Generální manažer Warcraftu John Hight byl hostem v rozhovoru pro web IGN. V rozhovoru se rozpovídal o plánech do budoucna a o tom, co si myslí o dalších možných Warcraft filmech, předání Warcraftu jiným studiím nebo o tom, co nás čeká po šedesáté úrovni v Season of Discovery.
Warcraft filmy
Sílící tlak na herní společnosti v rámci filmových či seriálových adaptací Blizzard pociťuje, avšak není to něco, co by bylo v současné době prioritou. Hight si je vědom, že je Warcraft velice silnou značkou, avšak také stojí nohami na zemi a ví, že do podobných projektů nemůže jít Blizzard sám a bez solidního partnera, který má s filmovým průmyslem zkušenosti. Přirovnal to k tomu, jako kdyby chtělo filmové studio vytvořit hru jako Warcraft – je to nesmysl a dopadlo by to příšerně.
Takže pokud stále doufáte, že se dočkáme nějakého filmového vyprávění příběhu Arthase nebo pokračování prvního filmu, tak zatím máte s největší pravděpodobností smůlu. Blizzard je otevřený k diskuzím, dle všeho by chtěli dostat Warcraft k dalšímu publiku, ale zatím k tomu chybí potřebný partner z filmové branže.
Licencování Warcraftu jiným studiím
Existuje mnoho úspěšných herních firem, které rozšířily své herní značky k menším společnostem, které jim pomáhají s tvorbou her. Blizzard je podobným spolupracím otevřen, rád by našel nějakého parťáka, který by jim pomohl s rozvojem a rozšířením světa Warcraftu, avšak vše je vždy podmíněno mnoha faktory. Hight se v rozhovoru netajil tím, že by hrozně rád našel společnost, která sdílí stejnou vášeň a oddanost Warcraftu a která dokáže Blizzardu přinést něco, co oni sami nedokážou. Problém ovšem dle všeho je, že Blizzard má i sám na sebe vysoké nároky, a ještě větší nároky mají sami fanoušci.
Myslím si, že pokud bychom našli správného partnera, správnou situaci a zejména správný herní žánr, ve kterém my jako Blizzard nemáme zkušenost a potencionální partner ano, byla by to výhra pro všechny. Blizzard je podobným spolupracím nově velice otevřen, avšak najít takového partnera je extrémně těžké.
Hlavním zaměřením zůstává WoW
Úspěchy Warcraft Rumble a Hearthstone jsou skvělé a nepopiratelné, avšak Hight se bude soustředit hlavně na tahouna série – World of Warcraft. Dragonflight končí a přichází trilogie The War Within, která má obrovský potenciál a možnosti, jak ukázat hráčům, že WoW ještě není za zenitem. Hight mluvil hlavně o tom, že bude hodně záležet i na tom, jak se bude hráčům líbit Plunderstorm. Tým by se chtěl totiž částečně přesunout i k tvorbě sezónních výzev a událostí, které by mohly okořenit hru a přidat ji něco nového. Tým má mnoho nápadů, které by chtěl zrealizovat a prvně potřebuje vědět, jak se některé věci budou hráčům líbit.
Hodně bude záležet na tom, jak se to hráčům bude líbit. Buď se to stane součástí současného herního systému nebo budeme hledat další možnosti evoluce. Líbí se nám představa sezónních událostí, které budou hrou procházet stejně jako roční období. Snažíme se vytvořit repertoár zábavných událostí, které budou bavit úplně všechny.
Season of Discovery
Herní mód SoD je velice populární a vývojáři vidí, že to hráče baví. Všechen postup, všechny nasbírané předměty a odměny ovšem s sebou nesou mírnou pachuť – hráči totiž ví, že to jednou skončí. Hight sice nepotvrdil, jestli bude SoD pokračovat i po šedesáté úrovni, avšak naznačil, že jsou si vědomi úspěchu a oblíbenosti jak Hardcore tak SoD herních módů, na kterých by rádi stavěli i další rozšíření her.
V Classic WoW týmu je mnoho lidí, kteří Classic WoW hodně hrají. Rádi hru podporují a hrají. Mnoho nápadů k Hardcore a Season of Discovery vzešlo právě z vývojářského týmu. A my jim necháváme volnost. Neustále jim říkáme: “Sdílejte s námi své nápady, o kterých si myslíte, že by mohly být zábavné a mohly by se líbit jak nám, tak hráčům.”.
Jak dlouho tady ještě Warcraft bude?
IGN se v rozhovoru zeptalo, zda si dokáže Blizzard představit, že tady bude Warcraft dalších 20 let. Dle Highta je víceméně jasné, že tomu tak bude. Blizzard se snaží hledat možnosti, jak si udržet hráče, a hlavně jak si najít hráče nové. Každý v týmu chápe, že jsou potřeba hledat způsoby a cesty, jak si mohou hráči užívat hraní i v případě, že nemají mnoho času. V podstatě se drží pravidla: „Skočte na to, najděte si zábavu a poznejte nové lidi“.
Blizzard zároveň chápe, že nejdůležitější na jejich hrách je komunita. Ta utváří hru, ta utváří budoucnost a hodnotí obsah, do kterého se budou hráči rádi vracet. Jedním z cílů vývojářů je, aby se mohli bez větších problémů vracet například i hráči, kteří delší dobu hru nehráli a chtěli by si ji zase zkusit.