Blizzardu se poslední dva roky dařilo hasit požár, který vznikl po žalobě za sexuální obtěžování na pracovišti a po mnoha změnách ve vedoucích funkcích to vypadalo, že se blýská na lepší časy. Koncem roku ovšem byla společnost nucena oznámit konec poskytování služeb hráčům v Číně a včera vyplavala na povrh kauza, která se opět týká zaměstnanců.
Anglický Bloomberg zveřejnil informace o tom, že jedna z hlavních postav Classic WoW, Brian Birmingham, šéf vývojářů, vstupuje do stávky. Důvodem byl nesouhlas s interní směrnicí, která nutila manažery společnosti záměrně dávat špatná hodnocení některým zaměstnancům. Firemní směrnice nařizovala, aby bylo špatné hodnocení uděleno alespoň 5 % členů každého týmu.
I wasn’t intending to make this public, but apparently its in the news already, so I’d at least like to set the record straight. I am no longer an employee of Blizzard Entertainment, though I would return if allowed to, so that I could fight the stack-ranking policy from inside.
— Brian Birmingham💙 (@BrianBirming) January 24, 2023
Dlouhou dobu mohla být tato směrnice obcházena, avšak letos to již možné nebylo. Pokud zaměstnanec dostane špatné hodnocení, snižuje se podíl na vyplácení ze zisků firmy a zároveň mu nemůže být přidáno a nemůže být povýšen. V podstatě jde o stopku, kterou musí zaměstnanec buď přetrpět nebo odejít. On i ostatní manažeři se snažili celou věc vyřešit tím, že dají špatné hodnocení sami sobě, avšak vyšší management firmy tento postup zakázal.
Brian v e‑mailu, který adresoval svému týmu zmínil, že je z této směrnice frustrován a nehodlá v takové společnosti nadále pracovat. Výkonné vedení dle jeho slov směrnici odůvodnilo tím, že je potřeba upozadit ty, kteří mají horší výsledky, aby zbytek týmu mohl i nadále růst. Zároveň byl požádán, aby o této směrnici se svým týmem nemluvil.
V praxi to znamenalo, že mezi sebou zaměstnanci nezdravě soupeřili, podkopávali práci jiných a snažili se najít týmy s nižší výkonností, aby se k nim mohli přidat a mít vždy skvělé hodnocení. To mnohdy způsobovalo frustraci, rozepře a snižovalo to kreativitu týmů.
I’m told the forced stack-ranking policy is a directive that came from the ABK level, ABOVE Mike Ybarra. I don’t know for sure, but I suspect it’s true. Everybody at Blizzard I’ve spoken to about this, including my direct supervisors, expressed disappointment about this policy.
— Brian Birmingham💙 (@BrianBirming) January 24, 2023
Na Twitteru se Brian Birmingham zmínil, že směrnice byla nejspíše vytvořena v mateřské společnosti Activision Blizzard a management Blizzardu v současné době může pouze přihlížet. Nezbývá tak doufat, že se v Blizzard bude snažit interní směrnice zlepšit a lépe motivovat své zaměstnance k loajalitě a lepším výsledkům.