Great Vaultu. Další mounti, které hráč získává v podstatě automaticky (např. Forged Gladiator’s Fel Bat) budou rovněz odebráni.
Zajímavé je také sledovat, zda se podobné metody mohou uchytit i v Evropě nebo jiných regionech. Ačkoliv se boostování objevuje globálně, čínská komunita čelí specifickým výzvám, které z nich dělají extrémnější problém. Naproti tomu evropská komunita má delší tradici seberegulace a mnohé boostovací služby fungují ve vymezených mantinelech. Zda by podobně přísná pravidla pomohla zlepšit situaci i mimo Čínu, je otázka, kterou by bylo vhodné otevřeně diskutovat.
Na závěr pak Lei Huo apeluje na komunitu, aby chránila kouzlo Azerothu. Hra je místem, kam se lidé chodí bavit, hrdinsky soupeřit a vytvářet přátelství, nikoliv trhem s boostem. “Řekněme ne boostu. Řekněme ne sdílení účtů. Řekněme ne toxické konkurenci,” uzavírá zpráva.